Kirjoittaja Aihe: Kiinalaisten variaattorin säätöä  (Luettu 540633 kertaa)

Poissa MORPA

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 737
Vs: Kiinalaisten variaattorin säätöä
« Vastaus #1665 : 26.09.19 - klo:23:40 »
No jos tommosessa kytkimessä ei tapahdu luistoa niin ei se kehitä lämpöäkään. Kyllä noi kytkimet ainakin omissa mopoissa on kaikki enemmän tai vähemmän väriään muuttaneet, mutta onko sillä väliä jos toimii. Kai se vähän lämpöä kehittää jos moista pientä osaa useamman kilowatin teholla lämmitetään aina joskus ;)

Toimivia osia ei oikeastaan kannattaisi yrittää korjailla.
Liikennesika.

Poissa otto

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Kiinalaisten variaattorin säätöä
« Vastaus #1666 : 27.09.19 - klo:10:46 »
tuollainen kytkinkellon väri voi syntyä jo 270-300 asteessa.


Mutta ei kait variaattorin pitäisi käydä lähellekään edes noin kuumana? En ole tosin koskaan mittaillut kytkinkellon lämpötilaa suoraan ajon jälkeen. Koppaa olen paljonkin mittaillut, ja korkein lömpötila taisi olla 80 astetta. Tokihan kello käy varmaan paljon kuumempana, mutta 300 astettakin tuntuu aika hurjalta. Mulla on useitakin kytkinkelloja, joilla on ajettu jokaisella reilusti yli 10 000km, eikä yksikään ole muuttanut väriä, joten ihme tapaus tämä joka tapauksessa on.

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2961
Vs: Kiinalaisten variaattorin säätöä
« Vastaus #1667 : 27.09.19 - klo:10:57 »
kertoohan se paljon variaattorin lämpötilasta jos sulla se tuuletinkin oli sulanu etulautaseen kiinni.. ;D

Poissa otto

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Kiinalaisten variaattorin säätöä
« Vastaus #1668 : 27.09.19 - klo:11:15 »
Joo, suli, mutta se olikin jotain sekundamuovia, jonka sulamispiste oli varmaan jotain 100 asteen paikkeilla. Mistä lie VirijaVara hommannut niitä. Tilasin Kiinasta uuden tuulettimen, ja se on kestänyt ihan hyvin tähän päivään saakka.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18323
Vs: Kiinalaisten variaattorin säätöä
« Vastaus #1669 : 05.10.19 - klo:19:40 »

https://youtu.be/lboJ95ZlvV0?t=2717

Hyvin kuumentunut kytkinkello.  Sinistymän raja kertoo että se on pinnoite joka sinistyy.
« Viimeksi muokattu: 06.10.19 - klo:15:14 kirjoittanut Coastside »
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (;

Poissa MORPA

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 737
Vs: Kiinalaisten variaattorin säätöä
« Vastaus #1670 : 07.10.19 - klo:21:10 »
Joo, suli, mutta se olikin jotain sekundamuovia, jonka sulamispiste oli varmaan jotain 100 asteen paikkeilla. Mistä lie VirijaVara hommannut niitä. Tilasin Kiinasta uuden tuulettimen, ja se on kestänyt ihan hyvin tähän päivään saakka.

No jos etuvarin lämpötila on ollut vaikkapa tuo sata astetta, niin se lämpöisin osa on siellä saattanut hetkittäin olla aika kuuma ;) Koko variaattori on semmonen tehon hävittäjä ettei uskoisi ellei tietäisi. Siihen vielä keskipakokytkin tuohon päähän niin saadaan hetkellisesti tuhottua suuri määrä liike-energiaa lämmöksi ;D
Liikennesika.