Kirjoittaja Aihe: Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy  (Luettu 586177 kertaa)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17789
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17789
Vs: Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy
« Vastaus #1546 : 04.08.18 - klo:09:45 »
Jos kaasarissa on pohjaproppu mihin saa letkun, sillä voi testata bensan saannin. Läpikuultavassa letkussa näkyy bensan pinta kun sen asettaa pystyyn. Jos se käynnistäessä näyttää olevan oikea ja ei käydessä laske, toimii uimuri ja hana. Siitä näkee selvästi jos bensa vain loppuu tai se tulvii.  Hyvä varata puristin tulvimisen varalta. Hanan alipaineltkun pykimät voi vuotaa ja hana ei pysy auki. Niitä voi korjata kutistesukalla tai erkalla.
« Viimeksi muokattu: 04.08.18 - klo:11:14 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2618
Vs: Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy
« Vastaus #1547 : 01.12.18 - klo:14:08 »
niin lähellä mutta niin kaukana. kiinalaisen mankin kaula ja kaasari käy kuin valettu paitsi että liian matala ottaa kiinni ketjunkiristäjään ja sylinteriin. periaatteessa toi ehkä? mahtuisi jos ostaisi korkeammalle menevän imukaulan, ellei se sitten ota penkkiin kiinni. sitä tietenkin voi modata pohja irti yms. sitten seuraava ongelma olisi mistä pari metrinen kaasuvaijeri tähän.


Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17789
Vs: Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy
« Vastaus #1548 : 01.12.18 - klo:21:55 »
Eikös tuo sovitepalalla mene? Vaijerin saa fillarin vaihdevaijerista irtopäällä.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2618
Vs: Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy
« Vastaus #1549 : 02.12.18 - klo:18:07 »
en oo päässy tästä ideasta vielä yli..eli tarvelista olisi kiinasta imukaula, jostakin 2m pitkä kaasuvaijeri ja siihen irto  nupikka päähän, kuoret löytyy valmiina varaosaskootterista, mites sitten toi bensahana...miten tommonen vakio rikotaan että tulee bensaa kokoajan,porataan reikä mistä suunnasta mihin vai saisko kiinasta semmosenkin? muutenki ois hyvä päästä tosta alipainehanasta eroon.

Poissa jwalk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1879
  • Kotkan poikii
Vs: Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy
« Vastaus #1550 : 02.12.18 - klo:19:37 »
Bakeliitteja väliin, liimaa vaikka ne epoxylla yhteen, niin tulee vahvempi.
Laita ihan manuaalihana. Suoraan tankkiin "Suomimopohana", jos tankissa n.16mm lähtö tai sitten letkun väliin.

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2618
Vs: Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy
« Vastaus #1551 : 10.01.19 - klo:15:48 »
nonniin askel eteenpäin. 16mm on lähtö ja manuaalihana on kiinni. ainoa haitta tota ei kyl väännellä ilman penkin irroitusta. pistin varatankille. sen verran piti sijoittaa että 22mm kiintolenkkiavain piti ostaa. sen verran ahdas tila. ois sen saanu jakoavaimella jos ois koko tankin irroittanu, mutta se ois ollu taas isompi homma kun ois pitänyt ottaa takapoksi irti alustoineen, tarakka irti, takakatteet ja sen jälkeen vasta ois ollu tankki käsillä.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 17789
Vs: Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy
« Vastaus #1552 : 27.01.19 - klo:12:37 »
Eikös tuo sovitepalalla mene? Vaijerin saa fillarin vaihdevaijerista irtopäällä.

Kokeilin niitä irtopäitä. Ovat 0,7 mm liian suuria kuten jarruvaijerin pääkin.  Vaikka päät saisikin niin pujotus niistä mutkista voi olla mahdotonta.

Onnistuin sorvaamaan liiat pois irtopäästä mutta sama on edessä toisen pään kanssa. Homma kiinnostaa vain kokeiluna, on hätävarana hankala.

Onnistuin juottamaan vaijerinpäähän säikeille sidoksen juotteen avulla.
« Viimeksi muokattu: 02.02.19 - klo:23:01 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa MORPA

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 659
Vs: Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy
« Vastaus #1553 : 05.02.19 - klo:01:40 »
Hondan ja yamahan patentoimat ruiskut ovat toistaiseksi liian kalliita,
asentaa itämaisiin 50cc kulkimiin.

Varmasti ovat liian kalliita. Onko nuo nyt ihan oikeita ruiskuja jotka säätävät useiden antureiden tai edes lambda-anturin mukaan seosta ecu:n ohjaamana? En usko niiden olevan, koska autoissa käytettävien ruiskutusjärjestelmien alkuperäiset patentit taitavat jo olla hapantuneet, eli kiinalainen voi niitä rakennella aivan rauhassa.

Ruiskuja kai on ollut jo -70 luvulta saakka ja niiden patentit ei todellakaan ole milloinkaan olleet Yamahan tai Hondan omaisuutta. Bosch K-Tronic ja J-Tronic kolkuttelee jotain ::)
Liikennesika.