Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mitä öljyä koneeseen?

Aloittaja FrozenCorpse, 10.09.07 - klo:10:24

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

Mitä öljyä käytätte mopossanne, mikä olisi paras öljy omallenne? Eilen ostin täyssynteettisen 2t-öljyn teboililta, sitä pitäs seuraavaks pistä koneeseen, kun se valoja niin innokkaasti vilkuttaa.. Teboilin kakstahtiöljyjä tohon aina on tankattu..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Kenzy

Tuossa kanssa lisää kinausta tästä aiheesta:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=92.0

Itse laitan 15W-40:stä dieselöljyä tuohon mopediin, nelitahti kun on.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Samppa

Eli tottakai riippuu siitä onko 2-, vai 4-tahtinen.

Teboilin täyssyyntteetinen 2-t öljy on varmasti ihan hyvää 2-tahtisiin (olen käyttänyt ja muutenkin aina täyssynteettistä). Nelareissa käytän riippuen ajokaudesta (talvi/kesä) 10W-40, tai 15W-40.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Baotian

Synteettinen 15W-40 löytyy koneesta.

OH2KV

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 10.09.07 - klo:10:24
Mitä öljyä käytätte mopossanne, mikä olisi paras öljy omallenne? Eilen ostin täyssynteettisen 2t-öljyn teboililta, sitä pitäs seuraavaks pistä koneeseen, kun se valoja niin innokkaasti vilkuttaa.. Teboilin kakstahtiöljyjä tohon aina on tankattu..

Tarkoitatko moottorin alakertaan laitettavaa öljyä vai tuoreöljyvoitelusäiliöön tai tankkiin bensan joukkoon sekoitettavaa öljyä? Ovat ihan eri asia.

2- tahtisissa olen käyttänyt milloin mitäkin öljyä alakerrassa. Tosin ovat sen verran vanhaa kalustoa, että toimisivat varmaan, vaikka survottua banaania laittaisi alakertaan. Teboilin Self-Mixiä bensaan sekoitettuna, 2- tahtisissani ei ole mitään öljysäiliöitä ollutkaan koskaan.

Mikäs mopedi sinulla olikaan? Seniilillä Dementiakin vaivaa ???

Mitäs valoja mopedi vilkuttelee?
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

FrozenCorpse

Gilera Stalker on mulla siis.. Tuorevoiteluöljyä tuo käyttää, se laitetaan siis aivan omaan säiliöönsä. Mopo kun alkoi vilkuttamaan punaista öljyvaloa öljyn vähyyden merkiksi, niin piti käydä ostaa ettei leivo matkalla kone kii.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

A_sentaja

Minulla mopossa nesteen 2T superia ja 250 endurossa käytän bell rayn h1r racing ööliä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 11.09.07 - klo:06:47
Gilera Stalker on mulla siis.. Tuorevoiteluöljyä tuo käyttää, se laitetaan siis aivan omaan säiliöönsä. Mopo kun alkoi vilkuttamaan punaista öljyvaloa öljyn vähyyden merkiksi, niin piti käydä ostaa ettei leivo matkalla kone kii.
Ihan ok ainetta käytät. Tosiaankin, sitä öljyä kannattaa lisätä säännöllisesti niin, ettei tuo valo edes ala vilkkumaan. Loppujen lopuksi ne lisäyskerrat on kuitenkin tehtävä melko harvoin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Spede

Mobilin 2t täyssynteettistä öljyä käytän. Ja tuoreöljy voitelu on :)

Irkku

Katsoimpa minäkin tänään ekan kerran sinne öljytikun suuntaan ja näytti oikeastaan karvan yli alarajan. Laittavat siis melko nuukasti öljyä koneeseen kun vaihtavat ne ennen luovutusta. Näin  kertoi myyjä kun ostin skootteria ja kysyin että onko he vaihtaneet siihen öljyt ja näin kuulin heidän tehneen samoin kun sen tulpankin ovat vaihtaneet. Lorautin muutamani desiä 15W-40 öljyä vaikka ensi maanantaina menee huoltoon mutta ei parane nuukailla öljystä.

Eikö se ole parempi jos koneesta on jotain lastuja irronnut että siellä kiertäisi mahdollisimman puhdasta öljyä ja sakat olisi siellä pohjalla. Tai näin minulle on ainakin kerrottu muistaaksen koneopintunnilla :)

Partanen

Mulla ei vienyt uusikaan mopo öljyä huoltovälillä. Tosin ihan kolmea sataa kilsaa ei tullut ajeltua, kun jo öljyt vaihdoin.

Olihan sulla mopo keskituella, eli suorassa, kun öljyt tarkistit? 2 desiä kuulostaa melko paljolta, varsinkin kun koko tilavuus on vain 8 desiä?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Irkku

Oli tuo keskituella. Ja määrä on varmaankin yläkanttiin noin silmämääräisesti :)

fillaripongari

Lainaus käyttäjältä: Spede - 11.09.07 - klo:15:26
Mobilin 2t täyssynteettistä öljyä käytän. Ja tuoreöljy voitelu on :)
Samoin täällä, autoonkin vaihdoin taas tänään juuri mobilit.

kääkkä

2t puolisynteettistä omassani käytän.

MORPA

Ajoneuvon valmistajan vaatimukset täyttävää tai vaatimukset ylittävää. Agility 4T saa sitä moottoriöljyä, mitä sattuu nurkista löytymään, ja nurkista ei taida löytyä mitään moottoriöljyä joka ei tuon koneen valmistajan vaatimuksia täytä. 2T-vesiysi saa varmaan nautiskella Neste 2T-Marine -öljyä, sitä kun on ainakin kymmenen litraa vielä kanisterissa. Tietty jos venheilyä tulee tänä kesänä enempikin harrastettua, niin syökööt se Marinet ja kootterille sitten jotain muuta. Varmaan käytännössä tuota teppanan täyssynteettistä, sitä on niin moni kehunu ja eiköhän silläkin saa pahanhajuista pakokaasua aikaiseksi :P

Mulla on vahva tunne, että laitteiden valmistajat ovat näitä asioita varsin asiantuntevan henkilöstön avulla pohtineet... Talviolosuhteisiin eivät varmaan kyllä ole miettineet mitään asiasta.
Liikennesika.