Kirjoittaja Aihe: "käyntivikainen" roxi tuli pihaan:pytty leikannut.neuvot tervetulleita.  (Luettu 21690 kertaa)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5915
  • Professional mechanic 50V NITROX
Nostit neulaa liikaa nosta vain yksi maks kaksi pykälää, ja 82 suutin sopiva.
Pese suodatin vaahtomuovi puhtaaksi ja öljyä se vain esim. 4% sahabensalla.
Älä käännä kaasua kiihdyttäessä aivan pohjaan saakka kerralla,
vaan sitä mukaa kun kierrokset nousee.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
tuokin kävi mielessä,vaihtoehtoja ei tosin ole paljon tuossa lortossa.keski,ja kaksi pykälää molempiin suuntiin.kokeilen vielä laskea neulaa pykälän verran,keski asennossa ei siis toiminut,ja laihemmalle en kokeile koska toimii nyt paremmin kuin keskiasennossa.tuliterä putsarinsuodatin on paikallaan.no,käyn nyt kokeilemassa vielä tuota komboa=80 suutin,neula toiseksikorkeimmalla.

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
no niin.huonommaksi meni ala vääntö/kiihdytys,mutta ei röpellä täydellä kaasulla.eli ma käyn hommaamassa 82 ja 84 suuttimet sekä nostan tuon neulan taas korkeimpaan asentoon.tod.näk.pitäisi löytyä vääntöä joka kierroksella sen jälkeen.seosruuvi pitää olla melkein kiinni,muuten tyhjäkäynti on liian korkealla.tuntuu ettei ilmaruuvin kääntö vaikuta mitenkään ???mutta ma selviää kun saa toisen suuttimen+neulan kohdalleen.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5915
  • Professional mechanic 50V NITROX
Tyhjäkäyntisuutin pitäis olla #34, ilmaruuvi ei toimikaan jos vaijeri on tiukalla.
Ilmaruuvi vaikuttaa vain kierrosten ollessa alle 2000rpm.
Ilmaruuvin oikea asento pitäis olla tähänaikaan vuodesta 3/4-1 1/4 kierrosta,
jos ilmaruuvi melkein kiinni, moottorijarrussa imee pelkkää bensaa tyhjäkäyntisuuttimen täydeltä.
Jos tyhjäkäyntisuutin oikean kokoinen ja luisti laskee riittävän alas,
ja silti tyhjäkäynti korkealla on yleensä kyseessä imuvuoto.
« Viimeksi muokattu: 18.03.17 - klo:17:30 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
jaahas,motonetista löytyykin 82 suutin,käyn huomenna hakemassa sen ja kokeilen sillä.jos menee huonompaan täydellä kaasulla,niin 78 on seuraava.jos menee parempaan niin 84 olisi vielä hyvä kokeilla.pääsuutinhan vaikuttaa nimenomaan täyskaasuun?niin ja täytyy löysätä vähän vaijeria ennen säätöjä.
« Viimeksi muokattu: 18.03.17 - klo:17:32 kirjoittanut masiina »

Poissa A_sentaja

  • Aluevalvoja
  • *****
  • Viestejä: 3174
jaahas,motonetista löytyykin 82 suutin,käyn huomenna hakemassa sen ja kokeilen sillä.jos menee huonompaan täydellä kaasulla,niin 78 on seuraava.jos menee parempaan niin 84 olisi vielä hyvä kokeilla.pääsuutinhan vaikuttaa nimenomaan täyskaasuun?niin ja täytyy löysätä vähän vaijeria ennen säätöjä.

Ennenvanhaan enduromiehet sääti kakstahdin niin, että se kävi tyhjäkäyntiä ja pintakaasua hieman röpeltäen. osa ja täyskaasulla sitten peli soikin mallikkaasti.

tyhjäkäynnin ja pintakaasun ei nyt tarvitsekkaan olla ihan pilkulleen, jos kaasari toimii loppualueella hyvin.
Kuten konenikkari tuossa vihjaisi, jos sulla riippumatta säädöistä jää kone hiveltämään, on sulla jossain ilmavuotoa...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
juu,ei se tyhjäkäynti niin kunhan vaan pysyy käynnissä,ettei tarvi esim.risteyksissä kaasutella tai kerkeä sammumaan kun laskee jalalta.se voi olla et mulla on tuo vaijeri liian kireellä tosiaan,mut huomenna pääsee taas testaamaan.mutta melko lähellä ollaan nyt  :)

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
nyt on 82 suutin kokeiltu ja röpeltää pahasti,eli huonompaan meni.huomenna haen 78 tai mikä se seuraava sitten on.

edit.sen verran vielä että vaijeri oli tosiaan liian kireällä,siksi tyhjäkäynti oli yhtä huutoa.mites muuten sitten kun alkaa säätää seoksia.seosruuvi n.1.5-2.5 kierrosta auki aluksi?mites ilmaruuvi?
« Viimeksi muokattu: 19.03.17 - klo:22:46 kirjoittanut masiina »

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5915
  • Professional mechanic 50V NITROX
Seoksia säädetään sillä yhdellä ja samalla ilmaruuvilla, joka lisää tyhjäkäyntisuuttimesta virtaavaan bensiiniin ilmaa säädön mukaan.
toinen säädettävä ruuvi on tyhjäkäynnin nopeudensäätö ruuvi.
"Ilmaruuvin oikea asento pitäis olla tähänaikaan vuodesta 3/4-1 1/4 kierrosta" eli 0,75--1,25 kierrosta auki kiinniasennosta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
Seoksia säädetään sillä yhdellä ja samalla ilmaruuvilla, joka lisää tyhjäkäyntisuuttimesta virtaavaan bensiiniin ilmaa säädön mukaan.
toinen säädettävä ruuvi on tyhjäkäynnin nopeudensäätö ruuvi.
"Ilmaruuvin oikea asento pitäis olla tähänaikaan vuodesta 3/4-1 1/4 kierrosta" eli 0,75--1,25 kierrosta auki kiinniasennosta.

ok,tuosta on hyvä aloittaa.

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
nyt on 78 suutin kiinni,ei röpellä täyskaasulla enää,mutta alavääntä huonompaa.nyt on neula alimmassa tasossa,muilla tasoilla röpelsi.aukaisin seosruuvia,on n.2.5kierrosta auki.toimii paremmin.nyt ottaa tehopiikin enemmänkin korkeilla kierroksilla.kiihtyy 60km tasaisesti jonka jälkeen otta piikin ja kiihtyvyys lisääntyy hetkessä lähes 80kmh!!paikaltaan kun runttaa kaasun pohjaan ei vääntö ole tasaista koko matkalla.sitten kun taas ajaa vaikka 30 40 vähän isommilla kierroksilla ja runttaa kaasun pohjaan niin kiihtyy paremmin.taidan vielä kokeilla tuota 80 suutinta tuolla seosruuvin säädöllä ja käyn neulan tasot vielä läpi.oli yllättävä tunne kun 60km kohdalla ajattelin että tässäkö huiput jonka jälkeen ampaisi 8kymppiin?!ilmaruuvi mulla on nyt n.kierroksen auki,tyhjäkäyntiin en nyt keskity tällä hetkellä.

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
nyt se on varmaa,80 on liian iso.huiput röpeltämällä nippanappa 60kmh.tuo 78 on miltei täydellinen.nyt kun mulla on neula alimmassa asennossa ja vieläkin osakaasulla pientä röpläystä,mut kummiskin antaa jo ottaa huiput niin pitäiskö vielä kokeilla 76.sittenhän se selviäisi lopullinen koko.

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
nyt se on varmaa,80 on liian iso.huiput röpeltämällä nippanappa 60kmh.tuo 78 on miltei täydellinen.nyt kun mulla on neula alimmassa asennossa ja vieläkin osakaasulla pientä röpläystä,mut kummiskin antaa jo ottaa huiput niin pitäiskö vielä kokeilla 76.sittenhän se selviäisi lopullinen koko.

edit:paitsi että ei taida olla olemassakaan 76?75 taitaa olla seuraava.

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
ja tilanne senkun elää  :)mietin tuossa itsekseni että miksi ottaa tuollasen piikin vasta kuudessakympissä,ja funtsasin että jos ajoviima puskee siitä pienestä snorkkelista ilmaa paineella sisään.päätinpä sitten kokeilla ilman tuota snorkkelia ja nyt kulkee jo siihen malliin että hirvittää ;Dparasta tässä on se että voin säilyttää tuon alkuperäisen putsarin,ainoastaan snorkkeli jää pois.nostin neulan keskikohtaan eikä röpeltämistä tullut,joten huomenna kokeilen isompia suuttimia jottei käy liian laihalla nyt kun saa enemmän ilmaa.nyt ollaan taas lähempänä maximeja ;D

ps.koeajojen jälkeen kone on kyllä niin paskainen päältä että siinäkin mielessä power filtterit yms.voi unohtaa.toki katteet puuttuu ympäriltä mut silti.
« Viimeksi muokattu: 20.03.17 - klo:20:54 kirjoittanut masiina »

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5915
  • Professional mechanic 50V NITROX
Tuossa aiemmin, 9.3.2017 kahteen kertaan,  A_sentaja kehoitti ottamaan sen tötterön pois  ::)
Minäkin oletin että olet myös niin menetellyt.
« Viimeksi muokattu: 21.03.17 - klo:06:22 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)