Kirjoittaja Aihe: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla  (Luettu 4304 kertaa)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5465
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #15 : 09.01.19 - klo:19:52 »
Kaasuttimen kurkun jäätyminen voi alkaa jo plus neljäasteisissa lämpötiloissa, alipaineesta johtuen, kun ilmankosteus on suuri.
Jäätymisen seurauksena on jäätynyttä vettä, kaasuttimen kurkussa, joka sulattuaan päätyy uimurikammioon ja, varsinkin tyhjäkäyntisuuttimeen.
Ei taida nykybensoissa oleva viina toimia samoin kuin ns. jäänestoaineet.
Koska suuttimet on pieniä, yksi vesihelmi estää pienen moottorin käymisen, kunnes kuvaan tulee,
lisäaine joka sekoittaa polttoaineen ja veden.
Nuo vaivat saattaa helpottaa lähiaikoina, kun tulee kunnon pakkaset, ja ilmat kuivuu.
Pakkasilla ei kannata mopoa työntää yöksi sisään lämpimään tilaan,
lämpötilan vaihtelu vain pahentaa tilannetta.
Toivottavasti ei ilmavirtaukset käänny idän puolelle, sieltä ei ole koskaan mitään hyvää tullut.
http://nummika.com/meteo/pages/maps/global.php
« Viimeksi muokattu: 09.01.19 - klo:20:08 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2405
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #16 : 09.01.19 - klo:21:01 »
ootteko muuten miettiny minkälaista kondensiota se aiheuttaa kun on vaikka -15 pakkasta ja peltinen tankki bensaa täynnä..ulkopuolelta ainaki mankin tankki on useemman kerran ollu ihan sellanen hikoileva. oon pistäny silmälle.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17252
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #17 : 09.01.19 - klo:21:39 »
Jäätymistä voi ehkäistä kaasarin peittämisellä ja puhaltimen lämmön suuntaamisella siihen. Alumiinifoliolla helpoimmin sen peittää ja ilmajäähdytteisessä voi koteloon tehdä pari reikää josta sitä pääsee kaasarille. Jos kurkussa on bakeliittieriste, sen vaihto alumiiniseen talveksi, voi ratkaista ongelman.
« Viimeksi muokattu: 09.01.19 - klo:21:44 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa flyby

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #18 : 11.01.19 - klo:09:32 »
Joo, alkaa mennä hermot tähän romuun ja kilsoja sen verran ettei enää viitti panostaa isoja summia sähkövian vai mikä lie ettimiseen. Eilen jätti myöhään illalla kaverin pihaan ku veny liian pitkään, alkaa olla mitta täynnä. Ihan hyvä peli ku on lämmennyt, ja jos nyt vaan tuo yhden kostean päivän tod.näk. kaasariongelma ei jatku.

Sellainen viimeinen vaihtoehto tuli mieleen... Uskaltaako skootterille käyttää auton apukäynnistintä? Antaakohan moinen enemmän voimaa kuin polkeminen että voisi jopa startata? Tää epävarmuus ja nytkin hirvee säätäminen kun varmaan illalla joutuu lämmittelemään puhaltimella kaverin pihassa alkaa kohta olla finaalissa mun osalta.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17252
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #19 : 11.01.19 - klo:09:58 »
Kyllä se kestää apuvirran kun ei mahdottomia pyöritä. Suoraan startille voisi kytkeä tuplajännitteenikin. Esilämmitys jollakin auttaa paljon, jos on mahdollista. Minä lämmitän hiustenkuivaimella jolle on liitin puhaltimeen. Viitisen minsaa riittää.

Jos lämpimänä ei ole ongelmia ja ryypyn toimivuus on selvitetty, on syy kylmyydessä tai kosteudessa. Selviää lämmittämällä tai kuivaamalla riippuen kumpaa selvittää. Hiustenkuivaimella kuivaa myös noita sähköjä kun niitä kaivaa esille. Moottorikin lämpiää sen oikealla kohdistamisella moottoriin. Sähkötoho on siihen parempi.
« Viimeksi muokattu: 11.01.19 - klo:10:30 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa flyby

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #20 : 11.01.19 - klo:13:38 »
Kait se vaan pitää varalta olla jatkoroikka ja puhallin aina mukana jos yhtään paria tuntia pitempään tällä aikoo jäädä. Mistään lisäakuista kun ei todellakaan millään järkikoolla/hinnalla saa juuri mitään oikeaa lämmitystä/kuivausta aikaan. Pitää heittää vielä tankkiin vähän reilummin kokeeksi tuota masinol e100 jota mulla on pullo. Mites se mustakorkki masinol? Eikös se ole varsinaista jäätämisenestoainetta eikä masinol e100?

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2405
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #21 : 11.01.19 - klo:13:52 »
masinol e100 oon käyttäny aina kesät ja talvet. ei oo ollu jäätämisongelmaa, mitä nyt kerran plus miinus kelillä mutta matka ei katkennu siihen. oma moka kun luukku oli auki ja viima pääsi suoraan imukaulaan.

Poissa flyby

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #22 : 11.01.19 - klo:14:14 »
Kyllä mä vaan alan veikkailla kuten täällä muut puhuneet että liittyy kaasarin jäätämiseen sitten sulamiseen. Pitää kokeilla eri lisäaineita, reilummalla kädellä aluks. Voi se vielä olla että mä puhdistutan tästä kaasarin ens syksyllä muiden remppojen yhteydessä, hyvä kesäpeli kuitenkin ja koneen puolesta reilusti kilsoja jäljellä.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5465
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla
« Vastaus #23 : 11.01.19 - klo:15:10 »
Saakohan se tankkiin korvausilmaa, koeta ajella korkki löysällä pari reissua.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)