Kirjoittaja Aihe: Vespa gts 250ie  (Luettu 4955 kertaa)

Poissa Motomummo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vespa gts 250ie
« : 07.08.18 - klo:21:33 »
Tänään ei ollu meikäläisen päivä. Skootteri kaatui ja sai naarmuja kupeeseen. Onko olemassa jotain pintanaarmuja paikkaavaa vahaa tms jolla voisi ehostaa väliaikaisesti? Skootteri on punainen.  Maalaus ehkä jossain  vaiheessa. Entä onko kukaan mataloittanut verhoojalla satulaa? Sain pyörän nurin pysähdyksissä kun olin jonkun painauman kohdassa eikä jalka kunnolla yltänyt maahan.  Ottaa kupoliin  aika raskaasti..

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18169
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #1 : 07.08.18 - klo:22:00 »
https://www.motonet.fi/fi/tuote/602525/QUIXX-Paint-Scratch-Remover

Tuollaisilla niitä saa pois. Olen hiovalla autovahalla saanut peitettyä pikkunaarmuja. Se täyttää naarmut melko hyvin. Voi myös hioa kostealla, erittäin hienolla santapaperilla ( n:o 2000) ja vahata sen hiontamössön kanssa jotta kolot täyttyy.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa Motomummo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #2 : 07.08.18 - klo:22:09 »
Onko noissa  eri värejä?

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18169
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #3 : 07.08.18 - klo:22:32 »
Siinä on sama periaate kuin olen hiomalla ja vahalla korjannut. Väri tulee maalipinnasta hiomalla. Isopia naarmuja voi maalin värisellä tussilla ensin värittää.
« Viimeksi muokattu: 07.08.18 - klo:22:41 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa arla_m6

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #4 : 07.08.18 - klo:23:05 »
Jos naarmu on niin syvä että kynnellä tuntuu niin ei auta kuin ylimaalaus. Jos naarmu ei juuri tunnu niin 2000:lla vesihiomapaperilla kevyesti hioo ja sen jälkeen villalaikalla ja oikealla hioma-aineella myllytys ja lopuksi vaahtomuovilaikalla ja viimeistelyaineella kiillotus. Päälle sit vahaa. Tai sit vie maalarille irto-osina maalattavat osat. Kerran kirpaisee mutta ompahan jälki hyvää.
Satulan madallus ei ole vaikea tehdä itse. Pintanahan niitit irti ja päällinen pois. Sen jälkeen karkealla hiomapaperilla hioo vaahtomuovia muotoon (sottasta puuha) ja nahat takaisin päälle ja niittaa nitojalla takaisin. Jos ei ite uskalla, vie verhoojalle niin se tekee. Veikkaisin hintahaarukkaa 100€. Kannattaa kysellä eri verhoilijoilta tarjousta.


Poissa Motomummo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #6 : 08.08.18 - klo:07:19 »
Minkähän verran satulaa pystyy  madaltamaan?

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18169
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #7 : 08.08.18 - klo:07:43 »
Yleensä satulaa voi vain muotoilla uudelleen, ei madaltaa. Kun sitä vaikka sormella painaa, huomaa miten vähän siinä on pehmustetta. Jos sitä ohentaa se pitäisi korvata kovemmalla pehmusteella ja se voi olla epämukava.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa Motomummo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #8 : 08.08.18 - klo:11:53 »
Satula nyt verhoomossa,  muotoillaan uudelleen etuosaa madaltaen. Pehmuketta tosiaan niin niukasti, ettei siitä voi ottaa pois

Poissa Sprident

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
  • GTV250i.e.
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #9 : 08.08.18 - klo:19:09 »
Satulan etuosan kaventaminen auttaa usein enemmän kuin toppauksen madaltaminen, toki yhteisvaikutus on aina paras lopputulos.

Poissa Motomummo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #10 : 09.08.18 - klo:12:16 »
Satulaa madallettu noin kolme cm. Nyt yltää päkiät  maahan. Lopputulos näyttää hyvälle. Jospa hallittavuus olisi nyt parempi. .Sitten  alettava ettii maalaria, ei yllämainituilla konstilla saanut naarmuja pois. Kupeet maaluutettava jossain vaiheessa

Poissa kaukari

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
  • Vespa 300 Gts vm.2018
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #11 : 14.08.18 - klo:23:44 »
Jäi oikein askarruttamaan tämä satulan korkeus ja tämä molemmat jalat maahan juttu. Olen kyllä sinua pidempi, mutta silti aika perustöppöjalkainen, jonka molemmat jalkapohjat ei satulassa istuen samaan aikaan maahan ylety. Olen näköjään omaksunut pysähtyessäni kallistamaan vespaa vähän ja laittamaan oikean jalkapohjan kokonaan maahan. Asento on rennon luonteva ja tukeva. On tullut sellaiseksi tavaksi että sitä ei edes tiedosta. Piti oikein käydä kokeilemassa ja varmistamassa ennenkuin kirjoitin tänne.

Enduromotoristit näyttävät kanssa pärjäävän kallistustyylillä vaikka istuvat vielä korkeammalla ja raskaammissa kulkineissaan. Ei muuta kun liikenteeseen ja kovaa treeniä. Kyllä se siitä.

Poissa Motomummo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #12 : 18.08.18 - klo:12:16 »
Oon nyt saanut onnistuneita reissuja alle. Eilen oikein opettelin pysähdyksiä  ja lähtöjä. Olen rentouttanut itseäni ajaessa. Kädet rentona.  Nyt sitten toistamiseen törmään uuteen ongelmaan. Pyörä sammui kesken ajon. Vauhtia 90km/h. Ajoin tien sivuun, lähti kyllä käyntiin uudellen.  Teki tämän toistamiseen. Lueskelin ketjua aiheesta. Pitänee tulppa  kattoo ekana.. bensa pumppu tähän on vaihdettu.
Onko joku mitannut millainen mittarivirhe näissä on?

Poissa Vespister

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 359
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #13 : 18.08.18 - klo:13:41 »
Vespassa mittarivirhe on hirmuinen.

Jos nopeusmittarin näyttö viisaroi 90 km/t, niin oikeasti mennään ehkä 82 km/h.
Hauska kuulla, että olet saanut varmuutta ajamiseesi!

Mulla on tehnyt samanlaisen vauhtisammumisen yhden ainoan kerran kylmällä syysajelulla. Samoin myös minun Vespani lähti hetimmiten uudelleen käyntiin eikä asia toistunut enää. Syy jäi pimeäksi.
Toisaalta, onhan näissä italialaiset sähköt....

Poissa tex-

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 479
Vs: Vespa gts 250ie
« Vastaus #14 : 18.08.18 - klo:15:04 »
Kännykkään on saatavissa nopeusmittariohjelmia. Niillä minäkin oman Hondani mittarivirheen tarkastin.
speedometer on hyvä hakusana.
Honda PCX -17
ex Honda Lead