Kirjoittaja Aihe: Maxiskoottereiden renkaat  (Luettu 36344 kertaa)

Poissa pekka

• Täysjäsen
Vs: Maxiskoottereiden renkaat
« Vastaus #60 : 02.04.15 - klo:22:40 »
Kuten sanoin jäällä, ja noissa erikoistilanteissa olen tietenkin itsekin sutimiseen törmännyt. Ne olosuhteet ei koskaan ole niin samanlaiset, että suoraan voisi renkaita verrata. Siinä on aina uuteen renkaaseen se n 10 tkm väliä. ja verrokkikin ehtii jo jossain määrin unohtua. Jos ei montaa rengaskertaa vuodessa menisi ajelisin Suomessa noilla Winteceillä kesät läpeensä. Kun katsoo noita lämpökäyriä ne keskiEurooppalaiset kitkarenkaat on kuin tehty Suomen kylmään ja sateiseen kesään.

Samaan hengenvetoon, että Bemarissa kuluu eturengas niin nopeasti n 9 tkm, että ei tulisi mieleenkään laitta pehmeämpää rengasta siihen...
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

Poissa MadAri

• Tulokas
  • *
« Vastaus #61 : 04.04.16 - klo:19:24 »
Moi, minulla kulkupelinä Suzuki Burgman 650 vm.2005.

Michelin City Grippejä olen tuohon yrittänyt katsoa, mutta ongelmana on ettei takarengaskokoa löydy.

Eturengas 120 70/R15 C57H
Takarengas 160 60/R14 C65H

Muilla foorumeilla kehuttiin että taakse voisi laittaa 150 70/R14 rengaskoon, mitäs mieltä tuosta?

Vai olisiko suositella jotain muuta hyvää rengasta tähän maxiskootteriin? Ajelut 99% asfaltilla.

Poissa konenikkari

• Konkari
  • Professional mechanic 50V NITROX
« Vastaus #62 : 04.04.16 - klo:21:10 »
Tuolla https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=140-60r14-120-80r14 laskuri,
jolla näkee, mitä vaikuttaa.
Käytännössä saattaa olla, ettei vaikuta mitään.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa MadAri

• Tulokas
  • *
« Vastaus #63 : 20.04.16 - klo:10:32 »
Taidan pitäytyä alkuperäisissä rengaskokoissa, vaikka vaikeeta näyttäisi olevan löytää eteen ja taakse saman sarjan rengasta.

Onko kellään kokemusta Dunlop scootsmart renkaista, siitä löytyisi eteen ja taakse alkuperäisen kokoiset renkaat.

Poissa MadAri

• Tulokas
  • *
« Vastaus #64 : 20.04.16 - klo:10:53 »
Löysin ym. Dunloppien lisäksi seuraavat renkaat joita löytyy alkuperäisissä rengaskokoissa. Hinnat samaa luokkaa kaikilla. Minkä merkkiset ostaisit omaan vastaavaan skootteriin?

Pirelli diablo scooter
Metzeler feelfree
Bridgestone TH 01
Dunlop scootsmart

Tai onko jokin noista mitä ei kannata ostaa?

Mitä haen renkaista ensisijaisesti niin hyvä pito, mukava ajettavuus ja kulutuskestävyys.

Poissa viisnelonen

• Konkari
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
« Vastaus #65 : 22.04.16 - klo:16:01 »
Oletko löytänyt oheisen saitin missä on käyttäjien kokemuksia renkaista.
http://www.rengastesti.com/cgi-bin/rtp_review.pl?rt_rubrik=MO&rt_marke=dunlop&rt_profil=111107639&sortid=2

Aineisto on vaan niin laaja että vaatii kärsivällisyyttä lueskella niitä. Mulla on tuo scootsmart(etunen) hyllyssä odottamassa mahdollisia kesäkuumia asfaltteja.. jolloin allaoleva kitkarengas alkaa sulaa  :)
On muuten made in france, ainakin tää mun
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman400 ja Satelis250 ajokkina, x9 125 jouten..

Poissa viisnelonen

• Konkari
« Vastaus #66 : 23.05.18 - klo:20:25 »
Nyt on 400 Burgmanin alla uudet misukat, eteen vaihdoin jo alkukuussa Power Gripin ja eilen taaksi City Gripin.
Nyt, vasta muutaman kymmenen kilsan jälkeen tuo etupään Power Grip tuntuu olevan ihan ok. Ei vetelyä leveissä kulumaurissa eikä kapeissa(1-2 cm) keskitien halkeamissa . Viimemainitut useita metrejä pitkiä, tiepohjan pettämisen/leviämisen aiheuttamia joihin en uskaltaisi fillarin kumia ajossa kokeilla..
Tiehöylän murjomia uria en ole päässyt vielä kokeilemaan mutta oskon että nekin klaarataan.
Tuossa Power gripissä on kaksi leveähköä keskiuraa ja saattaa olla että se aiheuttaa taakse asennettuna eri ohjaustuntuman.

Poissa kestosippi

• Täysjäsen
  • Pappa viiskytluvulta
« Vastaus #67 : 16.08.18 - klo:19:32 »
Vaihdatteko renkaat itse vanteille vai käytättekö jotain rengasliikettä?
Saako säästöä paljonkin jos ostaa renkaan ja vie liikkeeseen irtonaisen pyörän renkaanvaihtoon.
Entäs tasapainotuksen tärkeys?
Peugeot Satelis 500 sekä Kymco Super 8 50 2t

Poissa viisnelonen

• Konkari
« Vastaus #68 : 16.08.18 - klo:21:33 »
Itse irroitan pyörän eli renkaan skodusta ja sitten kolmen rengasraudan kanssa irroitan kumin vanteelta. apuna myös hyvä polyuretaani-massanuija joka on ehdoton apu varsinkin kumia vanteelle laittaessa.
Annan liikkeen tasapainottaa kun on tuossa reilun kilsan päässä.
Kaikki tämä jotta vanteet säilyy ehjinä ja kolhuttomina.
Asennuksessa käytän renkaan olkaan silikonirasvaa tms liukastetta.
Työalustana vanha plyysimatto betonilattian päällä ..  :)

Haasteellisinta on yleensä vahan kumin irtipuristaminen vanteen olalta, siihen hommaan on iso ruuvipenkki hyvä. Pitää vaan olla niin iso että mahtuu vanerilaput kumin kummallekin puolelle mikä mahdollistaa puristamisen leveämmältä kuin mitä ruuvipenkin leuat on.

Edit: Se takarenkaan irroittaminen/asentaminen kaikkine jujuineen on monissa skoottereissa semmonen jobi että en anna ihan joka rengasasentajan tehtäväksi.
« Viimeksi muokattu: 16.08.18 - klo:21:37 kirjoittanut viisnelonen »