Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Solifers speed, ei käynnisty. Kaasarin vaihtoa yms.

Aloittaja yxrutanen, 04.07.18 - klo:17:53

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 04.07.18 - klo:20:06
Koska kyseessä on kiinalainen tuote, varmistaisin että suuttimet on kierretty riittävän tiukalle, ettei ne putoa ajaessa ja ettei osia puutu.

Älä kierrä imukaulan muttereita liikaa, mutta silti riittävästi, imukaulan ja kannen välissä oleva musta bakeliittieristin voi muuten murtua.

Ime alipainebensahanan letkusta kohokammio täyteen ennen käynnistysyrityksiä ja varmista että kohokammion tyhjennysruuvi on kunnolla kiinni, eikä vuoda.

Kun moottori on lämmennyt kunnolla, säädä seosruuvista mahdollisimman kovat kierrokset ja samalla tyhjäkäyntiruuvista kierroksia pienemmälle.
Sitten kun ilmat viilenee, voi seosruuvia kiertää erittäin vähän aukipäin ja kesällä taas vähän pienemmälle, niin seos on ok.


Olet helkama sc-r jo itsesikin kanssa erimieltä  ;D

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 07.07.18 - klo:21:14
Ei pidä imeä, eikä muutenkaan toimia täällä kerrottujen ohjeiden mukaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#16
Itseasiassa, siitä alipainehanan alemmasta letkusta ei voi imeä kaasutinta täyteen,
siitä voi vain imeä, ja toivoa että alipainehana aukeaa ja, siitä hanan ylemmästä letkusta tulevalla bensiinillä kaasutin täyttyisi.
Alipainehana voi olla vaikka rikki, eikä aukeakaan imemällä/moottorin synnyttämällä alipaineella.
Eikä kaasutin aina täyty hetkessä eikä yhdellä, sekunnin imaisulla.








Klik suurenee
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

yxrutanen

kertoisko joku miten ja minne cvk 19 letkut tulee.toinen sanooo tankista imukaulaan toinen imukaulasta kaasariin.

tapiovuorent

Siis yksinkertaisesti: Ohuempi letku , imukaulalta alipainehanan alempaan lähtöön. Paksumpi kaasuttimelta alipainehanan ylempään lähtöön.
Kuten Konenikkarin kuvasta ilmenee. Onhan alipainehana kuvan mukainen , siis kahdella lähdöllä ?. Joissain malleissahan on 3 tai 4 lähtöisiä alipainehanoja , jotka ei ole suoraan tankkiin liitettyjä , vaan letkujen välissä . Niissä on bensankulun merkiksi nuolimerkintä tai merkintä IN ja OUT.

yxrutanen

#19
nyt on venttiilit säädetty,uus kaasari,tulppa,letkut ja alipainehanna.koitin käyntiin ja sainkin ku sai bensaa.heitin lenkin toimi.annoin olla vähän aikaa,ei lähteny enää.onko enää mitään toivoo.alkaa ideat loppuu.

Coastside

Huollon jälkeen ilmenevä vika on usein sen syystä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Katso saako bensaa ja tuleeko kipinä ja että kohokammion tyhjennysruuvi ei vuoda.
Ime jälleen alipainehanan letkusta kohokammio tarvittaessa täyteen.

yxrutanen

voisko se olla sähkövika.jos ryyppy ei pelaa,nin ei lähde

Samppa

Tätä samaa asiaa taidetaan käsitellä nyt useammassa ketjussa. Jatkossa vain ja AINOASTAAN tähän ketjuun. Tuplapostaukset tullaan poistamaan.

Ryyppy on oletusarvoisesti päällä riippumatta siitä, onko johdot kytketty.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.