Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera Nexus 300 ie

Aloittaja SankiaPriha, 04.05.12 - klo:19:52

« edellinen - seuraava »

valtsu

Nätti peli tuo Gilera! Tuotakin peliä olen joskus katsellut sillä silmällä, josko  ;).  Ennen kuin ajelin vain Vespalla ja etsin käyttöpeliä, ihastuin joskus Benelli Velvetiin 250cc. Jostain syystä olen tykännyt että alla pitää olla  laite joka erottuu muista. Tykästyin kovasti tuostavevetin V-max kromisesta suojasta.
http://www.rottamoto.it/moto%20modello.php?ID=4740&Nome=Benelli_VELVET_250_TOURING_249cc_2001_2003&Cat=14
Mutta eipä tullut kauppoja, kun oli niin hankala huopaa soutaa keskustelua.Kovasti olen sittemmin tykänny omasta käytännöllisestä Sportcity.
Kerropa lisää Nexus kokemuksista, ja kuvaa siitä pleksistä.
Vespa GL, Bianchi, Alfa 156, MF590 MP

SankiaPriha

Voi voi, en minä osaa laittaa tänne kuvaa.  Nyt on vähän enemmän niin pyörästä kuin pleksin jatkeestakin kokemusta, kun pääsin viikonloppuna käymään lähes sadan kilometrin päässä.  Jatkoin ssiäänajoa maltillisesti ja koetin pitää vauhdin himpun päälle sadassa.  Erinomaisen jouhevasti kulkee moottoritielläkin ja asfaltilla yleensä, mutta soratiellä ajaminen tuntuu pelottavalta.  X-creen tuntuu tosiaan toimivan hyvin, sillä naamalta on jymisevä ilmavirta hävinnyt.  Niskassa tuntuisi veto lisääntyneen.  Sivutuuli tuntuu tempovan voimakkaasti, tai sitten se pleksin aiheuttamaa uudenlaista ajoviiman kierrätystä.

Alkuperäinen pleksi tehostettuna Mra X-creenillä siis suojaa suojaa oikein tuntuvasti tuulelta ja sateeltakin, semmoistakin pääsin kokeilemaan.  Silmien tienoilla yhdistelmä teho on niin hyvä että pystyn ajamaan kypärän pleksi ylhäällä, joka aurinkolaseilla tai tavallisilla silmälaseilla.  Minusta se on ihmeellistä, kun silmäni ovat yleensä hyvin arat ajoviimalle.

Nexus on tosiaan niin moottoripyörämäinen varsinkin edestä päin, että moottoripyöräilijät ovat alkaneet taas tervehtiä. Viime kesänä Piaggio Flyn kanssa ei ainutkaan kohottanut kättään.  Ja kieltämättä se (ainakin mustana) näyttää myös pieneltä batmobiililta, kun yksi kaveri sanoi sunnuntaina kotiin lähtiessäni, että "takaisin Gotham Cityyn".

SankiaPriha

Ensimmäinen kausi on takana ja mopo tallissa, kilometrejä kertyi n. 1800.  Ei paljon muuta enemmän kuin edellisenä kesänä...
Erittäin tyyytyväinen olen Gileraan edelleenkin.  Sain sisäänajon säädyllisesti ajettua, väänsin kaasua ja huomasin, että mittarin mukaan se liikkuu jotain 135km/h, todellinen nopeus lienee sitten jotain vähän päälle 120.  Se riittääkin, ei paljon kovempaa uskaltaisi ajaakaan vaikka kummallinen on ihmisen mieli. Jos mopo sittenkin olis 500-kuutioinen niin voisi salaa kokeilla ajaa sataaviittäkymmppiä, niin salaa ettei itsekään huomaa. Toinperrrään, takalisto on edelleen tyytyväinen ja uskaltauduin jopa myymään pois moottoripyörään hommaamani Airhawk-ilmatyynyn.  Opin hissukseen ajamaan hiekkatielläkin, kun ei revittele ja väistelee irtosoraa niin kyllä sielläkin pystyssä pysyy.

Ainoa pieni "kauneusvirhe" on kummallinen kyhmy astinlaudalla, siinä kohti missä vaakasuora astinlauta vaihtuu vinoksi "custom"-astinlaudaksi.  Jos saan itsestäni irti niin talven aikana tutkin patti ontto ja voisiko siitä jotenkin päästä eroon niin jalka mahtuisi olemaan vähän suorempana.  Oikein hyvä se näinkin on eikä tulevaa talvea tarvitse viettää Nettimotossa kun on peli valmiina ensi kevääksi.

etotto

Lainaus käyttäjältä: SankiaPriha - 08.05.12 - klo:21:38
Dodiin, MRA X-Creen on sitten paikoillaan.  Mukana oli penteleesti ohjeita noin viidellä kielellä (joista yhtään en osannut) ja räjäytyskuva, jolla sentään pärjäsi nipin napin.

Itse hommasin ko. pleksin ja olin tosi tyytyväinen siihen , se vähensi kyperä melun niin alas että 90km/h kuulee moottorin äänen

Tohon Nexukseen , onko se oikeasti tilava? kävin nimittäin potkimassa 500 renkaita ja siitä jäi jotenkin ahdas mielikuva ajo- asennosta, ja toinen mikä tietyisti hämää on "iso" koneisten paino , Nyt Piaggio Amalfi 180cc , ja tekis mieli vaihtaa vähän isompi

SankiaPriha

Eipä ole aikoihin tullut täällä käytyä.  Myöhästynyt vastaus viimeisimpään kysymykseen: kankeat koipeni, iso hanurini ja 170-senttinen olemukseni mahtuvat kyytiin hyvin.  Pystyn ajamaan noin 100 kilometriä ilman että mikään jäykistyy/särkee/kolottaa, toisin sanoen riittävän mukavasti.  Vielä mukavammilta (suorastaan custompyörämäisen ylellisiltä) tuntuivat Kymco Xciting ja Suzuki Burmgman, mutta molemmat menivät tonneja yli budjetin.