Kirjoittaja Aihe: Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).  (Luettu 241372 kertaa)

Poissa Partanen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4219
  • Vespaatko sä?
Ebayllä näyttää juuri tällä hetkellä olevan:

virivari

Netissä:

http://www.revolution70.com/

Vaihtoehto on tilata vaikkapa moposportista Malossin Multivar (n.71€), jossa mukana tulee varin jousi, jolla tosin ei kai tee mitään.  ;)
Vespa Gts 2019
Vespa PX200 E 2003
Gilera Typhoon 50 1994

Poissa A_sentaja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3140
Eipä tuo malossin varin mukana tuleva jousi aina ole se kelvollisin, vaan eipä jousi erikseen ostettunakaan ole hinnan kiroissa.
Te herrat jotka olette kokeneita kiinanskootteristeja, niin millainen mielipide on varaosapuolella olevasta toiminnasta.
Valmistaja siis myy orkkisosaa hyvällä katteella, ja "tarvikeosan" valmistaja taasen halvemmalla.. Joskus olen kuullut myyjän väittävän isolla paatoksella, että älä osta tarvikeosaa ei se kestä ja takuu menee, mutta eikös nykyaikana tarvikeosa ole yhtä hyvä kuin orkkis ellei parempikin, näin ainakin joissain tilanteissa jopa autopuolella, muistan joskus tm-lehden niitä testanneen, vai näinkö vaan unta silmät auki... :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa Kenzy

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 520
Alkuperäisosat ja tarvikeosat ovat pääsääntöisesti täysin samoja kikkareita, ja vielä samoilta tehtailta lähtöisin. Johtuu pitkälti vain siitä, että komponenttitehtaita ei maailmaan kannata montaa rakentaa, sillä yhden kiinalaisen tehtaan tonttipinta-ala lähentelee Luxemburgin pinta-alaa. Tuosta johtuen tuotantokapsiteetit ovat aivan järjettömiä, ja tilaajina ovat sekä tarvikeosien että alkuperäisosien tilaajat. Noihin lyödään vaan eri tarrat päälle ja menoksi.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Baotian

  • Vieras
706 km nyt Baotianin mittarissa. Omasta mielestäni kulku on herkistynyt ja kiihtyvyys parantunut. Eihän se vieläkään mikään raketti ole  ;D, mutta kehitystä on tapahtunut. En tiedä mikä osuus on bensalla ja mikä yleisellä herkistymisellä.
Noin yleisesti voin kyllä todeta skootterini olevan hintansa arvoinen ja aika hyvä ostos.

Poissa Kenzy

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 520
Meillä alkaa olemaan kanssa jo kuutisensataa kilometriä mittarissa, eikä mitään merkkejä huonosta laadusta, paitsi tuo ehkä kiero etujarrulevy. Tarvisi se irrottaa ja pyöräyttää vaikkapa 180 astetta ja laittaa uudelleen kiinni, jos vaikka vaikuttaisi asiaan.. kulku on kyllä parantunut selvästi, ysikasia ollaan ruvettu tankkaamaan, kun viimeisin ysivitos-tankkaus tuotti huonon tuloksen. Varin rullat vaihdettiin viime viikolla ja ainoa ärsyttävä juttu tuossa on ainoastaan astinlaudan vasemman puolen täkkipellin räminä :)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Poissa fillaripongari

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
Kiero jarrulevy? siis miten se oikenee jos sen pyöräyttää 180 astetta? jos se on kiero niin se on kiero vaikka kuinka pyöräyttelisi.

Poissa Kenzy

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 520
Huomaa sana ehkä sen kiero-sanan edessä. Haen tuolla sitä takaa, että levyn kiinnityspinnassa olisi ollut jotakin paskaa sillon, kun levy on lyöty kiinni, josta johtuisi kevyt heitto levyssä sillä kohdalla. Levy irti, pinnat puhtaiksi ja pyöräytys voi auttaa asiaan, mikäli levy ei fyysisesti olekaan kiero, vaan kierous johtuu kiinnityspinnoista... se jää tosin nähtäväksi, kun ei nyt muuton takia ehdi paljon ropaamaan :)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Poissa fillaripongari

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
Ok, sillähän se selviää ja kun sen irroittaa niin voihan sen esim teräs tai muulla suoralla listalla katsoa että on suora, paljonhan noissa on kyllä noita kieroja levyjäkin ollut.

Baotian

  • Vieras
Jarrulevy saattaa olla myös alumiinia, ainakin omassani on takalevy . Etulevyä en ole vielä tutkiskellut.

Poissa OH2KV

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Datsun
Jarrulevy saattaa olla myös alumiinia, ainakin omassani on takalevy . Etulevyä en ole vielä tutkiskellut.

Ei kai sentään alumiinia? Pehmeää, ja "kasvaa" ensin kooltaan kuluessaan? Kokeilisin, ottaako magneetti kiinni siihen levyyn, ennenkuin uskoisin. Ja silti vois olla haponkestävää terästä, lähes saman väristä, eikä siihenkään magneetti ota kiinni. Vaan pirun paljon kovempaa ainetta, ei ruostu, ei oksitoidu, ei hapetu.

Alumiini johtaa kyllä lämpöä paremmin, mutta jarrulevy alumiinia? Täytyis päästä katsomaan.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5790
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
En minäkään tuohon alumiiniin usko. Terästä nuo tyypillisesti ovat.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa fillaripongari

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
Alumiinia on monenlaista, voihan se olla jotain valuseosta joka alumiinille näyttää? mutta ehkä se kuitenkin on rautaa.

Baotian

  • Vieras
Arvoisat epäuskoiset :
The rear disc brake is made by special aluminum so as to avoid twisting which is made by iron. It can help breaking more s safety, steadily. Meanwhile this can also help decreasing the attrition of the rear hub.

Tämän kopsasin Baotian- ketjusta  ;D

Lällislää 

Poissa A_sentaja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3140
Joo kato ku vanhat parrat uskoo vaan valurautaan ja teräkseen. ::)
Mutta itseasiassa jo takarattaita saa erikoiskarkaistuina alumiinsina joten en ihmettele yhtään jos jarrulevynkin saa sellaisena. Ainoastaan miten paksu se on ja karkaisumenetelmä kiinnostaa..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5790
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Eu usko vieläkään... Periaatteesta  ;D. Ei vais, pakkohan se on kuin tollainen teksti taas löytyi...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.