Kirjoittaja Aihe: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla  (Luettu 5602 kertaa)

Poissa flyby

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #30 : 11.03.19 - klo:16:37 »
Netin laskurilla just laskin ni sen haastavimman 0C 100% kosteuden ilman lämmittäminen vaivaiset 4 astetta tiputtaa tuloilman kosteusprosentin alle kriittisen 80%. Eli kyllä melkein veikkaisin että jostain pakoputken läheltä imettynä moinen kuivuminen ilmalle tapahtuisi? Lähelläkään tällä ei tietenkään olla sitä että kaasari saisi niin paljon lämpöä että kurkku pysyisi plusasteilla. Mutta se ei olekaan tarpeen, riittää että tuloilmassa on alle 80% kosteus.

Plus, vähän alkanut kiinnostaa kokeilla toimisko moinen säätö, taidan mennä motonettiin! :)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5589
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #31 : 11.03.19 - klo:16:47 »
Jäätyminen tapahtuu yleensä luistin tai kaasuläpän seutuvilla,
liimaa/liitä sieheen kohtaan moottorikelkoissa käytetty peukalon lämmitin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa flyby

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #32 : 11.03.19 - klo:17:01 »
Mä luulen että kaasarin itsensä lämmittäminen on tuhoon tuomittu, netin mukaan kurkussa lämpötila voi tippua jopa 50 astetta. Aika paljon tehoa vaatisi pitää moinen aina plussalla. Helpompaa veikkaan olisi sen tuloilman lämmittäminen sen muutaman asteen mikä tiputtaa suhteellisen kosteuden halutuksi.
« Viimeksi muokattu: 11.03.19 - klo:17:05 kirjoittanut flyby »

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5589
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #33 : 11.03.19 - klo:17:09 »
Mielenkiintoista olisi tietää, miten esim. kevytlentokoneissa, joissa oli volkkarin kaasutin koneita,
estettiin kaasuttimen jäätyminen talvella/keväällä/syksyllä.
Noissa, jos missä uskoisin, että on ollut luotettava kaasuttimen lämmitys  ;D
« Viimeksi muokattu: 11.03.19 - klo:17:16 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa flyby

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #34 : 11.03.19 - klo:17:19 »
Sen jälkeen kun tuossa keksin tuon pakoputkelta ilman imemisen ni löysin myös tällaisen wikipedia-artikkelin: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carburetor_heat

Eli totta tosiaan, ovat esim. pienkone ilmailussa ottaneet tuloilmaa pakopuolelta, tarkemmin sanottuna heti pyttyjen vierestä siitä mistä ohjataan pakokaasut ulos. Siellä takuulla tarpeeksi lämmintä, mutta jos uskon omia laskuja ni ihan pakoputkeltakin luulisi muutaman asteen ilman lämmityksen saavan. Pitää ostaa tarpeeksi pitkä putki testailuihin :)

Paikalla Sepi6

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 228
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #35 : 12.03.19 - klo:10:24 »
Mielenkiintoista olisi tietää, miten esim. kevytlentokoneissa, joissa oli volkkarin kaasutin koneita,
estettiin kaasuttimen jäätyminen talvella/keväällä/syksyllä.
Noissa, jos missä uskoisin, että on ollut luotettava kaasuttimen lämmitys  ;D
Tuossahan se VW/Limbach/Sauer/Hapi/Rewmaster oli myös yksi ratkaisu niin että pakoputkesta otetaan pakokaasua ohutta putkea pitkin joka on taas kiinni imusarjassa. Samaan tapaan kuin kuplan imusarjassa. Osassa pakoputken/käyrän päälle tehty kammio josta imu-ilma otetaan.
Imuilman esilämmitys on paras ratkaisu vaikka olen tarjonnut noita lämmitysvastuksia ratkaisuksi.
****************************************
Derbi DRD -03
Piaggio Fly 50 4Tempi -07
Harley 1000 XL -78
Suzuki VX800 -93
=====================
EX Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Paikalla Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17789
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #36 : 12.03.19 - klo:11:17 »
Kurkun bakeliitin korvaaminen alumiinisella talveksi, on helpoin keino estää jäätä. Kun vielä koteloi kaasarin ja johtaa lämmintä ilmaa sille, on riittävä lämmitys.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;