Kirjoittaja Aihe: Automaattiset ylläpitolaturit  (Luettu 34138 kertaa)

Poissa mopo305

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Automaattiset ylläpitolaturit
« Vastaus #45 : 16.01.14 - klo:08:18 »
Anna olla kiinni, siihenhän se on tarkoitettu.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

Poissa Partanen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4224
  • Vespaatko sä?
Vs: Automaattiset ylläpitolaturit
« Vastaus #46 : 16.01.14 - klo:11:06 »
Jos ei ole kiirettä viedä sitä mopoon kiinni, niin anna olla latauksessa pari kolme päivää ainakin. Se osaa tarkkailla jännitettä, ja kun jännite tippuu tiettyyn pisteeseen, niin laturi lataa taas hetken. Eli vaikka merkkivalo muuttuu vihreäksi, niin akku ei välttämättä ole aivan täynnä. Laturi antaa akun hetken tasaatua, ja tarkastelee varaustasoa.

Voi sen pidemmäksikin aikaa jättää kiinni, jos ei laturille ole muuta käyttöä, ja on tilat jossa laturi voi olla akkuun kytkettynä jatkuvasti.
Vespa Gts 2019
Vespa PX200 E 2003
Gilera Typhoon 50 1994

Poissa Partanen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4224
  • Vespaatko sä?
Vs: Automaattiset ylläpitolaturit
« Vastaus #47 : 27.01.14 - klo:11:57 »
Ctek jännitevahti näyttää toimivan paremmin, kun akku on huoneen lämmössä. Nyt on jo useamman päivän vilkutellut vihreää, kun toin akun sisätiloihin. Ehkäpä tuosta jotain iloa on sittenkin.
Vespa Gts 2019
Vespa PX200 E 2003
Gilera Typhoon 50 1994

Kone

  • Vieras
Vs: Automaattiset ylläpitolaturit
« Vastaus #48 : 27.01.14 - klo:19:28 »
Eikös siinä ole se lumihiutaleen kuvakin c-tekissä. Paremmin toimis kylmässä, kuulema?

Poissa yari67

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 95
  • Skootteri on lälläripyörä, siksi sopii mulle ;-)
Vs: Automaattiset ylläpitolaturit
« Vastaus #49 : 27.01.14 - klo:20:25 »
Lumihiutale tarkoittaa sitä että jos akun lämpötila on ladattaessa alle +5 astetta laturi antaa silloin 14.7V latausjännitettä, muilla asetuksilla antaa 14.4V.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

Poissa Partanen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4224
  • Vespaatko sä?
Vs: Automaattiset ylläpitolaturit
« Vastaus #50 : 27.01.14 - klo:21:15 »
Jännitevahdilla tarkoitan akkuun kiinnitettävää vekotinta, jonka on tarkoitus kertoa jotain akun varaustilasta. Sen toimintaa ihmettelin aiemmin tässä ketjussa.

Laturi kyllä toimii pakkasessa hyvin.
Vespa Gts 2019
Vespa PX200 E 2003
Gilera Typhoon 50 1994

Poissa kani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2013
  • 1999 Piaggio NRG LC, 2002 Aprilia SR Ditech
Vs: Automaattiset ylläpitolaturit
« Vastaus #51 : 03.05.17 - klo:15:11 »
Sattuuko jollain olemaan rikkinäistä CTEK laturia mistä saisi takakannen? Omani putosi jo pari vuotta sitten mutta olisi kiva saada tuo takakansi vaihdettua. Tästä on rikki se kohta mistä sen voisi ruuvata kiinni johonkin ja on vähän ruman näköinenkin sen takia.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5861
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Automaattiset ylläpitolaturit
« Vastaus #52 : 03.05.17 - klo:16:34 »
CTEK latureita on monta erilaista, onko omasi toiminut moitteetta, ja mikä malli se on.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa kani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2013
  • 1999 Piaggio NRG LC, 2002 Aprilia SR Ditech
Vs: Automaattiset ylläpitolaturit
« Vastaus #53 : 04.05.17 - klo:16:50 »
Ihan perusmalli, varmaan yleisin. MXS 3.6. Harmittaa kun vika on pieni mutta niin näkyvä. Eikä vaikuta käyttöönkään kun en sitä mihinkään ole ruuvaillut kiinni.  Muuten se toimii moitteetta. Auton ja skootterin akkuja latailee paremmin kuin toinen käytössäni oleva uudempi (ja halvempi)  tokmannin auto+ laturi.

Suomen maahantuoja tylysti totesi että jaa semmonen perusmalli ei niitä korjateta, lähetetään ruotsiin takuuvaihtoon eikä saa osiakaan tai takakantta avata tai vaihtaa itse. Heh. Neljä ruuvia.. :(

Laitoin kyselyä ctekille ruotsiin mutta tuskinpa sieltä mitään kantta saa.