Kirjoittaja Aihe: Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)  (Luettu 206445 kertaa)

Paikalla Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18164
Kannattaa heti uutena rasvata ettei hapettumalla mene tai jumi. Kulumistakin kestää paremmin.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2833
rasvattu on ei auta.

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
Taas on havaittu materiaalivirhe. Tällä kertaa se on huonolaatuinen jenka magneeton vauhtipyörässä. Ulosvetäjän jengat jäivät ehjäksi, mutta vauhtipyörästä ne irtosivat. Taisi olla liian lujassa  tämä magneetto.
Täytyy ottaa kikka kakkonen käyttöön. Kuumennusta kampiakselin päähän sähkötoholla ja sitten 2-leukaisella ulosvetäjällä kierretään kireälle. Leukojen ympärille letkuklemmari, jotta leuat ei hyppää pois. Äärimmäisessä hätätilassa pitää kopauttaa ulosvetäjän keskipulttiin, mutta se ei tee hyvää kampiakselin laakereille. Huomenna lähden toisesta osoitteesta etsimään tätä ulosvetäjää, joka on valmiiksi muotoiltu kulmahiomakoneella, jotta sopii magneeton reikiin.
Kikka kolmonen on sitten kulmahiomakoneella vauhtipyörän poistaminen. Toivottavasti en joudu siihen turvautumaan.
Juuri kun sain variaattorin remmin asennettua, niin löytyi tämä latausvika. Keltainen johto on maahan yhteydessä, joten ei ihme, ettei ladannut yhtään.
Onneksi on varamoottori, josta nappaan sähköt tähän Speediin. Kertakaikkiaan tämä kiinaskootteri tarjoaa ajankulua liiankin kanssa!
« Viimeksi muokattu: 15.05.19 - klo:21:51 kirjoittanut mopotinx3 »

Paikalla Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18164
Akselin suuntaan porattu reikä löysää kartiota.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
Voi sitäkin kokeilla, mutta kyllä ulosvetäjä on ennen pelittänyt. Halusin kokeilla hiljattain ostamaani vauhtipyörään jengattavaa ulosvetäjää, mutta kaikki ei suju kuin Strömsössä. Toivottavasti löydän sen työkalun, ettei tarvitse viedä rahaa motonettiin. Olisi pitänyt tohottaa magneettoa ennen kuin alkaa irrotuksen.
Jos olisi ollut esim Honda NSR tai vastaava Made in Japan, niin tällaista ei olisi tapahtunut. Se on sitä joulutinan lujuista tavaraa tämä kiinamagneetto.

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2833
yleensä lähtee kyl jos vähänkin saa irti. jäin miettimään voisko  tuulettimen neljää pultin reikää hyödyntää.. veto ja nakuttaa varovasti kammen päähän.

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
Taas on irrotusta jatkettu. Varastosta löytämäni ulosvetäjä hajosi. Samoin ostamani motonetin keskihintainen ulosvetäjä hajosi. Se tosin suostui irrottamaan varamoottorin vauhtipyörän, että en  jää ilman, vaikka rälläköin tämän Speedin vauhtipyörän pieniin osiin. Pakoputki on tiellä, joten sekin on irrotettava, jotta pääsee tuhoamaan magneeton pienempiin osiin. Pitää olla tarkkana, ettei leikkaa kampiakselin kartiota pilalle. Joskus nämä mopedihommat vastustaa pahasti, mutta aina on jollain konstilla homma ratkaistu.  Olen kyllä katsellut niitä neljää 6mm jenkareikää, jos laittaisi haponkestävillä ruuveilla tukevat lattaraudan L-palat kiinni niihin. Ei tarvitsisi hioa niitä ulosvetäjän koukkuja ohuemmiksi.  Yksi konsti voisi vielä olla, että poraisi ne valmiina olevat kaksi pyöreää reikää reilusti isommiksi, jolloin ulosvetäjän koukut voisi jättää 2 kertaa tukevammiksi. Nyt ne aina katkeavat, kun vetää tosi kireälle.
Aika surkea esitys tämä IKH 150mm 2-leukainen ulosvetäjä, keskiruuvista meni jengat heti, kun sain leuat pysymään ehjänä. Ei pitäisi ihmisille myydä tuollaista sekundaa. En kehtaa viedä takaisinkaan kauppaan ja vaatia rahoja takaisin, koska viilasin niitä leukoja ensin aika reilusti, mutta ei se viilaminen tätä rikkonut vaan ala-arvoinen laatu jengoissa/materiaalissa.
« Viimeksi muokattu: 17.05.19 - klo:18:40 kirjoittanut mopotinx3 »

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2833
jos ulosvetäjällä vetää kireäksi sen mitä uskaltaa ja lämpöä keskelle luulisi irtoavan. ihmeen tiukassa on kyllä sulle sattunu. omissa tapauksissa ei lopulta paljoa vaadi se niksahtaa samantien irti sillä alkuperäisellä ulosvetäjällä.

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
Lähtihän se magneeton jämä, kun hain isomman 125mm rälläkän. Hyvin palvelleessa exrälläkässäni B&D 110mm::ssä tuli tunnit täyteen. Laitoin paikoilleen varamoottorin staattorin ja vauhtipyörän, mutta siinäkin on jotain vikaa, kun antaa vain 13V vaihtovirtaa ja tasasuunnattuna siitä jää 12V, jolloin ei oikeastaan lataa ollenkaan. Zoneristani löytyy noin 16V vaihtovirtaa ja latausjännitettä 13,8V, joka riittää mainiosti. Pitää lainata siitä sähköt, niin tulee tämä Speed vihdoin kuntoon js voi alkaa sen sisäänajon. Onneksi on samanlaiset staattorit, kun niitäkin on erilaisia. Jos joku joutuu tekemään tämän saman jobin, niin Dremel oli hyvä loppuviilauksessa, niin ei tule tuhottua kampiakselin kartiota.  Liikaa tuli lyötyä tuohon kampiakselin päähän, niin sen jenkoja joutui vielä hieman putsaamaan Dremelillä. Harmittaa,kun pitää vielä kerran vaihtaa nämä osat, mutta nyt ne saa helposti irti, mutterissa on vain 2,5 kg momenttia ja vaseliinit välissä.  ;)
« Viimeksi muokattu: 17.05.19 - klo:18:36 kirjoittanut mopotinx3 »

Poissa tapiovuorent

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 381
Ohjearvo tuolle mutterille on 40-44 nm.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5811
  • Professional mechanic 50V NITROX
Ohjearvo tuolle mutterille on 40-44 nm.

Taitaa olla liikaa kinanmutterille, itse uskaltaisin max 35nm
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2833
ois pitäny kammen päähän laittaa se mutteri ja lyödä sitä mutteria.. ;D sen mitä oon momenttiavainta käyttäny aika kovat on nm.

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
Onhan ne kovia momentteja, mitä korjaamokirjoissa ilmoitetaan. Itse tulee hieman pienennettyä, että saa osat joskus irtikin ja kohtuu vaivalla. Pulttipyssyllä jos vetäisee etuvariaattorin mutterin, niin helposti alkaa kaventua se kampiakselin pää siitä juuresta. Viimeksi tein sellaisen topparin starttikehälle, jotta voi käyttää momenttiavainta. Siinä on se hyvä puoli, että saa remmin vaihdettua tien päälläkin, kun pitää sen työkalun ja vararemmin penkin alla. Samalla säästää taksikuluissa tämän remmityökalun ansiosta.

Paikalla Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18164
Tien päällä hihnan vaihdoa auttaa kikka missä köydellä tai hihnalla vetää avainta. Hartioiden yli ja jaloilla nostaa.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa JK80

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 21
yleensä lähtee kyl jos vähänkin saa irti. jäin miettimään voisko  tuulettimen neljää pultin reikää hyödyntää.. veto ja nakuttaa varovasti kammen päähän.

Tein lattaraudasta ulosvetäjän, eli juurikin pultataan niihin tuulettimen kierteisiin kiinni ja keskelle tein M12 kierteen, 12mm pultin pään hioin teräväksi.