Kirjoittaja Aihe: Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)  (Luettu 218338 kertaa)

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5808
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Ei tähän ketjuun teknisten ongelmien arvuuttelua, kiitos!

Samppa
Ylläpito
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa JK80

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 21
Ei tähän ketjuun teknisten ongelmien arvuuttelua, kiitos!

Samppa
Ylläpito

Ai, no onneksi ei tarvii enää arvuutella, 30km taas lisää soliferilla.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18547
Ei bendixin toimivuuteen juuri muu vaikuta, kuin hampaiden viistekulma (otsasuunnassa) ja juuri tuo jousivoima/nousu-suhde. Sanoisin, että jos tuota starttikehää vielä hieman keventäisi hammastuksen osalta, niin tuo toimisi hyvin, vaikuttaa vähän turhan suorilta ja ahtailta hampailta bendix-käyttöön, ei siinä auta, että pelkästään bendixin hampaat on riittävän viistetyt.
Nyt kymmenen vuotta myöhemmin, en sanoisi bendixiä syypääksi mihinkään. Näissä on valtaosa vioista sähköissä. Bendix on mekaaninen ja kytkeytyy  väännöstä. Kun vääntö on heikko potkii moottorin puristusvastus sen pois päältä ja muutenkin kun moottori käynnistyy, se voimakkaampana ottaa ohjat. Näyttää siltä että sama bendix on useimmissa mopoissa?
Syitä heikkoon vääntöön on joko huono akun varaus tai moottorin maadoitus. Minulla oli yksi maadoitussotku jota en tajunnut ja vika kuullosti olevan bendixissä, jonka vaihto ei auttanut. Vasta kun huomasin maalanneeni startin laipan eikä se saanut kunnon maata, asia korjautui. Itse startti on vahva ja kestävä. Poljin on pelkkä hätävara.
« Viimeksi muokattu: 11.02.20 - klo:03:47 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;