Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

qinqqi zoner 125 (QM125T-10D) ihmettelyä

Aloittaja jwalk, 27.05.18 - klo:15:41

« edellinen - seuraava »

jwalk

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 16.07.19 - klo:20:56
Aivan alkoi himottaa, kun Findit.fi sivustolla on 190€ pyynnillä Kinroad 125 myynnissä. Ei ole enää rahasta kiinni kevariskootterilla ajo. Ehdin kuitenkin ostaa tuon skootterin korvikkeen Sachs 125cc V2 moottorilla. Mahtavat ajo-ominaisuudet, 17 tuuman supermotorenkaat jne. Sekin oli puoli-ilmainen, kun oli unohtunut joltain tallin nurkkaan. Laitoin tämän viestin, jotta joku lähtisi Sulvalle hakemaan sitä ja pääsisi nauttimaan vauhdista vielä tänä kesänä. Siinä on sama korimalli kuin muissakin Baotian skoottereissa. Voi olla, että joutuu ruottia huastamaan kaupan hieronnassa.
Kappas! Tuollakin nimellä näitä myyty? Ihan näyttää samalta, kun  mun kinkki. Vinkiksi mahd. ostajalle. Repii tuon "kromisen tuulenohjaimen" ensin mittarikatteen päältä pois. Antaa pirullisiä pyörteitä kypärään.
Ainakin tälle +180cm juipille.

jwalk

#76
Nyt tuli pientä remontia.
ajelin tuossa n. 30km valtatietä, n. 100km mittarinopeutta. Niin yllättäen rupes hyytymään :(
Pysähhdyin ja huomasin huohottimesta puskeneen reippaasti ööliä :(
Vaivoin lähti käyntiin, selkeesti puristukset kateissa. Kotia kumminkin nilkuteltiin.
Kotona kone auki, öljyrengas poikki ja kakkosrengas jumittunut jostain syystä. Pienet naarmut noista todisteena pytyssä.
Ei se mitään. Otin mopon alle ja hain pullon Gambinaa Alkosta. Sen jälkeen tultua kotiin vaihdoin uuden 63mm pytyn mäntineen, minkä "halavalla"  ostin aikoinaan Tori.fi:stä .
Taas pelaa, tuokion...?
Vidu, kohta alkaa jopa Vespat kiinnostamaan! No, ei sentäs ihan vielä..;)

mopotinx3

#77
Ihmetyttää tuo moottorin nopea porsiminen.  Ehkä kannattaa seuraavalla kerralla laittaa uuden männän ja renkaiden sisäänajon helpottamiseksi 2% seos ensimmäiseen tankilliseen. Voi olla, ettei se öljypumppu heti jaksa toimia täydellisesti. Taitaa näissä olla sylinterille vain roiskevoitelu alakautta sylinteriin. Kanteen tulee sitten öljypumpulta rasvat.
Viragomoottorinen kesämoponi sai eilen niin sanotun lollipop virityksen. Hitsasin pyöreän 40mm prikat lattaraudan päähän ja nämä 6mm pultilla vaimentimen seinään kiinni. Nyt voin säätää sen helvetillisen metelin pienemmäksi.  Lattarautaa taivuttamalla saan läpät taivutettua lähemmäksi ulostuloreikää. Jätin aluksi aika vinoon ja kokeilen miltä kuulostaa. Jos vielä mölyää liikaa, väännän läpät lähemmäksi.
Aprilia Sportcity One 50 4t

joni_k

onks tässä saman näkönen mäntä mitä noissa kiina skoottereissa?  kannattaa porata ne männässä olevat öljyreiät isommaksi ja senkkaat terävät reunukset pois. tuntuu että mopokoossa olisi ainakin hyötyä.

jwalk

#79
Onhan toi aikalailla yhteneväinen mopo GY6:n kanssa.
Toi narakun pyttysetti, mikä kiinni tuli on näköjään takomännällä. Pitäis olla parempi.
Ruttuja on nyt komiasti, taas startti tiukoilla. Tossa 50km sisään ajelin ja kaikki näyttäis ja kuulostais oiken hyvältä, taas...
Sattumaa vai ei, mutta ongelmat alkoi kun vaihdoin Delvacit Teboilin mineraaleihin? Nyt taas Delvacit koneessa.
Siis, eihän tossa koneessa mittojen lisäksi juuri muuta eroa ole, kuin starttisysteemeissä. Ja öljypumppu pelaa ihan metallirattaiden ja ketjun kautta, eikä bakeliittipaskan.

jwalk

Kestävyydestä.. Kyllähän noi kait jotain kestää, kun pitää vakiona, huoltaa, eikä virittele.. ;D

joni_k

teboilin mineraalit...mulla meni kyllä luotto.. ;D

mopotinx3

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.07.19 - klo:10:56
onks tässä saman näkönen mäntä mitä noissa kiina skoottereissa?  kannattaa porata ne männässä olevat öljyreiät isommaksi ja senkkaat terävät reunukset pois. tuntuu että mopokoossa olisi ainakin hyötyä.
Komppaan tätä. Huolelliset viisteet männän alareunaan ja niiden viimeistely 400 hiomapaperilla. Tosin Zonerini piti outoa sivuääntä heti kun sain käyntiin. Kun starttasin uudestaan, se alkoi käydä normaalisti. Taisi jäädä se lisäöljy laittamatta bensan sekaan, kun ei aina viitsi sekoitella. Nelitahtikone voi karstoittua ylimääräisestä öljystä, siksi niukasti rasvaa bensan sekaan uudella koneella.
Aprilia Sportcity One 50 4t

jwalk

lauantaina ajeltiin aikuisen tyttäreni kanssa semmonen 150km lenkki maaseudun pikkuteillä.
Onhan toi aika köpönen kahden aikuisen alla, lähinnä tilan puolesta.
Ajettavuus ihan ok ja koneessa riittää puhtia lepposaan matkantekoon. Ei hyydy isommissakaan mäissä.
3300km on nyt kesän saldo, 15000km pyörähti just mittariin.
Kohtahan se on ruvettava katselemaan seuraavaa rojektia...

jwalk

jotenkin alkanut kiinnostaa nuo Jonwayn 250cc, Rangerit, vai mitä lie?
Muutama myynnissä tämänhetkiselle budjetille sopivasti.
Niissähän on vesijäähyinen GY6 kone, kai paremmin tunnettu Honda CN250 kopiona.
Ihan kivannäkösiä vehkeitä.
Kiinankuraa, niinjoo. Mutta niiden kanssa tullut pelattua, joten tuttua huttua.

jwalk

4000km tänä kesänä tuli täyteen.
Eilen korjasin änkkää, alko ärsyttää sen räminät. oli niitit yms. löystyneet. Samalla vaihdoin uudet villat. Rahaakin paloi, kun piti ostaa kunnon pihdit rosteriniiteille. Yritin tollona ensin tavallisilla halpiksilla, niin kahva poikki.
Keväällä vaihdettu takanakki alkaa olla aika kulunut, hyvin syö takarengasta. Viime syksynä vaihdetusta samanlaisesta eturenkaasta ei juuri kulumista huomaa. Normaaliahan se näissä.
muuten ei nyt ole ollut ongelmia.

jwalk

#86
4600km täyteen tällä kaudella, eikä sekään täysin ongelmitta.
alkoi yhdessä vaiheessa tyhjäkäynti takkuilemaan ja täyskaasulla vaihteeksi laihan seoksen oireita.
Imukaulassa halkeama. onneks taas tuohonkin varautunut ja uus hyllystä tilalle.
muuten ihan jees, hyvin potkii.
Aikasemmin mainitsemani huohotus "ongelma" ei ole täysin poistunut. Tippa tai pari tulee letkun päästä reissun jälkeen, varmaan sen aikanakin, mutta en jaksa välittää. Ei tarvi pahemmin lisäillä öljynvaihtojen välillä.
Lienee ominaisuus, kun yks pytty, reippaasti ruttuja, big bore ja siihen suhteessa pieni kampikammio.
Kaveri olis kiinnostunut ostamaan mokoman kikkareen... Pitäis kai myydä, jos kerran vielä jotakin tuosta meinaa saada...
17200km mittarissa oleva kinkkiskode ei liene helpompia realisoitavia.
Eihän tuo nykykunnossa mikään umpipaska värkki ole, pistän tallin nurkkaan pressun alle, jos ei kelpaa.
Uss takanakkikin tullut kotio, mutta ei vielä alla. Heidenaussa pysytään. Sadepäivän sattuessa vaihdan alle. Entisessä vielä n. puoli milliä keskiuraa :)

jwalk

Kaveri tuli vehjettä katsomaan ja osti pois. Eli tähän ketjuun tuskin multa uutta tulee.

konenikkari

#88
Ei tiedä vielä, jospas hänestä tulee uusi aktiivi 
Toivottavasti onnistuit, nykyisen skotun omistajan houkuttelemaan, näille palstoille. ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

että kannattiko tämmönen hommata?
Juu ja ei.
Olihan tuossa kaikenlaista rassaamista, mutta niistä selvittiin ja kivaa oli mielestäni rahan edestä.
Ostaisinko uudelleen samanlaisen? enpä taida. Tämä on nähty. ettiäpäin...