Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Outo skootterikäynnistysvaikeus

Aloittaja chriskolumbus, 16.09.18 - klo:21:51

« edellinen - seuraava »

chriskolumbus

KIITOS kiitos kaikille hyville vinkeille! Nyt tuo lista on tulostettu ja pitänee viikonloppuna käydä sitä oikein konkreettisesti läpi. Ensin varmaan aloitetaan helpommista....männärenkaiden korjaaminen voi olla tällaisten rähmänäppien osaamisalueen ulkopuolella (vaikka siellä sylinterin sisällä ovatkin :-D)

Veikkaan että tässä on jo joku sellainen ohje/vinkki mistä on ratkaisevaa apua.

Kiitos!
Ville

konenikkari

#16
Seisoiko pari vuotta kuusen alla vaiko tallissa.
Ok, älä kokeiluja suorittaessasi, starttaile pitkään sillä auton akulla, tulee asiaa starttimoottorikauppaan.
Oletko kokeillut, käynnistyykö mopo polkimesta paremmin.
Kokeile vaikka ekaksi, kahden päivän seisomisen jälkeen, tyhjennysruuvi avaamalla,
tuleeko sieltä, moottoria käynnistämättä, uimurikammiollinen bensiiniä.
Uimurikammion tihkuvuoto ei välttämättä näy mopon alla lattialla,
hitaasti vuotaessaan bensiini haihtuu samaa tahtia kuin vuotaa.
Seuraavaksi, ehkä tuo ryyppysuuttimen mahdollinen tukkeuma.
Mopon seisoessa kampiakseli stefat saattaa kuivua ja syntyy imuvuotoa,
sitä voi parannella esim mopon käynnistyttyä ajelee sillä vaikkapa pari sataa kilsaa  :)
Onnea etsintään  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

andy the man

Kannattaa tosiaan kokeilla polkaisemalla reippaasti, että moottori saa riittän pyörimisnopeuden. Toisinaan startti pyörittää hienosti vaikka huomiseen asti muttei käynnisty, mutta eka polkaisulla lähtee. syynä on juurikin liian hidas kierrosnopeus...
Vaihtelevalla menestyksellä jo useita tuhansia kilometrejä...
SFR ajossa, Super8 työn alla...

Coastside

DC CDI tarvisee jännitettä ja startti voi laskea sitä liikaa. Toisaalta kunnossakin oleva kone voi oikutella startin kanssa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.09.18 - klo:16:20
Kokeile vaikka ekaksi, kahden päivän seisomisen jälkeen, tyhjennysruuvi avaamalla,
tuleeko sieltä, moottoria käynnistämättä, uimurikammiollinen bensiiniä.
Seuraavaksi, ehkä tuo ryyppysuuttimen mahdollinen tukkeuma.

Jos kohokammion tyhjentää, pitäisi se täyttää riittävän kauan imemällä imukaulaan tulevasta bensahanan alipaineletkusta. Tämän voi tehdä kohokammiota tyhjentämättäkin, eli ennen käynnistysyrityksiä varmistaa letkusta imemällä että kohokammiossa on bensaa.
Tyhjäkäyntiseos ja tyhjäkäynti kannattaisi säätää sitten kun kone on lämmennyt kunnolla.
Käännä kaasua erittäin vähän käynnistettäessä. Jos tyhjäkäynti on säädetty liian pieneksi, ei se välttämättä käynnisty.
Toimimattoman ryypyn voi ohittaa tukkimalla käynnistettäessä ilmanputsarin ilmanottoaukon osittain.
Jos ei näistä ole apua, osta starttisprayta.

chriskolumbus

Sor sori sori...
Te viisaat kyselitte jo tarkkoja kysymyksiä enkä niihin silloin ehtinyt vastata.
Ainakin pari tarkennusta.
- kone on kaksitahtinen ja tuolla ekoissa vastauksissa ollut räjäytyskuva oli juuri se meidän skoden oikea kuva
- sillä on ajettu muistaakseni ALLE 10000KM eikä ole tehty mitään konerempaa mutta ei sillä ole ajettu kaasu pohjasskaan niitä kilsoja
- CDI boxi on vaihdettu uuteen
- 50€ ei rupea vielä ihan laillista skodea myymään muttaa kiitos tarjouksesta.

ja sitten lisäkysymyksiin: Miten ihmeessä männän ja -renkaiden kuntoa voi pakoaukon (?) kautta arvioida? Taitaa minun taidot tyssätä...siihen



PappaSkootteri

Kuten voit arvata niin pakoaukosta katsomalla mäntää ja renkaita on se "vain" arvio mutta puristuksien mittaus antaa "paremman" arvion männän ja renkaiden kunnosta... Monella sellainen on ja varmaan lainaakin jos asuu sopivan matkan päässä... alla linkki vielä sellaiseen mittariin...

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/puristuspainemittarit/puristuspainemittari-2000016979
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

joni_k

lähinnä pakoaukosta kun katsoo voi nähdä onko männässä kiinnileikkautumisen merkkejä tms jos sattuu oikealle kohdalle.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 08.10.18 - klo:04:50
lähinnä pakoaukosta kun katsoo voi nähdä onko männässä kiinnileikkautumisen merkkejä tms jos sattuu oikealle kohdalle.

Eikös se herkimmin leikkaa just siitä pakoaukon puolelta kun kuumimmat paikat on siinä. Ainakin msahoissa tulee usein ensimmäiset leikkausjäljet mäntään niin että ne näkyy pakoaukosta kun liikuttaa mäntää eestaas.. saattaa silti vielä toimia ok vaikka oliskin hienoiset jäljet jo tullut, pistää miettimään missä vikaa..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

en osaa sanoa tähän kun pahemmin en kakstahteja harrastele ;D