Kirjoittaja Aihe: Kymco Super8 4t  (Luettu 2332 kertaa)

Poissa MORPA

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 512
Kymco Super8 4t
« : 01.09.18 - klo:00:22 »
Kaverilla oli korjattavana S8 jossa jäi kierrokset leijumaan. Siihen vaihtoivat kaikki letkut, kaasarin ja kaasuttimen kurkun. Ongelma ei poistunut näillä toimenpiteillä. Jokusen viikon asiaa ihmettelin ja pohtisin, hidasjärkinen kun olen ;D niin päätin ladata laitoksen huoltomanuaalit ja niitä hetken ihmeteltyäni päädyin siihen, että SAC, eli SecondAirCleaner on ongelman takana. Tuohon osaanhan siis menee imukaulalta yksi letku, no nyt oli tuon hökötyksen se pääty johon tuo letku siis menee irronnut jolloin sai sitä kautta ilmaa.

Kehotin tukkimaan kaikki siihen menevät letkut, mutta sitten alkoi kaasutin tulvimaan ja homma jäi siihen. Letkut tukkoon ja tokihan tyhjäkäynti oli jokseenkin järjetön, no pitäähän se säätää. Säädön jälkeen laitos toimi ihan hyvin paitsi paukutteli putkessa bensaa. Romu Agilitystä vastaava mötikkä, niin paukuttelu väheni ja laitos alkoi toimimaan paukuttelematta.

Ihan vaan vinkkinä, ettei kenenkään muun tartte ostaa uutta kaasaria, imukaulaa ja metriä letkua. Testatkaa tuo osa tukkimalla kaikki sinne menevät letkut. Varmaan ihan perusjuttu monelle, mutta on täällä märehditty yksinkertaisempiakin ongelmia.
Liikennesika.

Poissa Raudt

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Kymco Super8 4t
« Vastaus #1 : 05.12.18 - klo:15:32 »
Terve, skootteritietäjät! Laitanpa kyssärini tähän niin jää uus säie tekemättä.
Eli:
Peli on samainen kuin otsakkeessa mainittu, täysin vakio ja vuosimallia -11.
Ja kysymys: Talvipyörien vaihto olis käsillä (ovat vanteilla). Vaatiiko takapäässä pakarin irrotuksen? Vaikuttaa asiaan, koska työkaluja ja aikaa hommaan on rajallinen määrä.

Kiitos jo etukäteen.

Raudt (Jukka)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17148
Vs: Kymco Super8 4t
« Vastaus #2 : 05.12.18 - klo:16:44 »
Kyllä se (pakoputki) on tiellä ja vaikeus riippuu saatko skodea ylös tai kyljelleen (jos on tarakka niin siihen sidottu lauta riittää jalan ja tangon kanssa sopivasti kallistamaan) vääntää muttereita laipasta. Keskijalan alle saatu koroke auttaa. Peilin avulla näkee vaarnat asettaa mutterit. Sen vaikeus on usein tiiviste joka mallista riippuen, pitää uusia. Nelareissa sen voi liimata kanteen ja kestää toistuvia irroituksia. Jollain liimalla sen saa pysymään kolossaan asennuksen ajan. Tiivistesilikoni on paras.
« Viimeksi muokattu: 06.12.18 - klo:10:53 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa tapiovuorent

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 325
Vs: Kymco Super8 4t
« Vastaus #3 : 05.12.18 - klo:17:58 »
Kyllä super 8:ssakin tila on niin ahdas , ettei ilman pakoputken irroitusta onnistu. Takana on vielä levyjarru ,josta syystä akseli on melko pitkä.Ei vaan mahdu. Pakoputken irroitus on kuitenkin melko helppo, mutta tosiaan takaisinasennuksessa lisäkädet olisi avuksi , jollei tuota hommaa ole ennen tehnyt.

Poissa jwalk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1766
  • Kotkan poikii
Vs: Kymco Super8 4t
« Vastaus #4 : 05.12.18 - klo:18:21 »
Takana on rumpujarru. Mutta vaatii pakoputken irroituksen, kuin myös "aputukivarren" ja oikean puolen iskarin irroituksen alapäästään.Lokariakin joutuu vissii vähän irrottelemaan toiselta puolelta.
Perustyökaluilla pärjää.
10mm hylsy jatkovarrella pakoputken irroitukseen pytystä. 12mm (ja ehkä14mm) lenkit tai hylsyt tukivarsi/iskari, 24mm pyöränakselin mutteri.
Noin ulkomuistista heitän.
« Viimeksi muokattu: 05.12.18 - klo:18:31 kirjoittanut jwalk »

Poissa tapiovuorent

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 325
Vs: Kymco Super8 4t
« Vastaus #5 : 05.12.18 - klo:19:16 »
Pikku virhe minulta. Tosiaankin rumpujarru takana , mutta muut kommenttini meni varmaan "putkeen"

Poissa jwalk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1766
  • Kotkan poikii
Vs: Kymco Super8 4t
« Vastaus #6 : 05.12.18 - klo:19:20 »
Pikku virhe minulta. Tosiaankin rumpujarru takana , mutta muut kommenttini meni varmaan "putkeen"
Juuh! kyllä vain :)
Pitkän akselin takia aika piukka vääntää rengasta ulos, lohko tiellä. Paineet pois renkaasta, niin helpottaa
« Viimeksi muokattu: 05.12.18 - klo:19:24 kirjoittanut jwalk »

Poissa tapiovuorent

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 325
Vs: Kymco Super8 4t
« Vastaus #7 : 06.12.18 - klo:08:53 »
Vielä vähän samasta asiasta. Toinen yhtä työläs vastaantullut tapaus: Solifer XTR ( jossa kyllä levyjarru takana) Ei onnistu siinäkään takarenkaan irroitus , ellei päästä renkaasta ilmaa ,ja puristaa rengasta "littuun".
Tämä tiedoksi niille , jotka painivat vastaavien tapausten kanssa. Suurimmassa osassa kiinanskoottereita joissa 10 tai 12" rumpujarruversioissa , nippa ,nappa pyörä sopii tulemaan pois. Niissäkin kyllä yleensä pitää pakoputki irroittaa.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17148
Vs: Kymco Super8 4t
« Vastaus #8 : 06.12.18 - klo:10:34 »
Kannattimen pultit kannattaa rasvata ettei jumi. Jos sen lohkon korvakkeen kulman viilaa, menee pyörä helpommin. Renkaan tyhjentämiseen voi liittyä riski sen lähdöstä vanteelta.
« Viimeksi muokattu: 06.12.18 - klo:15:23 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2357
Vs: Kymco Super8 4t
« Vastaus #9 : 06.12.18 - klo:10:50 »
riippuu varmaan pakoputkesta mutta retrossa ja rebelissä ei takarengas ilman putken irroitusta mahdu pois.

Poissa Raudt

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Kymco Super8 4t
« Vastaus #10 : 07.12.18 - klo:16:31 »
Hei, kiitos vastauksista!

Hyviä vinkkejä ja osviittaa ???? .. sen verran on noista kokemusta, että vuosia sitten kasailin kahdesta Keewaysta yhden toimivan ????. Mut se oli silloin, ja nyt pitää opetella uudelleen kun en tuolle ole tehnyt Yhtään mitään vielä. No. Öljyä lisätty.

Josko sitä sit pääsis rassaamisen makuun taas, pitkästä aikaa. Koska. Muutakin ongelmaa on. Käynti, lähinnä. Kylmällä ja kylmänä. Luin siitäkin tuossa päivänä eräänä jonkun verran. Täytyy ruveta eliminoimaan ongelmakohtia.