Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera Runner FXR180 1999 kysymyksiä

Aloittaja FXR180, 20.02.17 - klo:22:53

« edellinen - seuraava »

FXR180

Hei! Tuli hankittua otsikon mukainen värkki. Laitteen mittarissa on 13tkm ja näyttäisi olevan orkkisvarustuksessa. Muutama kysymys jos joku tuntee laitetta:

- uutena omistajana, onko jotain kriittistä tarkistettavaa (sähköt, pa-syöttö jne) toimintavarmuuden takia?
- saako pk-seudulta jostain hyvin osia vai täytyykö tilata esim. Saksasta?
- onko teknisesti jotain etua pitää tuoreöljyvoitelu toiminnassa vai kannattaako siirtyä seosvoiteluun?
- ovatko kaikkien 2t-Runnereiden 1997-2005 muoviosat vaihtokelpoisia keskenään?
- voiko jostain (esim tiettyjen kulutusosien kulumasta tms) päätellä pitääkö kilsat paikkansa?

Kiitos mahdollisille vastaajille!

Coastside

Iäkkääseen kannattaa vaihtaa bensaletku ja suodatin ja alipaineletku jos on. Sama koskee tuorevoitelun letkuja, ainakin tarkistaa ne. Renkaiden kunto ja ikä kannattaa tarkistaa. Vauhtivaroja on ja renkaat on hyvä toimia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FXR180

Kiitos vastauksesta, letkut tosiaan ovat läpinäkyvää muovia joka tuntuu halkeavan melko herkästi. Sammui tuossa pienellä koeajolenkillä ja lähti pari kertaa tyhjäkäynnille mutta sammui heti kun tarjosi vähän kaasua. Bensa haisi kyllä eli sähköpuolen ongelma? Nyt kaasutin kuitenkin osina ja uusi tulppa (vanha musta ja märkä) & hattu. En vielä ehdi kasata mutta toivottavasti alkaa toimia...

Gilerazi

Moikka! Mulla justiinsa 125 2T vm 1998 gilerassa tein kaasarirempan, koska talviseisonnan jälkeen oli kerännyt kökköä suuttimiin ja ei pysynyt tyhjäkäynnillä. Sakkaa oli silminnähtävästi kohokammion pohjalla ja tyhjäkäyntisuuttimessa, johtui siitä että vanhat bensat jäi kaasariin talveksi ja mm edellisen omistajan liimaileman tankinvaihdon jälkeen oli päässyt liimoja kaasariin asti. Vika korjaantui kaasarin purkamisella ja puhdistuksella, myös ilmanputsarikotelon letku oli irronnut, joka ei näkynyt päälle ja sai liikaa ilmaa. Tuo on melko tarkka näemmä noiden alipaine- ym letkujen kunnosta. Löytyy muuten uusi polttoainetankki ja anturi 2T gileraan vm 2002 eteenpäin, oli liian iso tuohon 1998 ja jäi ylimääräiseksi.

Samppa

Toimiiko näissä 2t-öljypumppu hihnalla, kuten monissa Piaggioissa. Jos toimii, niin hihna olisi syytä vaihtaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

FXR180

Elikkäs seuraavat toimenpiteet piti tehdä: vaihtoon meni bensaletkut, jäähdysnesteet, termostaatti, "takahaarukan" nailonholkit, perän öljyt, variaattorin rullat (kevyemmät 13g, toimivat hyvin), imukurkku + muut kumitorvet imupuolelta, ilmanputsari, öljy/vesipumpun hihna (vanhakin oli ok). Lisäksi öljypumpun säätö oli pielessä, kaikki liikkuvat osat piti voidella. Pikkuosia piti uusia. Variaattorin säädöllä on huomattava merkitys suorituskyvylle. Osia hommattu Scooter Centeristä Saksasta, kauppa toimii hyvin. On kyllä hauska laite jolla ehtii, tosin viimeistään ensi talvella tarkoitus pultata 5-10 heppaa lisää ja optimoida variaattori... :D

Tomsko

Vieläkö sulla on Gilera? Miten on mennyt sen kanssa? Joko on viriosia hankittu  ;)

Tomsko

Yksi tuollainen FXR180 on myynnissä Nettimotossa. Kiinnostaisi kyllä  :)