Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco dj50 sähköhuolia

Aloittaja jsr85, 28.02.19 - klo:13:55

« edellinen - seuraava »

jsr85

Eli pikku probleemaa pukkaa, kesän jäljiltä suoraa ajosta laitoin skootterin jemmaan ja  akun laturiin. Nyt kun kääntää virta-avaimesta niin mitään ei tapahdu, kaikki kolme sulaketta tarkastettu ja me on kunnossa. Oisko mitään vinkkejä?

jwalk

Mitä siinä on ennen tapahtunut, kun olet kääntänyt pelkästään avaimesta?
Meinaan, monessa skootterissa ei todellakaan näytä tapahtuvan mitään pelkästään avainta kääntämällä.

Palosella

Kai siellä takavalo pitäis palaa ja bensamittari nousta.

Paljonko akussa on jännitettä? Se akku voi olla ihan hyvin kuollut.

jsr85

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 28.02.19 - klo:14:24
Mitä siinä on ennen tapahtunut, kun olet kääntänyt pelkästään avaimesta?
Meinaan, monessa skootterissa ei todellakaan näytä tapahtuvan mitään pelkästään avainta kääntämällä.

Virrat tulee mittaristolle,taka- ja etuvalo syttyy,startista starttaa, vilkut toimii, törrä toimii jne.

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 28.02.19 - klo:14:59
Kai siellä takavalo pitäis palaa ja bensamittari nousta.

Paljonko akussa on jännitettä? Se akku voi olla ihan hyvin kuollut.

Olen koittanut auton akulla myös eikä mitään tapahdu.

viisnelonen

#4
Elikäs syksyllä irroitit akun piuhoista ja laitoit lataukseen, niinkö. Vai latasit skodussa piuhat kiinni.

Eihän sulla vaan menny napaisuudet väärinpäin.

Edit  En ko skodua lainkaan tunne mutta mites tappokytkin ? entä sivujalan mahdollinen turvakytkin ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jsr85

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 28.02.19 - klo:23:33
Elikäs syksyllä irroitit akun piuhoista ja laitoit lataukseen, niinkö. Vai latasit skodussa piuhat kiinni.

Eihän sulla vaan menny napaisuudet väärinpäin.

Edit  En ko skodua lainkaan tunne mutta mites tappokytkin ? entä sivujalan mahdollinen turvakytkin ?

Kyllä, latasin johdot paikoillaan. Pitäis virrat lähteä päälle vaikka sivujalka olis alhaalla. Piuhat on oikeenpäin.

viisnelonen

Jaa.. oliko minkälainen laturi ?? Mallia "äly" vai perinteinen muuntajalaturi ?
Entä onko siinä skodun stongassa sitä tappokytkintä ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

MORPA

Jos se kerta starttaa, eli startti pyörittää moottoria niin itse alkaisin kaasaria rassaamaan. Nykyiset etanolibensat muodostaa jos jonkinlaista moskaa polttoainejärjestelmään, ja olen jopa kuullut sen etanolin saattavan muuttua etikaksi kun on tarpeeksi vettä imenyt itseensä. Etikkahappo ei tunnu hyvältä ajatukselta kaasuttimessa, edes pieninä pitoisuuksina.
Liikennesika.

jsr85

Edelleenkään mitään elonmerkkiä ei tule vaikka käännän virta-avaimesta, ei starttaa, ei liiku viisarit, ei syty valot, mitään ei tapahdu. Olen koittanut f11 bmw.n 105ah akulla vaan ei silläkään tapahdu mitään.

Laturi mallia ctek 3.8ah. Tappokytkintä? Ei oo muutaman vuoden aikana tullut huomattua.

joni_k

toimiikoha virtalukko enää..toinen on se että onhan akun navat varmasti puhtaat että sähkö pääsee järjestelmään.

Samppa

joni_k ehti ehdin.  :D

Onhan akun miinukselta runkoon yhteys entä oletko mitannut virtalukon?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jsr85

Pitääpä alkaa tutkia tuo virtalukko ja maadoitukset seuraavaksi.

konenikkari

#12
Sulake voi olla poikki, vaikka silmämääräisesti näyttäisi ehjältä.
Tutki sulakkeet johtavuussummerin avulla.
Lähes jokaisessa skotussa on akulta lähtevissä paksuissa johdoissa, väliliitin
varmista, avaamalla, ettei ole hapettuman vallassa, ko liitin
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

MORPA

Mä en kyllä ymmärrä kun "startista" starttaa niin mitä muuta tuo voi tarkoittaa kun että startti pyörittää, mutta ei vaan käynnisty.

Voihan se sulake olla vaikka poikki tai ihan vaan palanut. Sulakkeen voi aina vaihtaa uuteen tai mittailla sitä sun tätä, ja saada tulokseksi jotain. Suurin osa ihmisistä nyt ei osaa mittailla yhtään mitään sähköön liittyvää, joten jos ei ole mitään ennakkotietoa kysyjän osaamisesta niin turha kai se on kehoittaa mitään mittaamaan.

Yks mun kaveri joka on muuten ihan fiksu, pelkäsi saavan auton akusta tappavan sähköiskun.
Liikennesika.