Kirjoittaja Aihe: Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)  (Luettu 194114 kertaa)

Poissa tapiovuorent

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 328
Niihin paikkoihin , joihin sopii lenkki-avain tai hylsy ,on aina parempi kuin kiintoavain.Ohjauslaakerin mutterit olen aina saanut auki isolla jakoavaimella tai isoilla siirtoleukapihdeillä( papukaijapihdeillä ) Muutaman kymmenen olen avannut ja näillä olen pärjännyt. Mutterit ovat myös pysyneet ehjinä. Taltalla naputellen , kyllä myös onnistuu , mutta mutteri siinä aina jonkunverran kärsii. Pystyputken ylä ja alakoolit lähtee helposti esim. 20 metallitangolla sisältäpäin naputtelemalla , eri reunoilta. T-kappaleen alakooli lähtee ohuella taltalla tai puukonterällä naputtelemalla  myös pikkuhiljaa kiertäen . P.S. minulta löytyy kiinalaisiin hyväkuntoisia ohjainlaakerisarjoja.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17252
Palataan astialle jos tilaus meni mönkään, selviää parissa kolmessa viikossa.

Oletko huomannut niissä kokoeroja?
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa tapiovuorent

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 328
On kokoeroja. T-kappaleen pystyputkissa on esiintynyt paksuus ja pituuseroja. Siis laakerien mitat pitää kyllä selvittää , ennen asennukseen ryhtymistä.On ollut irtokuulilla ja " häkkeihin" asennettuna.
Jos tarvetta , niin palaillaan asiaan.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17252
Nettiarvonta arpoi väärät osat. Alakooli 26 mm, pitäisi olla 29,3. Liian pienet. Lukitusmutteri käy onneksi koska vanha ei rikkomatta lähtenyt. Laitan irtokuulat ja toivon parasta. Yläkuulat on vanhat ja uusista sain alakuulat.

Hyvä tuli. :)
« Viimeksi muokattu: 20.02.18 - klo:11:44 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5465
  • Professional mechanic 50V NITROX
Muita asiasta kiinnostuneita varten, pitääkö nuo mitat paikkansa

klik. suurenee
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa tapiovuorent

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 328
Tuo olikin hyvä " mittataulukko" . Suurin osa ainakin 4-tahtikiinalaisista 10 ja 12 " tuumaisilla pyörillä olevista , on rakennettu tuolla laakerisarjalla. Niissäkin ,joissa on irtokuulat.Hiukan poikkeavia on ollut esim. Keeway ,Jonway , Hero yms. Idän merkeissä.
Kannattaa tuo Konenikkarin viesti printata myös paperille.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17252
Minulla on zonerin runko hangessa. Pitää joskus kuikuilla minkä kokoinen siinä on?
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa tapiovuorent

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 328
Kuikuile vaan. Olen melko varma , että siitä löytyy juuri noilla mitoilla olevat laakerit.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17252
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=3.8+mm+bearibg+balls&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=5%2F32++bearibg+balls&_sacat=0

Kuikuilin kuulia ja halvalla saa, joskus riittää alakuulien vaihto tyyliin 1 €. :) Usein kuraryöpyt ja huoltamattomuus ruostuttaa kuulat väljiksi.

http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=7708.msg149410;topicseen#msg149410

Työohjeeni.
« Viimeksi muokattu: 21.02.18 - klo:11:55 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa yxrutanen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 60
itellä oli sama juttu.ei tajunnu korjaamollakaan.toin kotiin tyhjensin tankin,uutta bensaa,putsari puhtaaks.laakista käyntiin.
homma johtu varmaan siitä, että laitoin  4-t pienkonebensaa  aiemmin.
ei näköjään kelpaa kiinalaiselle.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17252
Jos joku epäilee 139qm koneen kestävyyttä, on erehtynyt. Laskin ajaneeni 2000 reissua kesällä ja talvella ja yksi hajonnut mäntä (omaa sähläystä). Puolen tusinan tielle jätön tai työnnön syynä oli risa vari tai sähkövika. Kerran rengas. Poljinkoneisto on heikko, mutta startti luotettava.
« Viimeksi muokattu: 23.11.18 - klo:23:32 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2405
kyllä ne kestää jos vaan huoltaa ja ajoissa vaihtelee kuluvia osia.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17252
Ettei nyt ylikehuksi menisi. Tein riippunosturin kotelon vaarnoista. Kiinasta löytyi M6 silmukkamutterit. Hienoa. Ei kierry sormin. Muttereihin jenkatapilla uutta ja kokeilemaan. Ei kierry! Korjaus vaarnoihin jenkapakalla. Toimii.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17252
Kiinankoneessa näkyy pientä tuotekehitystä. Pitkävenakoneessa on erillainen käynnistysratas ja huomasin että takajarrun vivun akselissa on o-renkaat pitämässä lian poissa. Perän ylivuotokanavassa on letkuliitin.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;