Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera 125 vx 2T kaasariongelmat

Aloittaja Gilerazi, 22.04.17 - klo:19:57

« edellinen - seuraava »

Gilerazi

Elikkäs kyseessä on vuosimallin 1998 125 2T gilera runner, jossa on mikunin kaasutin. Kaasutin on huollettu 2013 kokonaisuudessaan, edellisen omistajan toimesta. Tähän asti toiminut moitteetta, kunnes lokakuussa meni talvisäilöön ja nyt viikko sitten otettiin ulos. Lämmin talli ja vanhat bensat jäi tankkiin ja kaasariin. Ne tyhjennettiin sekä tankista että kaasarista, vaihdettiin tulppa ja myös akku uusittiin hieman isompaan. Ongelmana on se että kone ei pysy käynnissä. Polttoainetta on suihkutettu suoraan tulpanreiästä pyttyyn ja käy juuri sen verran, muutaman sekunin nätisti. Polttoainepumppu on ohitettu ja syötetty polttoainetta lappoamalla suoraa mikunin kaasarin polttoaineliitäntään ja samalla käynnistetty, ei mitään. Kaasarin kohokammio täyttyy bensasta, mutta sinne yläkammioon ei tule sitten mitään, oli kaasukahva täysin auki käynnistäessä, eli bensa ei nyt joistain syystä nouse kohokammiosta eteenpäin. Otin sen kaasuvaijerin laipan auki ja kaadoin bensaa ruokalusikallisen verran suoraa sinne ja laippa kiinni, kaasukahva puoliksi auki ja taas sama juttu, vain sen verran kävi, mitä sinne kaadoin, pumpulta tulee lorottamalla besaa kyllä, eli pumppu olisi ok. Eli voisiko talvisäilytyksen aikana lämpimässä tallissa olla nyt käynyt niin että joku suutin tukkiutunut vanhan bensan takia? Ne kun sinne sisään unohtui. Muuta en enää keksi.

konenikkari

Koeta tukkia tilapäisesti kaasuttimen ilmanotto, startatessa, saattaa käynnistyä,
melko varmasti joudut kuitenkin kaasuttimen purkamaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mao

Tyypillinen ongelma talven jäljiltä. Johtuu suuttimien tukkeutumisesta. Suht helppo homma korjata, joutuu purkamaan kaasarin ja avaamaan tukkeutuneet suuttimet, niin pää- kuin tyhjäkäyntisuuttimen.
Samalla kun kaasari on osina, kannattaa putsata koko kampe.
Ongelman voi estää tyhjentämällä kaasarin ennen talviseisontaa tai käyttämällä bensan seassa tarkoitukseen soveltuvaa säilöntäainetta.