Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kisbee projekti

Aloittaja miccomus, 06.10.18 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Samppa

Itselle kävi kerran sellainen asennusmoka, että kun ensimmäistä kertaa kasasin NRG:n moottoria, niin kampuraa ei tullut keskitettyä. Moka aiheutti sen, että kampura oli aavistuksen liian vasemmalla eli startin ratas pääsi raapimaan variaattorin suojakoteloon.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

miccomus

No sekin on mahdollista mutta minä mielestäni tämän huolella koputtelin ja sovittelin paikalleen.

Eniten mietityttää onko Bendix-ratas jousen osalta kuollut ja pääsee "roikkumaan" tai sitten holkitus väljä? Tai sitten variaattorin tarvikeosat eivät vaan istu kunnolla tähän kombinaatioon. Edelleen kuitenkin se että tuo polkimella poljettaessa tullut rahina oli jo ennen remonttia niin syyllisyys kallistuu tuohon bendixiin taas. En minäkään kyllä jaksa uskoa että se nyt rikki olisi mutta... ::)

Coastside

Spray maalissa selviää mikä hankaa jos sen pois putsailu ei tule ongelmaksi. Alkaa vähän nyppiä tuo bendix arvailu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Jos kampiakseli vaeltaa, päittäin, 2mm, saattaa tulla, tulevaisuudessa muitakin ongelmia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

No mutta mistähän tuo klappi voi johtua..? Laakeripesä väljä..? Laakerissa liikaa välystä?

konenikkari

Mistä ostit kampiakselin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus


konenikkari

Pitäis sen olla jotakuinkin laatua, ehkä virheen teki kampiakselin asentaja.
Kahta milliä ei saa akseli vaeltaa, saattaa pudota öljypumpun rataskin, geimeistä.
Kampiakseli on todennäköisesti lyhyt.
Taannoi täällä oli yotube video jossa kuvattiin , miten syntyy, kiinalainen tarvikeakseli,
nyt en sitä löydä mistään  :-[
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

No näin minäkin mietin että ihan käyttökelpoista tavaraa pitäisi olla. Puran vielä tuon paketin ja teen tsekkauksen että missä mennään minkin osan kohdalta :)

miccomus

Nonniih.... Eli tuo kampuran välys on luokkaa 0,8mm mutta jotenkin vaan tuntui käteen "isolta" liekkö toleranssit vähän hukassa :) Se miksi tuo bendix tuolla äänteli (löytyi selvä hankauskohta) on johtunut siitä, että variaattorin keskiholkki on ollut alkuperäiseen verrattuna 0,7mm lyhyempi ja osien kokonais paksuus heitti 1,5mm + uuden kampuran olakkeen sorvaus oli mennyt alkuperäiseen verrattuna vähän pitkäksi. Eli tämä tapaus oli nyt useamman sattuman summa kun kaikki sattumat oli huonompaan suuntaan. Eli kun kammen olakkeen ja variaattorin väliin laittaa 1mm shimmipalan niin ongelmat poistuivat ja variaattorikin kulkee paremmin linjassaan.

Samppa

Hyvä, että ongelma ratkesi. Pääsee monesti helpommalla, kun alkaa vaan purkamaan arvuuttelun sijaan.  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

miccomus

Ja tärkeintä ettei heitä vanhona purettuja osia pois että saa vertailtua :D Vielä kun saisi jonkun "nuoren" innostumaan mukaan näihin keskuteluihin...

Coastside

#162
Hommaa värkki jota nuoret suosivat. ;) Voit sitten jutella miksei ota teharilla piikkiä vaikka "kaikki" on vaihdettu kerralla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Niinpä niin..  8) pitääpähän taas odotella aurinkoisempia kelejä että tiet sulaisi ja pääsisi ottamaan kunnon testit tällä remontoidulla yksilöllä :) Ihmetellään sitten taas lisää...

MORPA

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.03.19 - klo:15:33
Lainaus käyttäjältä: MORPA - 04.03.19 - klo:03:47
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.03.19 - klo:11:05
Lainaus käyttäjältä: miccomus - 02.03.19 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.03.19 - klo:10:33
Ok, myös tuonmoinen saattaa sopia
https://www.easyparts.nl/Valve-Stem-Seal_(Genuine-Parts)-p28393496

Sopii joo mutta tuolla oli vaan 1kpl :D

Nyt näyttäis että maahantuoja kotimaassa ratkaisee ongelman :)

Hyvä hyvä, että kotimainenkin vaihtoehto miellyttää  :)
Jottei täältä Suomesta aivan kaikki palvelut lopu  :)

Kaikki palvelut loppuu jos merkin maahntuoja on hankala tapaus. Alkaa jälleenmyyjiltäkin mielenkiinto loppua jos maahantuojan hinnoittelu on jotain järjetöntä, ja niitä saa joskus. En nyt puhu Pösöstä vaan Kymcosta.

Kyselin osia jälleenmyyjältä, sanoivat että on niitä saatavilla ehkä joskus. Moporassari kertoi varaosatarjonnan menneen niin huonoksi että purkavat vaihtoon tulleita mopoja että saavat osia korjattavaksi tuotuihin ja kehoitti mua hankkimaan osat ihan muualta kuin maahantuojalta. Kertoi Kymco skoottereita menneen parhaina vuosina lähes 200kpl ja niihin sitten takuuhuollot, niin oli ollut ihan hyvää bisnestä.

Kävin kerran Mascon toimipisteessäkin hakemassa osia, tuli ihan sellanen olo että se varaosatiskin tyyppi olis halunnut tappaa mut. Oli siellä niin hieno ilmapiiri ettei riitä sanat sitä kuvaamaan, kun kirosanoja ei saa käyttää. Sain kuitenkin oikeat osat.

Ei aina jaksa kotimainen tarjonta kiinnostaa, easyparts taas kiinnostaa. Ne ei ilkeile, osat pakettiin ja paketti perille. Kiitos ja kumarrus!

Miksi sotket asioita, vetämällä aiheeseen, Kymcon ja Maskon,
Meiile jotka olemme tekemisissä ko firmojen kanssa päivittäin,
tilanne näyttää hieman erilaiselta, ja , ehkä realistisemmältä.
Karavaani kulkee, ja koirat haukku.
Kymco on myös hyvä mopo harmi, että sen suomen toiminnoissa on ollut ongelmia.

Mielestäni kerroin ettei kysymyksessä ole pösö, joten miksi asia sua noin kovasti harmittaa? Kun kyseessä oli kotimaisen vaihtoehdon miellyttävyys, niin kerroin vaan miten sen kotimaisen vaihtoehdon saa näyttämään erittäin huonolta. Esitin siis esimerkin erittäin huonosta jälkimarkkinoinnista.

Tietenkin jos noihin maskoon sun muihin on jatkuvasti yhteydessä, asia vaikuttaa aivan erilaiselta. Jokapäiväinen yhteydenpito ei ehkä tässä ole se asia, vaan se että minkäikäisistä laitteista on kyse. Vuhvuh ja lurps.
Liikennesika.