Kirjoittaja Aihe: Suzuki burgman 400  (Luettu 18513 kertaa)

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1794
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Suzuki burgman 400
« Vastaus #30 : 10.08.19 - klo:10:12 »
Hitto, nyt tuli 1. oikea vika burgmaniin, pakokäyrä poikki ihan kannen laipan vierestä . Sain jo onnistuneesti purettuakin ja jopa lambda-anturinkin ehjänä irti mikä oli pieni ihme.  Mun lähipaja missä tuommosen vaativamman (tig) hitsauksen teettäisin on tänään kiinni ja omatoimihitsaus migillä hiukan arveluttaa kun on tuo on muutenkin jo karkaistunut tärinästä niin että epäilen mig korjauksen pitkäikäisyyttä    Osa on alttiina kovalle tärinälle kun on  1-pyttyinen 4T kone.

Mielipiteitä tai kokemusta  asiasta ?  Olenko väärässä luulossani että TIG sauma on sitkempi eli karkenee hitsatessa vähemmän ??

Ja on siis mustaa teräsputkea ( ei rst ).  Uutta ei ole saatavana kait mistään. Oli ainakin poistettu suzukin Suomen varaosamyyjän luettelosta..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman400 ja Satelis250 ajokkina, x9 125 jouten..

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18134
Vs: Suzuki burgman 400
« Vastaus #31 : 10.08.19 - klo:10:26 »
Miggiliimaa se ja kuumenna hiiligrillissä punahehkuun ja anna jäähtyä ilmassa kahdesti peräkkäin. Jos mahtuu siihen voi hitsata laippoja tukemaan.
« Viimeksi muokattu: 10.08.19 - klo:10:41 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1794
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Suzuki burgman 400
« Vastaus #32 : 10.08.19 - klo:14:39 »


Joo, nyt on hitsattu. Sain puhuttua yhden itteeni paremman hitsarin sen tekemään. Migillä veti ja sanoi että tigin voi unohtaa tämmösissä tapauksissa kun ei pääse molemminpuolin kunnolla puhdistaan . Kait se nyt sitten taas aikansa kestää tärinää  ::)
Tartteekin lähtee tästä kasaileen sitä kun maksalaatikko on syöty..

Edit. vähän typoa korjasin









taisin lukea rivien välitkin..

Burgman400 ja Satelis250 ajokkina, x9 125 jouten..

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1794
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Suzuki burgman 400
« Vastaus #33 : tänään kello 14:05 »
Kävin viime su-ke välillä 1600 km reissun pohjoisessa burgmanin kanssa. Hyvin kesti putken hitsaus. Oli tavallista enemmän kuormaa ja takalaukku paikallaan niin alkoi aika herkästi woblaamaan kiihdyttäessä jos oli löysä ote stongaan..
Muutaman kilon kuorman siirto takalaukun päältä satulan päälle muutti käytöstä selvästi.

Woblaus on hiukan muutenkin lisääntynyt eturenkaan kulumisen (8tkm) myötä, renkaassa on 2 keskiharjannetta  jotka ovat nyt selvästi ylempänä kuin reuna-alueet joiden kumisekoite on pehmeämpää ( 2 compound tread) Tuo etukumi on Michelin Power-Grip. Paineena olen pitänyt 1,8-2 bar.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman400 ja Satelis250 ajokkina, x9 125 jouten..

Paikalla konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5791
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Suzuki burgman 400
« Vastaus #34 : tänään kello 14:24 »
Aikas vähän on etusessa painetta, koska on suoritettu iskarihuolto, ja paljonko ajettu.
Minä en ollenkaan hyväksy kahden pyörän päälle takalaukkua, enkä vetelää repsikkaa  ;)
Tankkilaukku olis hyvä, mut sulla ei ole paikkaa.
Värkkää jotain sieheen jalkoväliin, ja lahjoita se perälaukku jäätelö tai pitzakauppiaalle.
Tuo 2 compound tread on kehitelty nopeaan kaarreajoon, jota et varmaankaan,
ainakaan tuolla reissulla paljonkaan harjoittanut.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 14:42 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)