Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-tahtisia skoottereita

Aloittaja jumpingstone, 15.11.17 - klo:08:21

« edellinen - seuraava »

jumpingstone

Minka merkkisia 2-tahtisia uusia moposkoottereita suomessa on tarjolla?

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jumpingstone

Tuota joo, oon ajatellut joko tgb bullettia tai kymco super 8. Molemmat ovat alle 2000 euroa. Onko samassa hintaluokassa mitaan muuta 2 tahtista moposkootteria tarjolla?

Coastside

Kalliimman mallin voi saada vähän käytettynä samaan hintaan. Yamaha jog-r on hyvä ehdokas hyvänä perusmopona.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#4
Lainaus käyttäjältä: jumpingstone - 17.11.17 - klo:05:04
Tuota joo, oon ajatellut joko tgb bullettia tai kymco super 8. Molemmat ovat alle 2000 euroa. Onko samassa hintaluokassa mitaan muuta 2 tahtista moposkootteria tarjolla?

Molemmat hyviä vaihtoehtoja, hinta ja laatusuhde on kohdillaan, minua miellyttäisi 14" pyörät jotka eivät ole ns, kuoppatutkia.
Jos takimmaisena jarruna on rumpu, ei tyydytä käyttäjää joka arvostaa myös jarruja.
Tosin kokenut jarruttaja tietää että takajarru on "peräsin" ja etujarrulla kaksipyöräinen oikeasti pysähtyy,nopeasti, tarpeentullen.
Noita kahta vaihtoehtoa valitessa, ratkaisee ns, jälkimarkkinointi.
Toimiiko merkkihuollot, saako varaosia, ja millä hinnalla.
Jälleenmyyntiarvoa ei kait nykyisin juurikaan tarvi pohtia.
Itse olen mieltynyt nestejäähyisiin, ja suomessa vielä myydään yamaha aeroxia myös 2t.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jumpingstone

Katselin noita Yamaha skoottereita. Aerox maksaa yli 3000 mika on jo mielestani moposta liikaa.  Onko tuo jog 50r mielestanne laadullisesti merkittavasti parempi kuin tgb tai kymco?

Coastside

Yamahat on ylempää keskisarjaa tahi yläsarjaa. Kymco on keskisarjaa ja tgb on mikätin. Palstalaisista yksi ajoi paljon tgb: llä ilmeisen hyvin. Kun sitten myyt, ei ole epävarmuutta mikä merkki tunnetaan. Merkkilisää tulee sielläkin päässä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jumpingstone

#7
Taidan ostaa Yamaha Aeroxin, vaikka se onkin aika paljon kalliimpi kuin mita alunperin ajattelin. Vai olisiko Aprilia SR 50 parempi ostos? Ainakin se on selvasti halvempi.

joni_k

eiks toi tgb bulletin valmistus lopetettu jossaki vaiheessa vai muistanko ihan väärin? ekihän ajo sillä tgbllä ties kuinka monta kymmentä tuhatta kilometriä.. ;D

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: jumpingstone - 22.11.17 - klo:00:41
Taidan ostaa Yamaha Aeroxin, vaikka se onkin aika paljon kalliimpi kuin mita alunperin ajattelin. Vai olisiko Aprilia SR 50 parempi ostos? Ainakin se on selvasti halvempi.

Kokemusteni mukaan, aerox on ajogeometrialtaan parempi kuin aprilia.
Aeroxin minarelli moottori on helpompi ja yksinkertaisempi tekniikaltaan.
Merkkinä aprilia taitaa olla tällä suomessa vähän "hunningolla"  ;),vaikka onkin merkittävä vaihtoehto.
Myös varteenotettavavia 2T vaihtoehtoja löytyy, vesijäähyinä, Peugeotilta.
Taitaa vaan olla aeroxiakin kalliimpi, mutta jälkimarkkinointi toimii.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jumpingstone

Yamaha aerox r on nyt tallissa ja saa siella odotella kevatta ja lumien sulamista.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: jumpingstone - 01.12.17 - klo:20:32
Yamaha aerox r on nyt tallissa ja saa siella odotella kevatta ja lumien sulamista.

Onneksi olkoon  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)