Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Satulan pesu

Aloittaja kymcoihminen, 11.04.15 - klo:23:57

« edellinen - seuraava »

kymcoihminen

Elikkäs vuosien varrella, hieman seisseessä kymcossa satula alkaa ruskehtamaan ja menettämään väriään. Millä kannattaa pestä/tuoda väri takaisin? ???

KaisaK

Puhdistin Piaggion satulan tällä Turtle Wax suihkeella. Satulan pinta kun on röpelöinen joten siellä oli kaikenlaista likaa painuneena. Tuolla tuli puhdas ja kiiltävä satula. Tosin jos väri on lähtenyt niin sitä ei todennäköisesti palauta mutta muuten kyllä hoitaa.

Coastside

Jos se on UV valon haalistama, voi pinnan hionta toimia. Hiovaa hammastahnaa ja hillitöntä hinkkaamista. Tapauskohtaista auttaako.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kymcoihminen

Koitan hinkata ja vahata, tuossa on pari länttiä jotka näyttää kuin olisi vettä satulan päällä, muttei ole kuivunut.   :o

Partanen

Ite olen pessyt samalla aineella kuin skootterin. Hoitoaineiden kanssa kannattaa huomioida se, että saattavat tehdä pinnasta liukkaan. Siksi ei ehkä hyvä juttu satulassa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

KaisaK

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 12.04.15 - klo:14:21
Ite olen pessyt samalla aineella kuin skootterin. Hoitoaineiden kanssa kannattaa huomioida se, että saattavat tehdä pinnasta liukkaan. Siksi ei ehkä hyvä juttu satulassa.

Jep... Eilen ajelin puuvillapintaisilla pöksyillä ja ei ongelmaa. Tänään aamulla laitoin juoksuun tarkoitetut tuulihousut jalkaan ja oli kyllä meinaan satulasti turhan liukas. Satula näyttää kyllä kuin uudelta, mutta toi liukkaus ei nyt ollut ihan toivottavaa. Taikasientä (löytyy kaupasra kodin siivoustarvikkeista) kannattaa kokeilla myös, sillä oon saanut putsattua vuosien varrella vaikka mitä pintaa.

Samppa

Noita oikeita nahkapäällisiä olen pessyt ihan nahkasaippualla ja vetänyt kerran vuodessa nahkarasvan (taitaa olla mulla Tallipoika valjasrasvaa). Se imeytyy siihen hyvin ja on kuin uusi. Sen jälkeen hyvä puhdistaminen kangasrievulla, jotta hanuriin ei jää satulanmallista rasvalänttiä.

Ei nahkaiset ihan vaan saippualla ja väriksi jää se mikä jää. Mitään vahoja tai vinyylikiillokkeita ei missään tapauksessa, koska muuten siitä tulee niin liukas, että on hengenvaarallinen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

User

Satulasaippuankin nimellä myydään , nahkaöljyä vaan kuivumisen jälkeen pintaan.

oskuk

#8
Lainaus käyttäjältä: KaisaK - 12.04.15 - klo:16:17
Taikasientä (löytyy kaupasra kodin siivoustarvikkeista) kannattaa kokeilla myös, sillä oon saanut putsattua vuosien varrella vaikka mitä pintaa.

Tässä sovelluksessa varmaan hyvä, mutta visiiriin, tai edes maalipinnalle en uskaltaisi kokeilla, ennen testiä johonkin huomaamattomaan kohtaan -esim. cd:n pinnan ihmesieni naarmuttaa.


User

Onneksi data on cd-levyn alapinnalla  8) . Nahanhoitotuotteita saatavissa myös netistä ----> http://www.hevari.fi/product_catalog.php?c=217

KaisaK

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 14.04.15 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: KaisaK - 12.04.15 - klo:16:17
Taikasientä (löytyy kaupasra kodin siivoustarvikkeista) kannattaa kokeilla myös, sillä oon saanut putsattua vuosien varrella vaikka mitä pintaa.

Tässä sovelluksessa varmaan hyvä, mutta visiiriin, tai edes maalipinnalle en uskaltaisi kokeilla, ennen testiä johonkin huomaamattomaan kohtaan -esim. cd:n pinnan ihmesieni naarmuttaa.



Juu, noin herkkään ei tulis mieleen edes kokeilla, mutta esim. keittiön seinästä pehmeästi hankaamalla lähti kaikki ihmeelliset tahrat (maali oli pesunkestävää). Myös esim. röpelöiset keittiönkaapit ym. saa tuolla puhtaaksi.

oskuk

Lainaus käyttäjältä: KaisaK - 14.04.15 - klo:15:38

Juu, noin herkkään ei tulis mieleen edes kokeilla, mutta esim. keittiön seinästä pehmeästi hankaamalla lähti kaikki ihmeelliset tahrat (maali oli pesunkestävää). Myös esim. röpelöiset keittiönkaapit ym. saa tuolla puhtaaksi.

Kyllä vain, ihmesieni täälläkin köökisä hyvässä käytössä, ja kun ihmesienen kyvyt loppuvat, otetaan sokerinpalat esiin ;-)

-Zone-

OT, tiedän mutta musta CD ja DVD levyt on 100 x C-kasettiakin surkeampi keksintö. Vuosia sitten olen jo luopunut niin CD kuin DVD levyistäkin. Kaikki data on usb kiintareilla ja niistä varmuuskopiot toisilla vastaavilla. Enää ikinä en rahalla ostaisi musiikkia tai elokuvia niinkin epävarmalla ja surkealla jakelutavalla kuin CD tai DVD levyllä.

Partanen

Sattumalta Motonetissa osui silmään aine satulan pesemiseen. Nimittäin Motul Perfect Seat: https://www.motonet.fi/fi/tuote/602779/MP-Motul-Perfect-Seat-250ml

Tottahan sitä piti sitten hankkia, vaikka kauppaan mennessäni en edes tiennyt tarvitsevani pesuainetta juuri satulan pesemiseen. Lupaavat myös, että entinen väri palautuisi satulaan, taikka penkkiin. Mulla on uudehko satula PX:ssä, mutta ilmeisesti varastoinnista johtuen penkissä on vaaleita läikkiä. Ei ne läikät kadonneet. Mutta toisaalta penkistä ei myöskään tullut liukas.

Vanhaankin penkkiin ainetta kokeilin, ja ehkä ulkonäössä jotain kohennusta näkyi. En silti tätä ainetta varsinaisesti ylistä, mutta kunhan nyt kirjoittelin, että kaikkea ne keksii.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Jkarha

Onko kukaan kokeillut kenkien hoito- tms. kyllästysainetta satulaan?
Tuli mieleen kun löysin penkin alta homehtuneen lippalakkini. Vespassa ainakin satula imee kosteutta ja läpi menee vesi siitä.


Vespa LX50 4T4V 2013