Kirjoittaja Aihe: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa  (Luettu 15454 kertaa)

Poissa A_sentaja

  • Aluevalvoja
  • *****
  • Viestejä: 3223
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #30 : 03.04.17 - klo:15:11 »
Kyllä uudemmissa on cdi rajoitettu, Ja näkyy multivari olevan kiinni, niin en ihmettelisi yhtään jos alkaa leikkaamaan vauhtia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6104
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #31 : 03.04.17 - klo:16:04 »
Sain ny yhen projekti roxin vihdoinki käymää ei oo siis tää 70cc vielä. Vaa perus 50cc malossi multivaril (4,5g rullilla edellisen omistajan mukaan)  ja pro replicalla ja kytkimes muistaaksee punane malossi vp ja  15% kytkime pikkusina.
 
Kiihtyy tosi hyvite mut maximit suoralla on 67 ja alamäes sama kun se siihe pääsee ni tuntuu et jaksas mennä, mutta sit tuntuu ku se "vetäs" taaksepäi sillee et se vaa hylkii korkeempia nopeuksia. Mul on ollu samalai setti joskus 15% vp jousen kaa mut sil luisti hihna ja otti piiki liia myöhää ni en usko, että vp liaa jäykkä ois. Mikähä siin ois sit samases roxis kestää sellane 5km ainaki et lämpee kunnol et lopettaa röpöttämise en sit tiiä johtuuko kylmistä keleistä tää rojekti ikinä mulla toiminu enne  ;D

Minkävuotinen roxi on kyseessä..

Juh kysäsin vielä myyjältä sano, että 2012 pitäs olla ja kaikki muu on vakiota paitsi noi mitä edellä mainitsin alotuksessa. Ite miettiny oisko rullat liian kevyet ettei jaksas mennä loppuu asti vai mikä siinä ois. Aika varma on, että variaattorin puolella ongelma kuitenkin piilenee. Jos kukaan on ajanut prikallisella skootterilla alamäkeen tekee aivan samalaisen eleen, mutta tuolta ei ainenkaan rajoittavaa prikkaa löytynyt.  CDI rajottimia noissa ei mun tietääksee oo.

Pistä kuva cdi:stä
Ps käytäthän aijaa kuvapalvelua kts.
Jompikumpi pitäis löytyä http://www.pedparts.co.uk/c/asset/aerox-cdi/cdi-comparison.jpg
« Viimeksi muokattu: 03.04.17 - klo:16:44 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa aerox2012

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #32 : 03.04.17 - klo:17:32 »
Sain ny yhen projekti roxin vihdoinki käymää ei oo siis tää 70cc vielä. Vaa perus 50cc malossi multivaril (4,5g rullilla edellisen omistajan mukaan)  ja pro replicalla ja kytkimes muistaaksee punane malossi vp ja  15% kytkime pikkusina.
 
Kiihtyy tosi hyvite mut maximit suoralla on 67 ja alamäes sama kun se siihe pääsee ni tuntuu et jaksas mennä, mutta sit tuntuu ku se "vetäs" taaksepäi sillee et se vaa hylkii korkeempia nopeuksia. Mul on ollu samalai setti joskus 15% vp jousen kaa mut sil luisti hihna ja otti piiki liia myöhää ni en usko, että vp liaa jäykkä ois. Mikähä siin ois sit samases roxis kestää sellane 5km ainaki et lämpee kunnol et lopettaa röpöttämise en sit tiiä johtuuko kylmistä keleistä tää rojekti ikinä mulla toiminu enne  ;D

Minkävuotinen roxi on kyseessä..

Juh kysäsin vielä myyjältä sano, että 2012 pitäs olla ja kaikki muu on vakiota paitsi noi mitä edellä mainitsin alotuksessa. Ite miettiny oisko rullat liian kevyet ettei jaksas mennä loppuu asti vai mikä siinä ois. Aika varma on, että variaattorin puolella ongelma kuitenkin piilenee. Jos kukaan on ajanut prikallisella skootterilla alamäkeen tekee aivan samalaisen eleen, mutta tuolta ei ainenkaan rajoittavaa prikkaa löytynyt.  CDI rajottimia noissa ei mun tietääksee oo.

Pistä kuva cdi:stä
Ps käytäthän aijaa kuvapalvelua kts.
Jompikumpi pitäis löytyä http://www.pedparts.co.uk/c/asset/aerox-cdi/cdi-comparison.jpg




Tuollane sieltä löyty

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6104
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #33 : 04.04.17 - klo:15:10 »
Näyttää olevan DC CDI jonkalaista minulla ei ole aeroxissa ollut koskaan.
jokaisella uudemman  roxin omistajalla vaan on ollut noita samoja ongelmia,
esim. tehoputkella ei ota piikkiä.
Tästä päättelen että DC CDI on kuin onkin kierrosrajoitettu.
Myös siitä että tarvikefirmat myy http://www.pedparts.co.uk/product/50/aerox-cdi-performance-racing
päättelen että alkuperäinen on rajoitettu  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa aerox2012

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #34 : 04.04.17 - klo:16:04 »
Näyttää olevan DC CDI jonkalaista minulla ei ole aeroxissa ollut koskaan.
jokaisella uudemman  roxin omistajalla vaan on ollut noita samoja ongelmia,
esim. tehoputkella ei ota piikkiä.
Tästä päättelen että DC CDI on kuin onkin kierrosrajoitettu.
Myös siitä että tarvikefirmat myy http://www.pedparts.co.uk/product/50/aerox-cdi-performance-racing
päättelen että alkuperäinen on rajoitettu  ;)


Juu en ole varma miten rajoitettu cdi oireilee viri peleissä, mutta tosi mahdollista, että olisi rajoitettu. Suomestakin saa tilaamalla jotain Narakun 04- rajottamattomia cdi.tä mahtaakoha ne mennä toho -12 roxii ainaki ulkonäöstä näyttää lähes samalta, mutta varmistan jos jollakin vielä on varmaa tietoa.
http://www.moposport.fi/cdi-yksikko-rajoittamaton-minarelli-skootterit-04-naraku Eli tuollane

Aika jännää kuitenkin, että 2006 malli roxissa oli samallaine cdi ja se ei oireillut tuollain ihan samat 5BM-01 luki päällä vielä
« Viimeksi muokattu: 04.04.17 - klo:16:07 kirjoittanut aerox2012 »

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6104
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #35 : 04.04.17 - klo:16:20 »
Se jännä voi olla siinä että siinä toisessa roxissa putki ja sylinteriaukkojen ajoitukset toimi noilla rajoitetuilla kierroksilla ja hyvä niin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa aerox2012

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #36 : 04.04.17 - klo:16:26 »
Se jännä voi olla siinä että siinä toisessa roxissa putki ja sylinteriaukkojen ajoitukset toimi noilla rajoitetuilla kierroksilla ja hyvä niin.

Noh pähkäilemällä tässä maailmas ei eteepäi pääse tillaan tolase narakun rajottamattoman jossei se auta ni palailen asiaan. Mietin kyl myös et voisko toi 50% varin jousi olla liia jäykkä. Edellisen omistajan mukaa 15% jousel luisti hihna ja otti piikin 25 paikkeilla.
« Viimeksi muokattu: 04.04.17 - klo:18:21 kirjoittanut aerox2012 »

Poissa aerox2012

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #37 : 06.04.17 - klo:15:12 »
Noh sain lainattua kaverilta rajottamattoman cdi.n just kyseisen narakun eipä tuo auttanut ollenkaan, joten 2012vm cdi ei ole rajoitettu ainenkaan omassani ollut. Olettaisin, että ongelma piilenee sitten liian kevyissä variaattorin rullissa tai liian jäykässä vastapainejousessa.

Poissa pera8x

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1890
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #38 : 07.04.17 - klo:09:50 »
ajotuslamppu on hyvä työkalu tollastenkin vikojen selvittelyyn. sillä näkee millonka kipinä tulee, jos tulee. kierrokset tappiin ja sytkäennakko joko kääntyy ihan poskelleen, tai sitten alkaa pätkiä. siis jos on rajotettu cdi.

Poissa aerox2012

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #39 : 14.04.17 - klo:20:35 »
Noh tuli laitettua vihdoinki se 70cc  ;D jaksoin sillä ny työnpäätteeks muutaman kilsan ajella, tosin todella varovasti sillä en ole skootterin sylinteriä ennen sisäänajanut. Säädöt ovat tosin hakusessa siinä on vieläkin vakio kaasari se gurtnerin 12mm samalla suuttimella kuin 50cc.ssä oli käy edelleenkin rikkaalla, mutta muuten ihan okei.

Paikalta lähtee todella ripeästi 0-10km/h sitten vähän onnetonta röpötystä ja kuuluu kun kerää kierroksia, mutta en kuitenkaan piikille asti ajanut, keräsi vielä kierroksia noin 50km/h vauheissa. Joten varsinainen piikki mikä 50cc.lä oli 10km/h kohdilla on hakusessa vielä ei oikein tahdo ainenkaan alemmilla kierroksilla ilmetä

Pulmana on se, että kaasu pohjassa kiihtyy ja rupee kierrätämään,mutta laskiessa 3/4 tai puolikaasulle kierrokset hyytyvät/tyssäävät, kerran meinasi pikaisesti sammua pudottaessa ja jos koittaa nyt täyskaasua keskeltä vauhteja ei kierrokset oikein tahdo nousta.

Veikkaisin ongelman piilenevän variaattorissa/kytkimessä. Siinä on 50% isojousi, mutta pienet jouset ovat vain 15% luokkaa, auttaisiko näiden vaihto yhtään asiaan

Pitänee varmaan hommata ainakin se 17,5mm kaasutin myöhemmin ja ehkä vaihdella ilmanputsaria? En tiedä käykö ihan vakio ilmanputsari tollaseen viriin vielä..
« Viimeksi muokattu: 14.04.17 - klo:20:56 kirjoittanut aerox2012 »

Poissa Matteuss

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 182
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #40 : 14.04.17 - klo:21:04 »
Neulan säätö voisi auttaa.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6104
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #41 : 14.04.17 - klo:21:05 »
Ei 70cc:tä saa kunnolla toimimaan 12mm kaasuttimella.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa aerox2012

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #42 : 14.04.17 - klo:21:37 »
Ei 70cc:tä saa kunnolla toimimaan 12mm kaasuttimella.

Juu ei valitettavasti käytettyä 17,5mm-21mm kaasutinta löytyny ennen pääsiäistä  :-\ ja tilailen ens viikolla siite uutena 19mm motoforcen ja suutinsarjan 8)

Ei vissii tartte roxi imukaulaa vaihella 17,5mm /19mm kaasarin kaa vielä vai oks se kui rajottava tekijä 

Sit mietin tota ilmanputsari juttuu, että oisko tollane perus pien vaahtomuovi putsari millane ja mite tollane eroaa vakiosta?

« Viimeksi muokattu: 14.04.17 - klo:22:23 kirjoittanut aerox2012 »

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6104
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #43 : 14.04.17 - klo:22:56 »
Alkuperäinen ilmanputsari on oikein hyvä ja välttämätönkin, ota pois se kumitötsä kotelon päältä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa aerox2012

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Tuorevoitelu 70cc.n kanssa
« Vastaus #44 : 15.04.17 - klo:12:33 »
Alkuperäinen ilmanputsari on oikein hyvä ja välttämätönkin, ota pois se kumitötsä kotelon päältä.

Veikkaisin, että meinaat tätä



Lähteekö tuo nätisti irti vai puukolla huitoen ja mitä vaikutusta tuolla sitten on?