Kirjoittaja Aihe: Uusi Solifer Rento --> tehoja?  (Luettu 14224 kertaa)

Poissa miccomus

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 140
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #60 : 16.10.19 - klo:06:36 »
Ahaaa! Tuohon on kyllä kaasutin matkanvarrella vaihdettu ja luistin rajoitinta ei ollut mutta tuota läppää en huomannut edes tutkia. Pitääpä tsekata sekin. Äänet ovat jotenkin vaisut ja siitä epäilen että kuristuksia on vielä olemassa juuri ilmanotto/kaasutin puolella.

Poissa kippari68

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 78
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #61 : 16.10.19 - klo:06:54 »
Minullakaan ei ollut mitään rajoitintappia oli vaan se stoppari ruuvi joka esti vaijerikiekkoa kääntymästä "liikaa".

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6033
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #62 : 16.10.19 - klo:11:04 »
Hetkinen... Ilmanotossa kuristus.... Mikä ja missä kohdassa?

Kaikki ilmanotossa olevat ahistukset ei suinkaan ole tehon rajoitukseen tarkoitettuja kuristuksia,
monenkin, niistä, tarkoituksena on ylläpitää kaasuttimella ja alipainehanalla, alipainetta.

"Niin arkipäiväisen ja ikävän totta ja useinkin syynä on se vapaasti virtaileva ilmansuodatin, joka ei suinkaan tarkoita sitä että,
vapaasti ilma virtaillessaan lisäisi moottorin tehoa, vapaasti.
Eikä myöskään toimi, kaasuttimen toimintaan, läpi koko kierrosalueen vaikuttavan kuristuksen poistaminen.
Seurauksena saattaa olla laiha seos, läpi koko kierrosalueen, ja varsinkin huippukierroksilla,
ja alipaineen puutos, joka joka sulkee ajoittain alipainehanaa, täysillä ajaessa."
Siis maltillisesti kannattaa muokata, imupuolen palikoita.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa jwalk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2045
  • Kotkan poikii
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #63 : 21.10.19 - klo:19:24 »
Omasta kokemuksestani kerron. Ns "vapaavirtasuodattimista" Ei ole hyötyä vakiomopoille.
sitten kun mennään 90cc, isoventtiili, kunnon nokkaa, niin sitten ehkäpä... Ja silloinkin hyöty aika minimaalinen, isoimmilla, ns "riskikierroksilla" huomaa eron, tietenkin kestävyyden kustannuksella.
Pienemmillä piristyksillä suosittelen siis pysymään vakioputsarissa. Ei se niin tukkonen oo...

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3199
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #64 : 21.10.19 - klo:21:10 »
muutenkaan jos ei halua mitään poliisimagneettia älyttömillä imuäänillä niin vakioputsari on paras, vaimentaa myös ääniä todella hyvin.

Poissa siili68

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #65 : 29.10.19 - klo:06:23 »
rupee kulkeen kun sisäänajot ajettu 40-45 ja alamäkeen 50

Poissa miccomus

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 140
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #66 : 03.02.20 - klo:09:53 »
Tietääkös joku suoraan mikä on vakiosuuttimen koko Retrossa? Osaisin vaan hommata oikean koon heti niin välttyisin edestakaiselta purkamiselta.

Poissa Sprite

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #67 : 03.02.20 - klo:11:34 »
Mitenkäs kanavien sipistely ja hifistely nelarissa?
Onko mainittavaa hyötyä, muutakuin tekemisen ilo ja persdynon virheellinen analysointi...
Ainaki kinkin imukaulassa teräviä kulmia, jokka aikaansaa haittaavaa turbulenssia...

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18880
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #68 : 03.02.20 - klo:11:46 »
Kiinalaiset osaa tehdä valuja, mutta ei aina viimmeistele töitään. Siloitteluja kannattaa tehdä ja tulos voi tuntuakin tai näkyä mäkinopeuden kasvuna. Toinen on putsarin putken pituuden mitoitus jolla on selvä vaikutus tehoon. Kun kyse on resonansseista, on kierroslukualue tärkeä ja siihen vaikuttaa rullien paino. Suutin on yleensä alakanttiin. Yksi muutos ja kokeilu, muuten ei tiedä mikä auttoi ja mikä haittaa. Rengaspaineet on tärkeät pitää oikeina.
« Viimeksi muokattu: 03.02.20 - klo:12:07 kirjoittanut Coastside »
Qingqi Zoner, Baotian, Kymco Filly
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18880
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #69 : 03.02.20 - klo:12:09 »
Tietääkös joku suoraan mikä on vakiosuuttimen koko Retrossa? Osaisin vaan hommata oikean koon heti niin välttyisin edestakaiselta purkamiselta.
Usein 75 on tai sitä pienempi. Hieman isommasta tuskin on haittaa.
Qingqi Zoner, Baotian, Kymco Filly
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6033
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #70 : 03.02.20 - klo:13:56 »
Pienestä karheudesta, eikä porrastuksesta ei välttämättä ole haittaa,
pieni turbulenssi saattaa tuottaa paremman seoksen.
Kiiltäväksi hiottu kanava parantaa virtauksia, mutta saattaa aiheuttaa pisarointia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa tapiovuorent

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 432
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #71 : 03.02.20 - klo:14:36 »
Jos kone on vakio 139QMB/A ja kaasutin vakio , niin "perussuutin pää on 79Tai 80. ja tyhjäkäyntisuutin 34.

Poissa miccomus

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 140
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #72 : 04.02.20 - klo:07:45 »
Ok!
Ja olikos se nyt niin, että rajoittamaton CDI ei tuo lisätehoja jos varista tuleva pulssijohto on olemassa? Sen katkaisuhan vaikuttaa vaan huippunopeuteen? Vai menikös niin, että rajoittamaton CDI antaa enemmän kierroksia kuitenkin?

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3199
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #73 : 04.02.20 - klo:08:47 »
Nopeus nousee ja sitä myötä kierrokset. Sinänsä rajoittamattomalla  cdi:llä et saa muuta kuin tuhoa. Kiertää vakiolla jo tarpeeksi.

Poissa miccomus

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 140
Vs: Uusi Solifer Rento --> tehoja?
« Vastaus #74 : 04.02.20 - klo:09:12 »
Kiihtyvyys lienee siis parempi rajoittamattomalla cdi boksilla?