Kirjoittaja Aihe: Tärisee  (Luettu 3128 kertaa)

Poissa WFBPYW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Tärisee
« Vastaus #30 : 17.10.18 - klo:16:25 »
No ruuhka aikaan testattu oli hiukka muuttuvia tekiöitä. Kiihdyttäessä n 5000, tasainen 4000

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1668
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Tärisee
« Vastaus #31 : 17.10.18 - klo:22:59 »
Jos tuo 5000 rpm on täyskaasukiihdytyksellä niin saattaa olla että vari ei ihan toimi niin jouheasti kuin mitä voisi..
Tuo 4000 rpm on aikatarkkaan sama kuin mun burgmanissa mutta sitten on vielä ne mittarivirheet ehkä erilaiset.
Oletan että tuo sun 60  kmh on mittarinopeus.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman400 ja Satelis250 ajokkina, x9 125 jouten..

Poissa WFBPYW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Tärisee
« Vastaus #32 : 18.10.18 - klo:15:17 »
Jep mittarilukema .Täyskiihdytystä en pystynyt liikenteen takia tekemään tosin 60 raja saavutetaan niin nopeasti ettei se paljon muuta kierroksia voin olla väärässäkin.Pitääpä kokeilla jollain rauhallisella tien pätkällä.

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1668
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Tärisee
« Vastaus #33 : 18.10.18 - klo:16:22 »
ok, eikä tämä juuri liity siihen tärinään mutta kierrosten kyllä pitäisi selvästi nousta kun 60 tasanopeudesta avaa kaasun kiihdytykseen.
Kyllä varin takapään rasvat kuivuu 10ssä vuodessa joten jos ei ole purettu/putsattu/ tarkastettu niin on kyllä aika sitten se varin takalimppu käydä läpi.
Tärinä saattaa syntyä kytkimen luistamisestakin ja kun kytkin lopulta puree kiinni niin tärinäkin loppuu.. tuo n 60 km vauhti vois hyvinkin olla niillä nurkilla kun kytkin lopulta nappaa 100% kiinni.
Mikäli kytkinrumpu eli -kello on sinistynyt niin voi epäillä luistamisongelmaa ja on syytä purkaa ja mitata rummun halkaisija sekä mitata ja tutkia kytkinkengät/kitkapinnat.

Edit: Tässä lainaus Burgman 400:n huoltomanuaalista kytkimen testaukseen..

" 2.CLUTCH “LOCK-UP” INSPECTION
• Perform this inspection to determine if the clutch is engaging
fully and not slipping.
• Apply the front and rear brakes as firm as possible.
• Briefly open the throttle fully and note the maximum engine
RPMs sustained during the test cycle.

 Lock-up should be at  3 500 – 4 500 rpm.  "   

.. että semmonen, voi siinä vähän käry nousta, mutta siellä oli varoitus että ei pidä jatkaa koetta yli kolmen sekunnin.. :D :D

No pointti tässä on että tuo kytkimen lukkiintuminenhan sattuu juuri sinne kuudenkympin nurkille, siis ainaskin tässä tapauksessa ja veikkaanpa ettei X8 400 juuri eroa tästä kytkimen lukkiintumisen suhteen siis jos on kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 18.10.18 - klo:17:13 kirjoittanut viisnelonen »
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman400 ja Satelis250 ajokkina, x9 125 jouten..

Poissa WFBPYW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Tärisee
« Vastaus #34 : 18.10.18 - klo:16:51 »
Kuulostaa järkevältä.Teen sen kun saan skopun sisätiloihin.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5449
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Tärisee
« Vastaus #35 : 18.10.18 - klo:16:58 »
Esiintyykö tärinä samanlaisena kun kaasun kääntää laakista kaakkoon, tai maltillisesti kiihdyttäessä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17148
Vs: Tärisee
« Vastaus #36 : 18.10.18 - klo:19:12 »
Tärymittareita saa kännyyn. Sillä saisi mittaustakin.

Tutkisin niin että hihna pois ja kokeilemaan tärinää. Sitten pyörä ilmassa, jos sen saa. Ajossa nopeuden ja kierrosten suhteen.
« Viimeksi muokattu: 18.10.18 - klo:20:03 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa WFBPYW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Tärisee
« Vastaus #37 : 18.10.18 - klo:21:33 »
Hyviä ja selkeitä ohjeita miten edetä.
Kiitoksia konkarit????