Kirjoittaja Aihe: 4-t skootterin öljyt  (Luettu 30262 kertaa)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5922
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: 4-t skootterin öljyt
« Vastaus #15 : 16.03.15 - klo:18:31 »
Koska kyse on pienestä öljymäärästä, on tiheä vaihtoväli aina taatusti se halvempi vaihtoehto.
Ja syytä on muistaa että öljy käy kelvottomaksi useinkin muilla kuin kilometri kriteereillä.
Esim. 1000km sadalla kylmäkäynnistyksellä rasittaa öljyä enemmän kuin 1000km ajettuna putkeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Partanen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4224
  • Vespaatko sä?
Vs: 4-t skootterin öljyt
« Vastaus #16 : 16.03.15 - klo:18:37 »
Minkälaisia laatuvaatimuksia niille koneille annetaan, joissa ei paperisuodatinta ole? Mineraaliöljyt täyttää vaatimukset? Asianhan voisi kääntää niinkin, että siirtymällä mineraaliöljyistä synteettisiin, voitaisiin vaihtoväliä pidentää. Mutta tapauskohtaistahan se on. Ilmajäähdytteisyyskin voi tuoda oman mausteensa soppaan, jos ilmajäähdytteisessä öljy kuumenee enemmän kuin nestejäähdytteisessä.
Vespa Gts 2019
Vespa PX200 E 2003
Gilera Typhoon 50 1994

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1885
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: 4-t skootterin öljyt
« Vastaus #17 : 09.11.15 - klo:12:59 »
Mitä uudempi API luokitus sitä vähemmän sinkkiä ja fosforia.
http://blog.hemmings.com/index.php/2012/10/18/tech-101-zinc-in-oil-and-its-effects-on-older-engines/
Näin muistaakseni Partanen toisaalla jo kirjoittikin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman400 ja Satelis250 ajokkina, x9 125 jouten..