Kirjoittaja Aihe: 2010 Speedfight 3 LC ongelma  (Luettu 1605 kertaa)

Poissa marko69

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 2010 Speedfight 3 LC ongelma
« Vastaus #30 : 17.05.19 - klo:09:49 »
Neulan varressa olevaa sokkaa alimmaisesta yhden ylemmäs säädin.
Kuinkas säädän kohoa jos tarvis?

Poissa Sepi6

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 314
Vs: 2010 Speedfight 3 LC ongelma
« Vastaus #31 : 17.05.19 - klo:12:10 »
Neulan varressa olevaa sokkaa alimmaisesta yhden ylemmäs säädin.
Säädit neulaa ylemmäs eli laihemmalle, mikä oli vaikutus ? jos meni huonommaksi laita isompi pääsuutin.

Kuinkas säädän kohoa jos tarvis?
Säätö tapahtuu kokossa olevaa neulaventtiiliin vastaavaa kielekettä taivuttamalla, yleesä tuohon ei ole tarvetta. Oikea bensapinnan korkeus selviää vain huoltomanuaalista.
****************************************
Derbi DRD -03
Piaggio Fly 50 4Tempi -07
Harley Davidson "Rautapää" -78
Suzuki VX800 -93
=====================
EX Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Poissa marko69

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 2010 Speedfight 3 LC ongelma
« Vastaus #32 : 18.05.19 - klo:16:45 »
syy selvinnyt, mäntä oli liian tiukka sovite eli lämmetessään leikasi kiinni.
sinällään outoa kun tilattu skopan tietojen mukaan alkuperäinen, nyt sit uusi pytty ja mäntä ja taas mennään.

kukaan osaa kertoa oikeat säädöt kaasarille eli tyhjäkäynti ja ilmaruuville oikeat kierrokset?

kaasarista koho nostettu yhden pykälän ylemmäs mutta hiukan tuntuu että rökeltää välistä varsinkin liikkeelle lähtiessä esim. risteyksistä, ei ota heti kierroksia onkp normaalia toimintaa näissä?
Kun säädät seosta ja tyhjäkäyntiä, käy ensin ajamassa moottori käyntilämpöisksi.
Säätöohje löytyy http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=4535.0
Seossäätö on yksilöllinen ominaisuus, seosruuvi tulisi oikeankokoisella tyhjäkäynti suuttimella olla 1-2,5 kierrosta auki.
Eli tarkennetaan että olet nostanut luistista neulaa vai sokkaa ?
Kohoa et ilmeisesti nostanut, sillä säädetään kaasarin bensapinnan korkeutta, toki se on myös hyvä olla oikea.

Juu nostin neulaa pykälän eli oli alimmillaan ja käy ilmeisesti laihalla silloin eli laitan nyt keskelle niin näemme mitä käy....

Poissa marko69

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 2010 Speedfight 3 LC ongelma
« Vastaus #33 : 19.05.19 - klo:11:10 »
Aukaisin kaasuttimen kohokammion ja huomasin pääsuuttimen olevan 68 vaikka luulin ostaneeni 58 kokoisen, kasataan ja sit kokeillaan miten käy.... fingers cross!!!