Kirjoittaja Aihe: "käyntivikainen" roxi tuli pihaan:pytty leikannut.neuvot tervetulleita.  (Luettu 21693 kertaa)

Paikalla Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18384
Putsarissa on muodolla ja koolla väliä resonanssitaajuksien vuoksi. Isollakaan aukolla ei välttämättä hengitä hyvin. Jos paksuus on liitinaukon kokoinen, voi pituutta muuttamalla kokeilla parhaan mitan. Tavalliseenkin koteloon voi lisätä kokeillen putken.
« Viimeksi muokattu: 08.03.17 - klo:11:42 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (;

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
mä luulen että en saa tuolla vakiputsarilla toimimaan.tuo 90kulmakin tuntuu olevan liikaa.vaatii varmaan suoran suodattimen mikä ottaa mahd.paljon ilmaa.

Poissa A_sentaja

  • Aluevalvoja
  • *****
  • Viestejä: 3174
niin sen verran vielä että järkevintä lienee ensin laittaa tehoputki kiinni ennen viimisen suuttimen valintaa?tarviiko noita läppiä turhaan vaihtaa?se kotelo on itsessään ontto,on vain sellanen vaahtomuovi patja sisällä.mutta ilmanottoaukko on aivan onneton.siinä kopan päällä sellanen alta sormenpaksuinen 90asteen kulmassa oleva tötterö.

Ota se tötterö pois, tehari paikoilleen ja suutin kohdalleen, niin pitäisi toimia. Mulla ollut roxeissa kaikenlaisia virityksiä,mutta vakioputsarilla olen pärjännyt.... ;)

Toki se vaahtomuovisuodatin kannattaa pestä aika ajoin ja öljytä kevyesti.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
ok,täytyy edetä askel kerrallaan.kun saan tuon tehoputken maalattua niin isken sen kiinni.tod.näk.koneen luonne pitäisi muuttua aikalailla.sen jälkeen kokeilen 110 suutinta.mites jos vaikka pienellä rasia poralla tekisi putsarin kopan etureunaan reiän niin,että ajoviima menisi reiästä sisään?vaahtomuovi reiän taakse?

Poissa A_sentaja

  • Aluevalvoja
  • *****
  • Viestejä: 3174
ok,täytyy edetä askel kerrallaan.kun saan tuon tehoputken maalattua niin isken sen kiinni.tod.näk.koneen luonne pitäisi muuttua aikalailla.sen jälkeen kokeilen 110 suutinta.mites jos vaikka pienellä rasia poralla tekisi putsarin kopan etureunaan reiän niin,että ajoviima menisi reiästä sisään?vaahtomuovi reiän taakse?

Laita nyt ensin se tehari kiinni ja kaasariin vakiosuutinta n 10-15 prossaa isompi suutin. sitten kokeilet miten kone reagoi, jos tuntuu ettei saa happea, otat tötterön pois putsarista.
Äänet hieman mörenee, ja kone laulaa tasaisemmin..:) Ylimääräisiä reikiä ei kannata porailla, koska eturengas heittää vettä ja p,skaa sinne ja suodatin on sen jälkeen tukkoinen.

Ne teinien mainostamat "power filtterit" voit jättää omaan arvoonsa.. niillä ei oikeasti ole mitään tekemistä,muuta kuin tuhoamaan hyvä moottori.... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
tehoputki kiinni+110 suutin.koneen luonne muuttui radikaalisti :Dmutta ei jumalauta toimi putsarin kanssa.kokeilin vakiona,ilman "snorkkelia"sekä pelkästään sillä 90asteisella kumitötteröllä(pelkkä tötterö,putsarin kopasta irroitettu)ei käy edes se kiinni.eli tod.näk.tarvii suoran ilmanoton ilman 90kulmaa?!mitä jos vetäis kaasarista suoraan putsarin kupeeseen putken?

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
kokeilin vielä 92 suuttimella putsari kiinni.kyllä se käynnissä pysyy mutta kierrosta ei anna.kokeilin myös ilman putsaria tuolla suuttimella niin tuntuu että toimii paremmin alakierroksilla,lähtee hyvin mutta huomaa että on liian pinei koska täydellä kaasulla meinaa booata.eli veikkaan että tuo 110 on ihan liikaa.joku 96-98 vois olla passeli.mutta edelleen mietityttää tuo putsari.

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
vai onkohan nyt niin että käy liian rikkaalla eikä siksi ota kiekkaa putsarin kanssa?lueskellu paljon ulkomaisia foorumeita,moni vetää 70cc jollain alle 90 suuttimella?!ja jossain oli kaavio että viidellä kun kertoo kaasarin koon niin pääsee lähelle aloitus suutinta.eli esim.12mm kaasari+tehoputki 5x12=60suutin.17.5 lortto tehoputkella 5x17.5=n.88suutin jne.
« Viimeksi muokattu: 17.03.17 - klo:19:09 kirjoittanut masiina »

Paikalla Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18384
Oletko neulaa säätänyt? Silläkin on vaikutuksensa.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (;

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
Oletko neulaa säätänyt? Silläkin on vaikutuksensa.

neula on nyt keskellä.mites tuo meni?kun neula korkeimmalla (sokka alhaalla)niin tuleeko soppaa ylä vai alakierroksille?ja toisin päin?kokeilempa huvikseen vielä 80 suuttimella putsari kiinni.antaa vähän osviittaa missä mennään.

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
no huh!yllättävää...kokoajan oppii lisää.pistin 80 suuttimen ja vakiputsarin niin johan ottaa jengaa!!!!huomenna koeajolle....silloin kun ensimmäisen kerran kokeilin tuota 80 suutinta ei toiminut yhtään putsarilla,se johtui siis ilmeisesti vakiputkesta!toisin sanoen tuo 80 oli liian iso vakiputkelle.en olis uskonut että noin paljon vaikuttaa putki.toki tuo 80 voi olla vielä liian pieni,mutta huomenna se selviää kun saa koneen kuumaksi yms.sen verran vielä että jumankauta lähtee helposti käyntiin!!isompi suutin kasteli tulpan ja sai tosissaan polkea jos kaasari tyhjeni.
« Viimeksi muokattu: 17.03.17 - klo:19:51 kirjoittanut masiina »

Poissa A_sentaja

  • Aluevalvoja
  • *****
  • Viestejä: 3174
Hyvä, hyvä..;) opit siis kokoajan kantapään kautta mitä säädöt toisiinsa nähden vaikuttaa...:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
Hyvä, hyvä..;) opit siis kokoajan kantapään kautta mitä säädöt toisiinsa nähden vaikuttaa...:)

todellakin,ja kun ei osaa antaa periksi. ;Dmutta paljon joutuu pähkäilemään mikä vaikuttaa mihinkin ja miksi.ja sen huomaa että sitten kun jälkeenpäin ajattelee niin kaikkihan on ihan selvää  ;Dja tosiaan ekaa kertaa skootterin viritys hommissa.ihan eri ku suzuki pv aikanaan :)vaikka toki sama periaate,mut kuiteskin.

Poissa pera8x

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1866
hyvä, että alkoi vehkeet rokkaamaan. (peukku ylös)

Poissa masiina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 144
tässä testitulosta tältä päivältä.nyt kun nostin neulan korkeimpaan asentoon niin alavääntö ja kiihtyvyys on loistavaa,mutta noin puolenkaasun kohdilla kiihtyminen huippunopeuteen tapahtuu hieman röpeltäen,eli viittaisi siihen että saa vieläkin liikaa bensaa?!paikaltaan kun runttaa kaasun pohjaan niin ampaisee kuin tykin suusta mutta tosiaan loppukiihdytys röpeltäen.tuntuu että tukehtuu kovilla kierroksilla.kait se on pakko uskoa että pienempää suutinta?!ja tosiaan tuo vakiputsari nyt kiinni.kokeilin vielä kerran tuolla 92 suuttimella niin tukehtuu kyllä täysin putsarin kanssa,eli aivan liian iso suutin.