Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespassa on kori, mutta ei runkoa

Aloittaja Partanen, 22.11.15 - klo:09:12

« edellinen - seuraava »

Samppa

Mitä helkkarin väliä sillä on, mikä se on, jos kaikki kuitenkin tietävät mistä puhutaan.  :D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

"Samppa" on oikeassa.

Ja siinä olen samaa mieltä jopa "helkaman" kanssa, että sanalla "body" on monta merkitystä. Niinkuin monella muullakin sanalla on monta eri merkitystä. Asiayhteys sitten määrittää mikä se sanan merkitys milloinkin on.

Vespan yhteydessä useammalla eri kielellä puhutaan itsekantavasta korista. Ei rungosta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

helkama sc-r

Se riittää kun kerrot, mitä on monocoque suomeksi..

Partanen

Monokokki on itsekantava kori. Tässä asiayhteydessä. Ihan niinkuin autoissa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

helkama sc-r

Mielipiteesi on tiedossa, voisitko vastata edelliseen kysymykseen?

Partanen

Ei ollut mun mielipide, vaan totuus. Netistä voit varmaan löytää muitakin "totuuksia", jotka saattavat miellyttää sinun mielipidettäsi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 26.11.15 - klo:16:34
Ei ollut mun mielipide, vaan totuus. Netistä voit varmaan löytää muitakin "totuuksia", jotka saattavat miellyttää sinun mielipidettäsi.
Voisitte jatkaa kahdenkeskisienne totuuksien väittelyä yksityisviestein, ei julkisesti palstalla!
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Coastside

Peltikotelorunko palveli massatuotantoa, ei mitään muuta. Missään kalliimmassa ajokissa sellaista ei ole näkynyt. Se on jäykkä, kolhuherkkä ja korroosioaltis eikä sitä voi oikoa. Vespaan se valikoitui koska lentokoneita tehneellä piaggiolla oli sekä prässejä, peltiä ja tottumusta sen käyttöön. Putkirungon teko vaatii ammattitaitoa muttei peltien prässääminen ja pistehitsaus. Volkkarin übermenestynyt konstruktio rohkaisi monia siirtymään monokokkirakenteeseen jonka materiaali on halpa teräslevy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Eiköhän tämä pikkuhiljaa ole tässä, joskun ei mitään rakentavaa kommenttia ole luvassa.

Vaan kertokaa miksi Vespa käyttää rakenteesta nimitystä kori, jos se ei olisi kori?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Jkarha

Mistäs muuten aikanaan lähti ne Mods vs. Rockers rähinät, tiedä vaikka olis ollut sama väittelyn aihe?
Vespa LX50 4T4V 2013

Partanen

Oisko helkamakuski sitten niinku rokkari, eli prätkämies, ja mä mod, kun on Vespa?  :D
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

EeTee

Tässä teille yksi monokokki  ;D

ZN50QT-11
Titan T2

Partanen

Lentokoneessa on "fuselage". Selvisi muista yhteyksistä sekin äskettäin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003