Kirjoittaja Aihe: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?  (Luettu 4312 kertaa)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 16941
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #15 : 12.10.17 - klo:10:33 »
https://www.youtube.com/watch?v=o1NFbchHeM8

Tuossa hyvä ohje akkuvirralla hitsaamisen.
« Viimeksi muokattu: 11.11.17 - klo:20:35 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 16941
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5389
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #17 : 11.11.17 - klo:21:21 »
"Vespa Elettrica on   ;D  50-kuutioinen   ;D   moposkootteri, jonka suorituskyky, erityisesti kiihtyvyys, jättää tavalliset mopot varjoonsa.
« Viimeksi muokattu: 12.11.17 - klo:08:06 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 16941
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #18 : 12.11.17 - klo:07:19 »
Sähkömopot on rajoitettu 4 kW joten potkua on ja vääntöä heti. Kun se vielä on melutontakin.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa magnuken

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #19 : 09.06.18 - klo:19:09 »
Sähkömopot on rajoitettu 4 kW joten potkua on ja vääntöä heti. Kun se vielä on melutontakin.

Tuohon täytyy sanoa sellainen kommentti, että ei se sähköskootteri välttämättä meluton ole! Itse ostin hiljan italialaisen Askoll ES2 moposähköskootterin ja se pitää kyllä aikamoista vinkunaa, samaan tyyliin kuin Helsingin metron taajuusmuuntimet. Sillä kun ajelee ei voi jäädä huomaamatta!

Tuon varsin kalliin vehkeen kova ääni/vinkuna tulikin aika ikävänä yllätyksenä. Olisi varmaan pitänyt hankkia vehje jossa moottori takanavassa.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 16941
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #20 : 09.06.18 - klo:20:05 »
Sähkömopot on rajoitettu 4 kW joten potkua on ja vääntöä heti. Kun se vielä on melutontakin.

Tuohon täytyy sanoa sellainen kommentti, että ei se sähköskootteri välttämättä meluton ole! Itse ostin hiljan italialaisen Askoll ES2 moposähköskootterin ja se pitää kyllä aikamoista vinkunaa, samaan tyyliin kuin Helsingin metron taajuusmuuntimet. Sillä kun ajelee ei voi jäädä huomaamatta!

Tuon varsin kalliin vehkeen kova ääni/vinkuna tulikin aika ikävänä yllätyksenä. Olisi varmaan pitänyt hankkia vehje jossa moottori takanavassa.

Jo noiden nelarien kanssa on joskus ongelma ettei jalankulkijat kuule niiden tuloa. Siihen nähden sähköajokit ovat vieläkin hiljaisempia. Toiset enemmön ja toiset vähemmän.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa flyby

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #21 : 15.08.18 - klo:13:46 »
Joo ei näissä täyssähköpeleissä ikävä kyllä varmaan koskaan tule olemaan paljon järkeä. Yhtenä iltana otin vähän netistä selvää, niin paljastui autojen kohdalla että täyssähköauton ekvivalentti CO2 päästöt elinkaaren aikana voivat olla jopa suuremmat kuin nykyaikaisen pienikulutuksisen bensa-auton! Suurimpana syynä akut, jotka tarvitsevat harvinaisia alkuaineita joidenka kaivaminen kaivoksilla ottaa hurjat määrät energiaa (johtaen CO2 päästöihin). Ja sitäpaitsi, valmistajat usein lupaavat akkujen kestoksi vain n. 200000km, puolet bensa-auton elinkaaresta. Hybridit sitten kokonaan asia erikseen, varsinkin jos akusto kohtuu pieni.

Eiköhän markkinalaki ole määrittänyt hinnan kautta mikä on oikeasti järkevä (ja ympäristöystävällinen) vaihtoehto. Fakta vaan on että loppupeleissä useiden tuotteiden hinta määräytyy yllättävän selvästi valmistuksessa tuhlatusta energiasta. Ja energian tuhlaus taasen aiheuttaa CO2 päästöjä. Kilometriä kohden, bensamopo(skootteri) tulee halvimmaksi liikkumismuodoksi, voittaen usein jopa joukkoliikenteen! Ja lapsiperheelle edullisimmaksi vastaavasti tulee (käytetty) hybridiauto. Tuskin yllättävää, skootterin ja hybridin CO2 päästöt per matkustajakilometri ovatkin pienemmät kuin keskimääräisen (usein lähes tyhjän) paikallisbussin!

Bensamopoilu tulee halvemmaksi kuin sähkömopoilu. Ja on myös ympäristöystävällisempää. Täyssähköpelien ainut pointti olisi pienentää ilmanlaatua heikentäviä päästöjä, mikä on merkittävä ongelma esim. Aasian kaupungeissa. Ajakaa vaan niin paljon kuin pystytte bensaskoottereilla, ihmiskunnan ympäristöystävällisimmällä liikkumismuodolla lihasvoiman jälkeen.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 16941
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #22 : 15.08.18 - klo:13:52 »
Laskin että omat CO2 päästöni ovat mopoani suuremmat , nohon ei ole laskettu ruuan, asumisen eikä muun kulutuksen päästöjä.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa lehtijussi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1000
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #23 : 15.08.18 - klo:18:18 »
Tällä hetkellä meidän taloudessa ei ole minkäänlaista skootteria.
Olen leikitellyt ajatuksella päivittää vaimon sähköavusteinen polkupyörä sähköskootteriin... ja se onkin alkanut kiinnostaa ihan tosissaan.

Tuon varsin kalliin vehkeen kova ääni/vinkuna tulikin aika ikävänä yllätyksenä.
Tämä taitaakin olla se totuudenmukaisempi syy tuolle Askoll ES2 skoden myynnille. Katselin sitäkin tuossa osto ja myyntipalstalla.

Onkohan tuo kova vinkuna yleistä kaikilla sähköskodeilla? Siinä tapauksessa saa muikkeli tyytyä sirisevään sähköpyöräänsä jatkossakin. ???


Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 16941
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #24 : 15.08.18 - klo:18:21 »
Jossain oli laki että niiden täytyy pitää jotain ääntä että huomataan.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;