Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi Solifer Rento --> tehoja?

Aloittaja hannuli, 28.04.15 - klo:13:27

« edellinen - seuraava »

miccomus

Ahaaa! Tuohon on kyllä kaasutin matkanvarrella vaihdettu ja luistin rajoitinta ei ollut mutta tuota läppää en huomannut edes tutkia. Pitääpä tsekata sekin. Äänet ovat jotenkin vaisut ja siitä epäilen että kuristuksia on vielä olemassa juuri ilmanotto/kaasutin puolella.

kippari68

Minullakaan ei ollut mitään rajoitintappia oli vaan se stoppari ruuvi joka esti vaijerikiekkoa kääntymästä "liikaa".

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 14.10.19 - klo:13:26
Hetkinen... Ilmanotossa kuristus.... Mikä ja missä kohdassa?

Kaikki ilmanotossa olevat ahistukset ei suinkaan ole tehon rajoitukseen tarkoitettuja kuristuksia,
monenkin, niistä, tarkoituksena on ylläpitää kaasuttimella ja alipainehanalla, alipainetta.

"Niin arkipäiväisen ja ikävän totta ja useinkin syynä on se vapaasti virtaileva ilmansuodatin, joka ei suinkaan tarkoita sitä että,
vapaasti ilma virtaillessaan lisäisi moottorin tehoa, vapaasti.
Eikä myöskään toimi, kaasuttimen toimintaan, läpi koko kierrosalueen vaikuttavan kuristuksen poistaminen.
Seurauksena saattaa olla laiha seos, läpi koko kierrosalueen, ja varsinkin huippukierroksilla,
ja alipaineen puutos, joka joka sulkee ajoittain alipainehanaa, täysillä ajaessa."
Siis maltillisesti kannattaa muokata, imupuolen palikoita.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Omasta kokemuksestani kerron. Ns "vapaavirtasuodattimista" Ei ole hyötyä vakiomopoille.
sitten kun mennään 90cc, isoventtiili, kunnon nokkaa, niin sitten ehkäpä... Ja silloinkin hyöty aika minimaalinen, isoimmilla, ns "riskikierroksilla" huomaa eron, tietenkin kestävyyden kustannuksella.
Pienemmillä piristyksillä suosittelen siis pysymään vakioputsarissa. Ei se niin tukkonen oo...

joni_k

muutenkaan jos ei halua mitään poliisimagneettia älyttömillä imuäänillä niin vakioputsari on paras, vaimentaa myös ääniä todella hyvin.

siili68

rupee kulkeen kun sisäänajot ajettu 40-45 ja alamäkeen 50

miccomus

Tietääkös joku suoraan mikä on vakiosuuttimen koko Retrossa? Osaisin vaan hommata oikean koon heti niin välttyisin edestakaiselta purkamiselta.

Sprite

Mitenkäs kanavien sipistely ja hifistely nelarissa?
Onko mainittavaa hyötyä, muutakuin tekemisen ilo ja persdynon virheellinen analysointi...
Ainaki kinkin imukaulassa teräviä kulmia, jokka aikaansaa haittaavaa turbulenssia...

Coastside

#68
Kiinalaiset osaa tehdä valuja, mutta ei aina viimmeistele töitään. Siloitteluja kannattaa tehdä ja tulos voi tuntuakin tai näkyä mäkinopeuden kasvuna. Toinen on putsarin putken pituuden mitoitus jolla on selvä vaikutus tehoon. Kun kyse on resonansseista, on kierroslukualue tärkeä ja siihen vaikuttaa rullien paino. Suutin on yleensä alakanttiin. Yksi muutos ja kokeilu, muuten ei tiedä mikä auttoi ja mikä haittaa. Rengaspaineet on tärkeät pitää oikeina.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 03.02.20 - klo:09:53
Tietääkös joku suoraan mikä on vakiosuuttimen koko Retrossa? Osaisin vaan hommata oikean koon heti niin välttyisin edestakaiselta purkamiselta.
Usein 75 on tai sitä pienempi. Hieman isommasta tuskin on haittaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Pienestä karheudesta, eikä porrastuksesta ei välttämättä ole haittaa,
pieni turbulenssi saattaa tuottaa paremman seoksen.
Kiiltäväksi hiottu kanava parantaa virtauksia, mutta saattaa aiheuttaa pisarointia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Jos kone on vakio 139QMB/A ja kaasutin vakio , niin "perussuutin pää on 79Tai 80. ja tyhjäkäyntisuutin 34.

miccomus

Ok!
Ja olikos se nyt niin, että rajoittamaton CDI ei tuo lisätehoja jos varista tuleva pulssijohto on olemassa? Sen katkaisuhan vaikuttaa vaan huippunopeuteen? Vai menikös niin, että rajoittamaton CDI antaa enemmän kierroksia kuitenkin?

joni_k

Nopeus nousee ja sitä myötä kierrokset. Sinänsä rajoittamattomalla  cdi:llä et saa muuta kuin tuhoa. Kiertää vakiolla jo tarpeeksi.

miccomus

Kiihtyvyys lienee siis parempi rajoittamattomalla cdi boksilla?