Kirjoittaja Aihe: Ditech to carb  (Luettu 335 kertaa)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17908
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #15 : 12.06.19 - klo:08:47 »
Tällä palstalla tunnetaan nämä ruiskuapikat mutta vähemmän kaasarimallit. Jos oletit että joltain löytyy osat ja ohjeet muuttaa se, erehdyit. Minä näin yhden venäläisen videon joka teki muutostyön, mutten löydä sitä.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #16 : 12.06.19 - klo:08:59 »
Aprillia foorumilta löysin ohjeen miten oman boksin kanssa toimitaan onneksi.

Poissa mopotinx3

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #17 : 12.06.19 - klo:10:14 »
Ei siinä mitään kaasarillisen sytytysosia tarvita, jos niissä ditech mopoissasi on hyvä kipinä. Itse laittaisin kaasari-SR50 skootterin imukaulan ja kaasarin.
Se kannessa oleva ruiskun reikä jollakin propulla umpeen, niin eikö tuo toimisi?  Jos haluat ohittaa kierrosrajoittimen, niin varmasti löytyy se nintendo vimpain jostain Aprilia-huollosta lainaksi pientä maksua vastaan tai tilaat Aliepressistä rajoittamattoman ohjausyksikön. Eikun hanaa...
« Viimeksi muokattu: 12.06.19 - klo:10:16 kirjoittanut mopotinx3 »

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17908
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #18 : 12.06.19 - klo:11:23 »
Aloituskyssäristä painottui kipinän tarve. Hän ei kertonut puuttuuko se. Jos akku on rikki niin puuttuuhan se, vaikka ECU olisi kunnossa. Puristukset kannattaa mitata.

Niiden vika voi olla hyvinkin pieni, vaikkapa sytytystulppa tai maadoitusvika. Siksi kannattaisi tutkia syytä.
« Viimeksi muokattu: 12.06.19 - klo:12:08 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2687
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #19 : 12.06.19 - klo:12:06 »
niin periaatteessa ei ecu oo kiinnostunu onko siellä ruiskun osat vai kaasari kiinni,kai..?

Paikalla konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5648
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #20 : 12.06.19 - klo:12:20 »
Kyllä ECUA kiinnostaa, onko kaasuläppäyksikön TPS anturi, missä asennossa,
valitsee sen mukaan sytytyskartan, soveltuvan osan.
Jos tps arvo on väärä, ei tule kipinää ollenkaan.

Noista muista mekaanisista osista,
kampiakseli on eri, ditekissä kompressorin epäkesko  kampiakselissa,
Ditekin mäntä on helmastaan lyhyempi,
sylinteri on aukotukseltaan eri, mutta toimii myös kaasuttimella.
Sr: n kansi sopii, mutta siihen tulevat vesiletkut, välttämättä ei.
Eikä sitä ditekin kantta kannata käyttää, ei siihen sovi mikään, perustulppa.

Tein yhden tommosen,alkuperäisellä ditekin johtosarjalla eiks siitä tullut toimivaa mopoa.
Unohda  ;)
« Viimeksi muokattu: 12.06.19 - klo:12:50 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #21 : 12.06.19 - klo:14:01 »
Aloituskyssäristä painottui kipinän tarve. Hän ei kertonut puuttuuko se. Jos akku on rikki niin puuttuuhan se, vaikka ECU olisi kunnossa. Puristukset kannattaa mitata.

Niiden vika voi olla hyvinkin pieni, vaikkapa sytytystulppa tai maadoitusvika. Siksi kannattaisi tutkia syytä.

Kipinä tulee kyllä.

Kyllä ECUA kiinnostaa, onko kaasuläppäyksikön TPS anturi, missä asennossa,
valitsee sen mukaan sytytyskartan, soveltuvan osan.
Jos tps arvo on väärä, ei tule kipinää ollenkaan.

Noista muista mekaanisista osista,
kampiakseli on eri, ditekissä kompressorin epäkesko  kampiakselissa,
Ditekin mäntä on helmastaan lyhyempi,
sylinteri on aukotukseltaan eri, mutta toimii myös kaasuttimella.
Sr: n kansi sopii, mutta siihen tulevat vesiletkut, välttämättä ei.
Eikä sitä ditekin kantta kannata käyttää, ei siihen sovi mikään, perustulppa.

Tein yhden tommosen,alkuperäisellä ditekin johtosarjalla eiks siitä tullut toimivaa mopoa.
Unohda  ;)

Aprillia foorumilta löysin esimerkkejä paljonkin missä saatu toimiva paketti jättämällä tps kiinni ja tulppaamalla suuttimen reikä. Kannen haluan vaihtaa ihan sen takia että käy nornaalit tulpat ja ei tarvi tilkitä suuttimen reikää

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #22 : 13.06.19 - klo:05:35 »
Ostin eilen hätäsenä kaverilta 21mm dellun ja kaikista epäilyksistä huolimatta sain apikan toimimaan suhteellisen hyvin siihen nähden että säätöjä kerkesin hakemaan vasta 30min. Tällä hetkellä tps anturi on lukittu puolen väliin mutta tulevaisuudessa tulee tupla vaijeri jotta saan sytytys kartat kohdilleen.
Sen huomasin jos tps on kokonaan kiinni ecu katkaisee sytytyksen jos yrittää nostaa kierroksia.

Poissa mopotinx3

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #23 : 13.06.19 - klo:10:03 »
Onneksi olkoon. Hienoa, että toimii.  Ruiskuversio on hyvä, kun mopo on uusi. Ja helpoin virittää, kun niihin voi laittaa sen racing-ohjelmiston.
Paremmat jarrut näissä Aprilioissa on, kun vertaa kiinalaisiin. Mulla oli vuosia sitten se vanhakorinen SR50 ditech ja oli tosi mukava ajoltaan. Joskus on tullut mieleen ostaa tuollainen projekti uusikorinen, kun niitä saa muutamalla satasella, kun ruisku alkaa reistaamaan.

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #24 : 13.06.19 - klo:11:53 »
Ruisku on varmasti mukavampi ja taloudellinen jos lyö kerralla kaikki uusiksi mutta vanhemmiten tuntuu et yhen sun toisella on ollu ruiskunka koko aika jotain pientä.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17908
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #25 : 13.06.19 - klo:12:28 »
Ruisku vaatii omanlaisensa ylläpidon ja työkaluja. Jos ne hoitaa niin ei ole syytä olla käyttämättä.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #26 : 13.06.19 - klo:12:33 »
Jos apikan ruisku olis yhtä toiminta varma ja huoleton kun auton omat olisin korjannut. Tai edes moottoripyörä tasoa.

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #27 : 14.06.19 - klo:18:41 »
Onko tuossa morrinin moottori? Ja mistä kaikista mopoista käy sylinterisarjat?

Paikalla konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5648
  • Professional mechanic 50V NITROX
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Palosella

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1016
  • Kyllä se käy komiasti
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #29 : 15.06.19 - klo:13:18 »
Mikä siitä Apikan ruiskusta tekee epävarman? Meillä on jotain 23tkm ajettu SR Factory tuolla, eikä siinä ole ollut koskaan mitään ongelmia ruiskun suhteen. Kompura vaihdettiin konerempan yhteydessä, kun se ei tuottanyt tarpeeksi painetta enää.
Vespa GTS 250ie -06
Yamaha Neo's 4 50 -10
Aprilia SR Factory 50 -06
Peugeot Rapido    50 -93