Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

otto

Ehdottomasti kokeilun arvoinen. Samalla myyjällä näyttää olevan noita useampiakin myynnissä, ja ihan normi laadullakin, 12e hintaan.

https://www.ebay.com/itm/Baotian-BT49QT-12F-Tanco-Drive-Belt-12-13-Wheel/272925521194?epid=1010080918&hash=item3f8ba0f52a:g:gQUAAOSwpONZVrZa

Kannattaa varmaan maksaa se 4e enemmän, ja ostaa se edellä linkittämäni "high quality" hihna.

P.S. Hyvin tuntuu kestävän nyt se tuuletin kun laitoin 0.8mm tiivistepaperia väliin. Kävin ajelemassa 50km lenkin, ja tuuletin oli ihan hyvässä kunnossa sen jälkeen. Mutta vika on edelleen, eka 10km meni ihan hyvin, ja sen jälkeen ajeltiin lähinnä nelosvaihteella..

konenikkari

#1576
Lainaus käyttäjältä: otto - 03.07.18 - klo:11:20
Ehdottomasti kokeilun arvoinen. Samalla myyjällä näyttää olevan noita useampiakin myynnissä, ja ihan normi laadullakin, 12e hintaan.

https://www.ebay.com/itm/Baotian-BT49QT-12F-Tanco-Drive-Belt-12-13-Wheel/272925521194?epid=1010080918&hash=item3f8ba0f52a:g:gQUAAOSwpONZVrZa

Kannattaa varmaan maksaa se 4e enemmän, ja ostaa se edellä linkittämäni "high quality" hihna.

P.S. Hyvin tuntuu kestävän nyt se tuuletin kun laitoin 0.8mm tiivistepaperia väliin. Kävin ajelemassa 50km lenkin, ja tuuletin oli ihan hyvässä kunnossa sen jälkeen. Mutta vika on edelleen, eka 10km meni ihan hyvin, ja sen jälkeen ajeltiin lähinnä nelosvaihteella..


Koska vaiva ilmeisesti alkoi samoihin aikoihin 82cc sylinterin asennuksen aikoihin,
voisi kapine vaatia ainakin, juuri tuommoisen enemmän vääntävään moottoriin tarkoitetun hihnan.
Saattaa vaatia vielä isompaan sylinteriin tarkoitetut varit?
Loppuosaltaan jyrkempi rullaramppi palauttaa herkemmin välitykset pienemmälle,
loiva palauttaa huonommin, varsinkin jos vähänkin takertelee, liukuholkki.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

otto

Eipä ollut apua siitä 30 asteisesta hihnastakaan, ihan samalla tavoin oireilee sekin kuin 28 asteinenkin. Mutta skode toimii nyt ihan ok. Kokeilin nimittäin pisimmällä holkilla minkä löysin hyllystä, ja sillä pelaa nyt variaattori ihan siedettävästi. Ei enää nakkaa suoraan isoimmalle vaihteelle kiihdyttäessä. Eli ratkaisu oli loppujen lopuksi aika yksinkertainen.

Siitä tuulettimesta, ostin ebaysta muutaman uuden tuulettimen, ja ne ovat aivan erilaista muovia kuin VirijaVaran tuulettimet. Ovat selvästi kovempaa ainetta, ja kun laitoin paikalleen, ja ajelin 20km lenkin, niin tuuletin oli ihan hyvässä kunnossa. Eikä tarvinnut mitään eristepaperia väliin. VirijaVaran tuulettimet sulivat jo 10km ajon jälkeen. Joten ovat tosiaan jotain sekundaa. Mistä ihmeestä ovatkaan niitä tilailleet. Älkää ihmeessä ostako niitä. Nuo ebayn tuulettimet olivat juuri samanlaista muovia kuin alkuperäisetkin.

MORPA

Jos se on perus gy6 kone nii hommaa siihen Kymcon osat. Jos ne siihen sopii, niinku luultavasti sopiikin, niin sitte jos vielä sulaa romut niin on ihmettelyn aihetta. Ovat niin samanlaisia koneita kuitenkin, että erot on pakko olla jossain mitoituksissa ja materiaaleissa.

Hihnoista mä uskon että se kahden asteen ero katoaa kyllä aika nopeasti, kuluuhan ne muutenkin ;)
Liikennesika.

otto

Kymcon osat voisi olla tosiaan hyvä idea, pitääpä harkita. Mites ihmeessä muuten tuon takavarin suojaholkin saa irti? Ajattelin rasvata nämä omat takavarit, kun saattavat olla kuivuneet. Ainakin tuntuu että nihkeästi liikkuu lautaset kun purin osiin. Mutta tuota suojaholkkia en saanut yhdestäkään irti, että pääsisi rasvaamaan tapit. Onko tuo holkki kuumapuristettu kiinni, vai? Sampalla on kyllä hyvät ohjeet takavarin purkuun, mutta tyssäsi tuohon holkin irrotukseen.






Coastside

Kohdalleni on sattunut holkkeja joita ei saa irti. Kuumentamalla voi löystyä mutta tiivisteet sulaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

otto

No miten olet saanut irti ne mitkä olet onnistunut irrottamaan? Itse kokeilin nitkuttaa kahdella ruuvimeisselillä molemmilta puolilta, ei hievahtanutkaan. Varovasti putkipihdeillä vääntämällä myös kokeilin, ei mitään vaikutusta. Lämmittämällä en ole vielä kokeillut.

purgiaali

Ihan ruuvarilla holkin alta raosta kääntelemällä on minulle nuo irronneet. Aina kun ei jaksa avata, niin olen vaan törkännyt nokareen rasvaa sisään akselin reiästä. Sieltä keskipakoisvoiman ja lämmön  avittamana löytää perille.

joni_k

ruuvimeisseliä väliin vaan. yhdessä variaattorissa oli niin tiukka että meni piloille mutta otin toisesta sen kupin.yleensä kun sen kerran saa auki ja rasvaa kunnolla aukeaa seuraavan kerran ilman väkivaltaa.

otto

Joo, pitää huomenna yrittää väkisin ruuvimeisselillä. Näitä ei varmaan ole koskaan avattu aiemmin, joten ovat varmaan tosi tiukassa. Pitänee ruiskia vähän Crc:tä jo tänä iltana, josko helpottaisi. Onneksi noita variaattoreita on useampia, niin ei haittaa vaikka joku hajoaisikin..

MORPA

Mä purin kaks Kymcon takavaria tossa joku päivä sitten, osat irtos ihan vaan kun otti sormilla kiini ja otti pois. No ne tapit piti kyllä nyppii pihdeillä irti, kun ei niistä saanut sormin kiinni.

Mua on niin paljon varoteltu takavarin julmista jousista jotka vapautuessaan vie ihmiseltä pään mennessään, että en niitä purkanut. Ja muutenkin se on hyvin mystinen laite jota ei pysty rassaamaan kuin joku variguru Intiasta. Ensimmäisen avattuani ihmettelin kun mitään kamalaa ei tapahtunut, pari sekunttia harkittuani jätin takavarin purkupaikalleen ja juoksin se mutteri kourassa ainakin parisataa metriä kun arvelin että laitteessa on jotain piilevää pahuutta ja se vaan odottaa oikeaa hetkeä räjähdykseensä. Olo oli ku pomminpurkajalla. Lähestyin tiiliseinän suojissa tätä vaarallista esinettä, ja heitin sitä isolla kivellä. Sain osuman ja siihen se esine jäi eikä mitään kamalaa tapahtunut, mutta vasta seuraavana päivänä uskaltauduin sitä käydä käpälöimään.

Kasasin sen melkein päinvastaisessa järjestyksessä, paitsi en kivittänyt sitä. Jaloilla painoi sen nippuun ja sormilla se mutteri alkuun ja sitten 12" Kamasa jakarilla kiristeli sen.

Suurin osa varmaan oftopic kamaa, mutta muille varin purkajille ehkä hyödyllistä ;D
Liikennesika.

otto

#1586
Ei puhettakaan että lähtisi vain nostamalla näistä mun variaattoreista. Ensimmäisestä sain hajotettua sen alimmaisen kumitiivisteen kun hakkasin sitä holkkia sivusta ruuvimeisselillä. Löin liian syvälle, ja ruuvarin terä rikkoi tiivisteen. Pikku hiljaa nitkuttelemalla sain lopulta irti. Pitänee etsiä jostain sopiva O-rengas tilalle. Käsittämättömän tiukkoja sovituksia nämä näyttävät olevan. Jotain 10v vanhoja, eikä koskaan avattu. Pitää yrittää olla varovaisempi seuraavan kohdalla, ettei riko taas sitä kumitiivistettä.

joni_k

heti uutuuttaan se kannattaa avata.tiivisteitä saa  etrasta ainaki.oon hakenu vuosia sitten.

Jkarha

Mites vaikuttaa kulkuun jos vaihtaa variaattorin hihnan tilalle sellaisen joka on hiukan pitempi kuin alkuperäinen?

Mulla on Vespa LX50:een hihna minkä joskus tilasin ja oli olevinaan oikea, mutta se on hieman pitempi kuin kuuluisi olla,
n. 5 mm pitempi jos hihnoja vertaa vastakkain.
Vespa LX50 4T4V 2013

joni_k

jos variaattori antaa myöten saattaa kulkea kovempaa, taikka hiljempaa. jos on mitoitus tiukka saattaa hihna ylävariaattorissa nousta liian korkeallakin ja ottaa johonkin kiinni. en kyl usko että 5mm tuottaa vielä ongelmia. kokeilemalla se selviää ;D