Kirjoittaja Aihe: Suzuki Love  (Luettu 142331 kertaa)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18169
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #15 : 20.10.08 - klo:11:13 »
Veneiden liitosvahvikkeina käytetään vaneria. Kiinnikkeiden osalta voisi rakennetta muuttaa vaikka vaihtamalla niiden paikkaa. Työmäärä on tietenkin suuri jos muotteja alkaa tekemään.
Ehkä helpoin olisi alumiinilevystä taottu, johon tekee sopivat kiinnikkeet.  Kiinnikkeiden paikat voi määrätä käyttämällä jikiä ja sovittaa levyn siihen.
Takomiseen voi soveltaa kupariin käytettyä tekniikkaa, jossa se naputellaan pikilaatan päällä, joka muotoutuu ja sitoo levyn työn ajaksi. Sille voi antaa haluamansa muodon, joka voi likimäärin olla sama kuin alkuperäinen oli ollut.

Persoonallinen tapa olisi tehdä muotti betonista ja räjäyttää levy sitä vasten dynamiitilla. Siihen tarvitsee panostajan paperit, mutta menetelmä sopii sarjatyöhön hyvin. 8)
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa MillaI

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #16 : 20.10.08 - klo:12:33 »
Suzuki Loven pitäisi kyllä kulkea jopa vakionakin kovempaa kuin 32 km/h. Olethan nyt aivan varma, ettei automaattiryyppy makaa kokoajan päällä? Tämä oli aikoinaan yleinen vika lovessa. Tunnistat mm. siitä, että kone röpöttää lämpimänä ja tuntuu ettei vedä. Jos ryyppy makaa päällä, on mopo  myös kulutukseltaan melko janoinen. 2-tahtisissa myös tulpan väri kertoo em. ongelman ja tulpan pitäisikin olla väriltään paahdetun kahvin ruskea. Jos on kuiva ja musta, niin kone käy liian rikkaalla ja ryyppy makaa päällä (ks. kuvat tuolta etusivustolta). Tietysti seoksista puhuttaessa oletamme nyt, että seokset ovat muuten säädetty kaasarista kohdalleen.


Mitä pitää tehdä jos vika on ryypyssä? En mä tiedä vieläkään mitää moottoreista/kaasareista, vaikka niitä ohjeista kokoilen?

Mulla on vielä tallella 1 risa etu-jalkasuoja. Voisin sen yrittää liimata, paklata ja maalata ja sit jos se onnistuu, niin tehdä muotti siitä.

Laitan blogilinkin tänne, kunhan selvitän kadonneen salasanani...

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5790
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #17 : 20.10.08 - klo:15:36 »
En nyt muista tarkalleen minkänäköinen tuo loven automaattiryyppymokkula oli (on vähän aikaa kun viimeksi räpläsin, 10v?). Yleisesti ottaen puhdistelu ja kevyt rasvaaminen ovat ainoita hommia mitä niille voi tehdä. Jos ei toimi, niin uusi.

Vaihtoehtona on tietysti kaasuttimen asentaminen jossa on manuaaliryyppy (esim. Suzuki PV:n kaasutin). Mikuniin ei saa mielestäni edes automaattirpyypyn korvaussarjoja, jolla ryypystä saa manuaalisen. Dellortoon näitä sai.

Miten säädit kaasarin muuten? Missä kolossa neulan lukkorengas on tällä hetkellä. Ottaako love paremmin kierroksia kylmänä, vai kuumana.

http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=71
Kuva 4 ja 5 (vaikka onkin Dellorto).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa openflow

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1798
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #18 : 20.10.08 - klo:16:15 »
Vanhoissa mopoissa heikko kulku johtuu järjestäen joko tukkeentuneesta pakoputkesta tai liian rikkaasta seoksesta.

Liian laihalla olevan kaasuttimen tunnista heti *BOOOOO* ,mutta rikkaalla olevaa kaasutinta ei välttämättä korvalla erota. Johtuu röpöttävästä perus melodiasta jota vanhoista peleissä vielä löytyy.

Poissa MillaI

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #19 : 25.10.08 - klo:09:58 »
Mä olen avannu koko kaasarin keväällä ja puhdistanut sen.
Mopo hyytyi entisestään kun ostin siihen aivan uuden pakoputken, eli joudun vaihtamaan vanhan takas.

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5790
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #20 : 25.10.08 - klo:15:40 »
Etkä joudu. Siellä oli vain seokset kohdallaan huomioiden tukkoinen pakoputki ja nyt tietysti kun putki on avarampi, pitää seokset säätää uudelleen.

Onhan tuossa alkuperäisen kokoinen pääsuutin kaasuttimessa? Tieto löytynee korjauskäsikirjasta ja mikuneissa yleensä stanssattuna suuttimen päälle ja siis vertaamalla tietoa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa A_sentaja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3140
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #21 : 25.10.08 - klo:22:46 »
Jep, noin se menee, aina kun uloshengitystä avartaa pitää myös syöttöä lisätä. Eli isompaa suutinta kehiin niin peli alkaa taas laulaa kuin nuoruutensa päivinä... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa MillaI

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #22 : 28.10.08 - klo:12:38 »
Mun pitää tutki asiaa.
Mulla on vielä AIKA paljon opittavaa...

Poissa MillaI

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #23 : 03.11.08 - klo:07:47 »
Siirsin tuon pinnin holkkia ja se ehkä hitusen nyt piristy, mut ei kuitenkaan kulje yli 30km/h.
Tyhjäkäyntikin on nyt enempi kohdillaan kuin ennen.
Pitääkö nyt sit alkaa viilaa pakoputkea?

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5790
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #24 : 05.11.08 - klo:10:31 »
Sulla on siis nyt siinä uusi putki, joka ei varmasti ole tukossa. Joskus blogiasi lukeneena muistaisin, että siinä on sylinteri porattu ja uusi mäntä?? Ajahan nyt ensin huolelliset sisäänajot, ennen kuin alat enempi virittelemään. Kaasupohjassa kun ei saisi sisäänajovaiheessa ajella.

Ennen mitään virttelyjä kokeilisin vielä saada tuota kaasutinta toimimaan optimaalisemmin. Eli jos tuohon löytyisi jostakin sellainen 5, tai maksimissaan 10 numeroa isompi pääsuutin. Edelleenkin, minkä värinen on sytytystulppa jos vaikka vertaat näihin kuviin:

http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=71

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa EevaLeena

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #25 : 07.11.08 - klo:19:59 »
Mullakin oli tollainen Love joskus 90-luvun puolivälissä. Se oli hauska peli!  ;D
Koko kesän teki mieli skootteria, mutta edelleen jäin ilman. Kiitos opiskelijatalouden.  >:(

Poissa karkulainen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2098
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #26 : 07.11.08 - klo:20:46 »
Täälläpäin kulki yhdessä vaiheessa tuommoinen love, ei hassumman näköinen, noin niinkuin vanhaksi skootteriksi. :)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Poissa MillaI

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #27 : 04.04.09 - klo:17:07 »
Aikaa on taas vierähtänyt.

En ole mopoa startannut sit viime syksyn, mutta tuli mieleen et onkohan siinä automaattivaihteet rikki? Jos sen takia se ei kulje.
Mulla ei ole aiemmin ollu mitää automaattivaihteista, joeten en tiedä miltä ne kuulostaa.

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5790
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #28 : 04.04.09 - klo:17:32 »
Lovessa on 2-pykäläinen automaatti ja jos se sen 30 kuitenkin kulkee, niin kyllä siellä kakkonen päällä on ja vaihteisto varmaankin normaalisti toimii. Vaihteisto-ongelmat reagoivat usein myös muilla oireilla (äänillä, takertelulla jne.) Esitän edelleen vahvat epäilyni sille, että automaattiryyppy makaa päällä ja seos on siten liian rikkaalla. Käykö love nätisti tyhjäkäyntiä kylmänä ja kuumana, vai pyrkiikö kuumana ns. tukehtumaan?

Mikäli mahdollista, niin otappa mopon sytytystulpan kärjestä valokuva ja laita meille nähtäväksi. Tulpasta pystyy päättelemään todella paljon.
« Viimeksi muokattu: 04.04.09 - klo:17:34 kirjoittanut Samppa »
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa MillaI

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Suzuki LOVEni
« Vastaus #29 : 04.04.09 - klo:21:38 »
Ok.
Mä kokeilen sillä hetken ajella, ja jos ei tuo molo piristy, niin tutkin tulpan.
Kiitos!