Kirjoittaja Aihe: Trekker Ilmanputsarinkopan kaasariin kiinnitys (apua)  (Luettu 379 kertaa)

Poissa kiiwiboi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 95
Joo elikkäs peugeot trekker vähän pätki ja putsasin sitten kaasarin, kun olin iskemässä osat kasaan niin eimee ilmanputsarinkoppa sitten millään takasin kiinni. Sama oli edellisessä keeway  factissa, mutta siinä auttoi kun hiustenkuivaajalla lämmitti sitä putsarinkopan suuta. Olisko mitään vinkkejä millä sais vihoin paikalleen?
« Viimeksi muokattu: 03.04.19 - klo:12:11 kirjoittanut Samppa »

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18132
Vs: Ilmanputsarinkopan kaasariin kiinnitys (apua)
« Vastaus #1 : 02.04.19 - klo:18:25 »
Lämmitä vaikka kuumalla vedellä jos se on tiukka. Jos ei yllä niin ota ensin irti tuennasta.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa kiiwiboi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 95
Vs: Ilmanputsarinkopan kaasariin kiinnitys (apua)
« Vastaus #2 : 02.04.19 - klo:21:48 »
Joo vois yrittää, tosiaan sillä hiustenkuivaajalla lämmetin sen aika löysäksi ja yritin talttapäällä kiilata sen sinne mutta ei sitten millään meinannut mennä.

Poissa MORPA

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 694
Vs: Trekker Ilmanputsarinkopan kaasariin kiinnitys (apua)
« Vastaus #3 : 05.04.19 - klo:03:26 »
Kaikkien tuntema hörhö ja moporassareiden ehdoton kingi, Jore hieroo "kumivaseliinia" vähän joka paikkaan jonka väri on sama kun kumilla. Se muuten on toimivaa, ainakin mun kokemuksien mukaan. Myyntinimike taitaa kyllä olla jarrukumirasva. Jotain tollasta https://www.motonet.fi/fi/tuote/602213/Jarrukumirasva-110g

Itte olen luottanut ATE-merkkiseen mömmöön.

Mä en oo koskaan älynny mihin kohtaan jaruja laitetaan, ehkä sylinterin tiivisteisiin. Kuka niitäkin jaksaa vaihtaa, kun se sylinteri tai satula on jo aivan sökö muutenkin. No ehkä johonkin erikoiseen paikkaan sitten.
Liikennesika.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18132
Vs: Trekker Ilmanputsarinkopan kaasariin kiinnitys (apua)
« Vastaus #4 : 05.04.19 - klo:07:40 »
Tuollaista liitosta ei kannata rasvata koska se tarvitsee sen kitkan pysyäkseen kiinni. Kuumentamalla se löystyy. Vedellä voi liukastaa ja kun sillä kuumentaa niin samalla sekin hoituu.
« Viimeksi muokattu: 05.04.19 - klo:07:50 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa Sepi6

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 256
Vs: Trekker Ilmanputsarinkopan kaasariin kiinnitys (apua)
« Vastaus #5 : 05.04.19 - klo:13:56 »
Mä en oo koskaan älynny mihin kohtaan jaruja laitetaan, ehkä sylinterin tiivisteisiin. Kuka niitäkin jaksaa vaihtaa, kun se sylinteri tai satula on jo aivan sökö muutenkin. No ehkä johonkin erikoiseen paikkaan sitten.
Kyllä tuo on juuri noihin jarruremppoihin tarkoitettua kamaa, kasausvaihe helpottuu huomattavasti. Myös pölysuojan alle kun laittaa ei heti jumi. Meikäläisellä ainakin osa kalustosta on +50 vuotta niihin on noita osia pakko korjata kun uusia ei ole tehty about 20 vuoteen. Kumi-osia saattaa jostain muusta merkistä/mallista voida hyödyntää. Meikälisellä tuubista tulee sinistä "raswaa".
****************************************
Derbi DRD -03
Piaggio Fly 50 4Tempi -07
Harley 1000 XL -78
Suzuki VX800 -93
=====================
EX Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Poissa kiiwiboi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 95
Vs: Trekker Ilmanputsarinkopan kaasariin kiinnitys (apua)
« Vastaus #6 : 07.04.19 - klo:22:03 »
Juu nyt se on siinä kiinni, tosin muistin että kun irrotin sen siitä kaasarista niin lähti niin helpolla että huhhuh. Laitoin sen kans siihen ekaan uraan asti kiinni ja ihan hyvin vaikuttaa toimivan :D