Kirjoittaja Aihe: Kymco People 2t kysymyksiä kaasarista  (Luettu 5696 kertaa)

Poissa Torpallinen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
Kymco People 2t kysymyksiä kaasarista
« : 11.06.18 - klo:09:57 »
Kysyisin peoplen kaasuttimesta seuraavaa
1. Miten sähköinen ryyppy saa toiminta käskyn?
2. Miten kaasutin yleisesti toimii, kun on noita "virityksiä"on useampia kuin luisti ja kohokammio. Vertaan vanhaan Sachin moottoriin.
3. Kysyn siksi kun kymco hyytyy ajossa välillä ja sitten taas vetää normaalisti. Vika ilmennyt viimme syksynä. Kaasuttimen olen nyt keväällä purkanut ja puhdistanut, jota tehdessä aloin ihmetellä sen rakennetta. Toimenpiteet ei auttanut ongelmaan.
4. Kymco ei ole koskaan käynnistynyt jos ulkolämpötila on -5 astetta tai alempi, olettamus että johtuisi siitä ryypyn rakenteesta.
Kiitos vastauksista
« Viimeksi muokattu: 12.06.18 - klo:08:57 kirjoittanut Samppa »

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18447
Vs: Kymco People 2t
« Vastaus #1 : 11.06.18 - klo:10:28 »
Ryyppy toimii generaattorin sähköllä, tavallisesti valon johdosta haaroitettuna. Kun se käydessä saa virtaa siinä kuumenee vastus joka lämmittää vahaa joka laajenee ja työntää neulaa joka tukkii kanavan. Kun virta katkeaa toiminta on päinvastainen. Jos käyntiinlähtö on huono, voi olla että ryyppy on juminut kiinni asentoon. Jos tyhjäkäynti on liian suurella tai kaasua avaa, ei ryyppypiiri toimi.
« Viimeksi muokattu: 11.06.18 - klo:12:51 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (;

Poissa Torpallinen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Kymco People 2t
« Vastaus #2 : 12.06.18 - klo:08:39 »
Kiitos vastauksesta, kysyisin lisää
1. Voiko tuota ryypyn toimintaa omatoimisesti miten tarkastaa tai mitata?
2. Mikä toiminto toimii samanaikaisesti vaijeri välityksellä luistimen toiminnon kanssa, vipu ja vaijeri näkyy kaasuttimen takana, eli ei ole kaasuttimessa kiinni?
3. Miten toimii pensahanan aukaisu ja sulkeutuminen?
Kiitos uusista vastauksista

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5798
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3031
Vs: Kymco People 2t kysymyksiä kaasarista
« Vastaus #4 : 12.06.18 - klo:08:59 »
2. veikkaisin olisiko kyseessä tuoreöljyvoiteluun liittyvä vaijeri. säätelee kaasun mukaan paljonko öljyä ruutataan.

Poissa MORPA

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 737
Vs: Kymco People 2t kysymyksiä kaasarista
« Vastaus #5 : 15.06.18 - klo:23:07 »
Näistä löytyy netistä korjaamomanuaalit, kannattaa ne etsiä ja ladata.

http://scootermasters.com/manuals/kymco%20People%2050-complete.pdf
Liikennesika.

Poissa kestosippi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 137
  • Pappa viiskytluvulta
Vs: Kymco People 2t kysymyksiä kaasarista
« Vastaus #6 : 16.06.18 - klo:07:25 »
3. Bensahana on alipaineella toimiva. Heti kun moottori pyörähtää syntyy imukaulalla imua myös sille bensahanan imuletkulle.
Jos haluat bensaa vaikka kone ei ole käynnissä pitää imukaulalta irrottaa se alipaineletku ja sen päästä voi imeä jolloin hana aukeaa.
Peugeot Satelis 500

Poissa MORPA

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 737
Vs: Kymco People 2t kysymyksiä kaasarista
« Vastaus #7 : 24.06.18 - klo:23:59 »
Ryyppyhän on päällä kun hökötyksen käynnistää, ja kuten jo on kerrottu alkaa saamaan virtaa moottorin käynnistyttyä ja koiranrasvakapseli alkaa vastuslangan lämmöstä laajenemaan ja ryyppy lähtee pois.

Se ryyppy avaa ja sulkee yhtä kanavaa josta kaasarin kurkkuun saadaan enemmän bensaa. Se nyt ei vaan ole yhtä hyvä kunnon kylmäkäynnistyksessä kuin imukanavan osittain sulkevat rikastimet. Ei ne siellä vinkuintiassa edes ymmärrä millaisissa olosuhteissa niiden tekeleitä epätoivoisesti yritetään käyttää.

Nimimerkki Coastside on tehnyt näiden talvikäytöstä oikein taiteenlajin, hänen kirjoituksistaan kyllä löytyy monenlaista vinkkiä ;) Jos et niitä noudattaen saa mopoasi käymään, niin sitten on aivan varmasti liian kylmä mopoilukeli ;D
Liikennesika.

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3031
Vs: Kymco People 2t kysymyksiä kaasarista
« Vastaus #8 : 25.06.18 - klo:07:18 »
kakstahdeista mitään tiedä mutta jos nelari moottori on säädöissä ja tikissä se kyl hörähtää käymään vielä -15 kohdalla mutta sen verran rumaa ääntä pitää että suosittelen esilämmitystä. motonetista skootterin suoja ja auton sisätilalämmitin. lämmitimen pitäisi puhaltaa myös moottorille, itsellä se on jalkotilassa ja luukku auki josta näkyy moottori. kaikissa skoottereissa ei tätä luukkua löydy, joten ratkaisut sen mukaisia.

Poissa andy the man

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: Kymco People 2t kysymyksiä kaasarista
« Vastaus #9 : 09.08.18 - klo:06:25 »
Menee jo ohi aiheen, mutta rönsyjä mukaillen..  ::)
Minulla on pakkasaamuja varten hiustenkuivaajasta rakenneltu esilämmiti, ja käyntiinlähtö on taattu...
Löysin kirppikseltä sellaisen taittokahvaisen föönin, joka sattui sopivan napakasti mahtumaan viemäriputkenpätkän sisään. putkenpätkä toimii samalla sääsuojana föönille ja suuntaa ilmavirran moottorin puhaltimeen. 20 min. lämmitys ja lähtee käyntiin kuin palmun alta...
Vaihtelevalla menestyksellä jo useita tuhansia kilometrejä...
SFR ajossa, Super8 työn alla...

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18447
Vs: Kymco People 2t kysymyksiä kaasarista
« Vastaus #10 : 09.08.18 - klo:06:46 »
Minulla on vastaava lämmitin. Rajoitin sen ilmansaantia jotta sen puhallus on kuumaa pakkasessa. Lyhentää lämmitysaikaa.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (;

Poissa MORPA

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 737
Vs: Kymco People 2t kysymyksiä kaasarista
« Vastaus #11 : 12.08.18 - klo:20:13 »
Kertakäyttögrilli sinne mopon alle, tai pitää sellaista ainakin mukana niin voipi mopon lämmittää ilman sähköjäkin ;)

Eräs pahaan paikkaan jäätynyt traktori sulatettiin yks syksy grillihiilillä. Semmosen suurtalouskeittiössä käytettävän unnivuuan päälle laitettiin ritilä, ritilän päälle grillihiiliä, sytytettiin ne ja kun liekit oli hiipuneet tungettiin keksintä traktorin alle. Huputettiin koko komeus pressulla ja kahden hiilisäkillisen jälkeen moottori oli varmaan 50 asteinen. Vedet ulos, glokolisotkua tilalle ja vanha maataistelukone käyntiin, lähti ku palmun alta ;D
Liikennesika.