Kirjoittaja Aihe: Suzuki AG100 nopeus rajoitettu / pätkii samassa nopeudessa  (Luettu 14469 kertaa)

Poissa jaska77

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
Ajelin ennen nykyistä päristintäni vajaan vuoden Loven isolla siskolla eli tyyppiä Suzuki AG 100 joka on siis 100-kuutioinen kevari-skootteri ja juuri tuo osien saanti aiheuttaa noissa vanhoissa "Sussuissa" päänvaivaa mutta Venäjältä kuulemma saa aika hyvin noihin osia mikäli reissaa sinne päin tai joku tuttu sattuu siellä poikkeamaan.
Kaiken kaikkiaan sympaattisia laitteita ja omalla tavallaan suorastaan kaunottaria! :)
Onko AG100 mallissa nopeus rajotettu. Ostin sellasen ja eilen pikasella testilenkillä kiihty normaalisti mutta 75kmh asti suurinpiirtein ja rupes aina nypyttään siinä. Tarvii tutkia ja testailla tänään paremmalla ajalla
« Viimeksi muokattu: 28.07.16 - klo:12:36 kirjoittanut Samppa »

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5789
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Suzuki AG 100
« Vastaus #1 : 24.07.16 - klo:08:38 »
Jos ei ole hetkees ajeltu saattaa karstat irtoilla ensinalkuun ja varatulppaa ja avainta kannattaa kuskata mukana.
Ilmansuodattimen kunto olis hyvä tarkastaa.
Minkäänlaisia rajoittimia ei noissa ole.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa jaska77

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Suzuki AG 100
« Vastaus #2 : 25.07.16 - klo:19:50 »
Jep. Tänään tuli ajeltua paljon ja putsari yms tutkittu ja putsattu. Hyvin outoa tosiaan että rupee pätkiin aina lähes samassa nopeudessa. Navilla katoin ni aina siinä 69kmh paikkeilla. Ei vaikuta ajaako pintakaasulla vai kaasu pohjassa sitä nopeutta. Vetoja olis lujempaankin mutta tosiaan jotenkin jarruttaa tai pätkii tossa ja kuuluu vähän kuin joku sirkutus. Tuli mieleen äänestä 4t turbo vehkeideni nakutus ku menee laihalle mutta 2 tahdissa en okkaan tikitystä samasta syystä kuullu. Tarvii koittaa ens hätään vaikka neulaa säätää rikkaammalle kuitenkin.
Entä saakos tota "vaihteen vaihtoo jotenkin kovemmille kierroksille ku aluks lähtee niinku pirteesti ja heti rupee jurnaan ja kunnes rupee taas kiihtyyn.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5789
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Suzuki AG100 nopeus rajoitettu / pätkii samassa nopeudessa
« Vastaus #3 : 28.07.16 - klo:13:29 »
Muun variaattorihuollon yhteydessä vois katsoa, onko takavarin vastapainejousi mitoissaan.
Tuota pätkimisjuttua pitäisi tarkastella stroboskooppi lampun kanssa, heittääkö pätkiessään syttyennakon johonkin erikoiseen asentoon.
Kuvauksestasi päätellen näin käy, eli "puree tiikerinkarvoja" eli detonoi, mikä tulppa on paikoillaan.
Käytä vain E5 98 bensiiniä, eikä taida sekään riittää, skotu kun on rakennettu normi bensalla käyväksi  ;)
5 tai kymmenenkin numeroa suurempaa pääsuutinta vois kokeilla, neulansäätö ei välttämättä auta jos suutin on pieni.
Minkänäköinen on tulppa kiihkeän session jälkeen, vauhdista sammutettuna.
Tosihyvää kuvaa tulpasta jään odottelemaan. :)
« Viimeksi muokattu: 28.07.16 - klo:13:41 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa jaska77

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Suzuki AG100 nopeus rajoitettu / pätkii samassa nopeudessa
« Vastaus #4 : 29.07.16 - klo:10:14 »
Juu suutinta ajattelin ekana koittaa. Usein suuttimen riittämättömyys tullu sillon ku kiihdyttänyt/väännättänyt mutta tässä se tulee samassa vauhdissa ajaa sit pintakaasulla tai kaasu pohjas. Kaasu pohjas enemmän kylläkin. Tulppaa en o avannut ku kaikilla kierroksilla muuten toimii. Tarvii ens viikolla tutkia tarkemmin ku kerkee kunnolla kesittyyn. Nyt oon ajellu vaan siirtymiä ja välttänyt ajamasta niin lujaa että pätkis. Onko täs siis perus variaattori ku tuntuu ihan 2 vaihteiselta automaatilta käyttäytymiseltään.

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5790
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Suzuki AG100 nopeus rajoitettu / pätkii samassa nopeudessa
« Vastaus #5 : 30.07.16 - klo:11:37 »
En osaa sanoa onko AG:ssä variaattori, mutta Lovessa CL ja 80-luvun 125 kuutioisessa CS:ssä on parin pykälän automaattivaihteisto eli ei variaattoria. Kummassakin homman kyllä hiffaa heti siitä, että voimansiirtoasetelmassa eli lootassa on öljyntäyttötulppa ja poistoproppu. Toki variaattorivehkeissäkin on perässä eli alennusvaihteistossa öljyt, mutta näissä sukisukeissa se täyttöreikä on heti siinä voimansiirron etuosassa / puolessa välissä.

Ja ajossa tuntuu kyllä selvä "nykäisy", kun vaihtaa kakkoselle.

Tollasessa vanhassa 2-tahtisessa kannattaa ne karstat irrottaa heti sieltä putkesta ja myös pakoaukosta sekä sylinterin kannesta, sillä kuumana hehkuva karstakin aiheuttaa mitä moninaisempia ihmetyksiä ja lisäksi tukkoinen pakoaukko ja putki vie tehoja.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.