Kirjoittaja Aihe: Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä  (Luettu 199579 kertaa)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18258
Vs: Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä
« Vastaus #690 : 30.07.19 - klo:12:01 »
Kaikissa kiinalaisissa 139qm koneiden männissä se laikku on. Sylintereissä en ole nähnyt jälkiä. Voi olla jopa turhan hienon hoonauksen syytä? Hooni on öljyä varten.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa Jurge

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä
« Vastaus #691 : 30.07.19 - klo:22:42 »
Terve. Tuli vaihdettua 72cc pannu exporttiin. Juurikin nuo laikut oli 50cc männässä, ei huolestuta. 72cc "sisäänajo" tuli suoritettua motonetin halvimmalla 20w50 mineraaliöljyllä, muutamaan kertaan tuli vaihdettua ja kun 300km oli mittarissa (tästä oikeastaan 80% kaasupohjassa) vaihdoin sisään tilipäivän kunniaksi Redlinen 20w60 moottoripyöräöljyt. Samahan tuonne ois suoraan työntää kultaa tolla hinnalla, mutta vois kuvitella että ei ainakaan kampuran laakerit ja venakansi tykkää huonoa tuosta. Kesällä en näihin 10w40 laittaisi, sen verran lämpösenä käyvät. Öljynlauhdutin on suunnitelmissa, aliexpressillä näkyy olevan 50 taalaa. Laittaa lauhduttimen puhaltimen aukkoon niin kulkee ilmavirta hyvin, eikä varmasti vaikuta sylinterin lämpöihin negatiivisesti. Googlettelin niin huomattavasti porukka saanu lämpöjä alas. Saattaisi vaikuttaa merkittävästi kämpuran laakereiden kestävyyteen pitkässä matka-ajossa.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18258
Vs: Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä
« Vastaus #692 : 31.07.19 - klo:02:53 »
Keväällä kannattaa raapia kurakerros lohkosta niin kone jäähtyy paremmin. Näillä ajavat myös kuumissa maissa tietämättöminä öljyhuolista.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2908
Vs: Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä
« Vastaus #693 : 31.07.19 - klo:03:28 »
jos se lauhduttimen lähtö tulee sen öljysihdin paikalle niin ei tule toimimaan oikein kokemusta on. a. se lauhduttajan lähtö tulee öljypumpun imupuolelle, eli väärälle puolelle, yläkerta on ilman öljyä sitten ajan x ja pumppu kärsii kun pyörii eikä öljyä tule riittävästi. b. sen adapterin joka tulee siihen öljypropun tilalle omaa aivan liian pienet lähdöt ja sen kruunaa vielä ne jarruputkelle tarkoitetut banjoliittimet jotka vie sen vähänkin virtausalan.  pelastuksena voisi yrittää tehdä isommat reiät siihen adapteriin, hommata min 8mm lähdöillä olevat suorat liittimet ja putkitus jäähdyttäjälle min 8mm letkulla. näitä jäähdytyspaketteja on erilaisia olemassa, joten en ole aivan varma tarkoitatko juuri tätä ei toimivaa vai esim gy6 motor. de:ssä olevaa joka näyttäisi toimivammalle ratkaisulle.
« Viimeksi muokattu: 31.07.19 - klo:03:30 kirjoittanut joni_k »

Poissa Jurge

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä
« Vastaus #694 : 01.08.19 - klo:16:15 »
Joo no justiinsa tuollasta sihdin proppuun tulevaa tarkoitan. Arvelinkin että ei se välttämättä ois hyvä, mutta kuitenkin positiivisia kokemuksia lueskelin. Fiksuin ratkaisu ois laittaa lauhdutin perinteisesti ihan sille tarkotettuihin liitäntöihin, mutta onko näissä?

Noista kampuran laakereista, kaikki sanovat että ei kestä tuntien yhtämittasta ajoa. Onko siihen mitään muuta syytä kun öljynlämpöjen nousu pitkässä matkassa niin korkeiksi että voitelu pettää? Laakerit nyt kiinanlaakereita, mutta kuitenkin kestävät lyhyempää ajoa ja kilometrejä muuten jos jäähdyttelee välillä. Toisaalta en itse suunnittele pitkiä matkoja mopolla, 40km virkistysmatkoja yhteensuuntaan ehkäpä, mutta aihe kiinnostaa kuitenkin.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18258
Vs: Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä
« Vastaus #695 : 01.08.19 - klo:16:57 »
En olisi kovin huolissani kampuran laakereista. Yksi palstalainen ajoi 50 km kotiin kun oli mennyt kuulia ja oli pitänyt kauheaa kolinaa. Näissä on varsin luotettava moottori.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2908
Vs: Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä
« Vastaus #696 : 01.08.19 - klo:17:02 »
ei tähän saa oikein sellaista toimivaa öljynjäähdytintä, ilman ainakaan erillistä pumppua. mankitype moottoreissa on kunnon pumppu ja kanava, laippa kannessa on sopivasti painepuolella ja pelaa niinkuin pitääkin, näissä ei ole sellaista valmiutta.

en myöskään kampuran laakereista olisi huolissani, enemmänkin yläkerran voitelusta. kampuran laakeri yleensä menee variaattorin puolelta, paljon suurempi lisärasitus mitä magneeton puolella.

ilmeisesti 125 150cc malleissa olisi lohkossa lähtö jäähdyttäjälle. jossakin olen nähnyt myös jäähdytyspakettia jossa on yksi uusi lohko johon tehty tuo lähtö. hinta on vaan kova sellasella paketilla.
« Viimeksi muokattu: 01.08.19 - klo:17:07 kirjoittanut joni_k »

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18258
Vs: Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä
« Vastaus #697 : 01.08.19 - klo:17:50 »
Pohjaan saisi lämpösiilin kiinni, joka luulisi jäähdyttävän tarpeeksi.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Use fat to loose fat  (;

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2908
Vs: Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä
« Vastaus #698 : 01.08.19 - klo:20:54 »
mietin liikkuuko öljy jos tyhjennysproppuun ja siihen sihdin proppuun laittaisi lähdöt ja se jäähdytin vaikka sinne moottorin alle? kai se nyt jotenki liikkuisi?