Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

alipainehanassa vikkkaa?

Aloittaja yxrutanen, 16.05.19 - klo:09:51

« edellinen - seuraava »

yxrutanen

skootteri lähtee käyntiin,hakee hitaasti kierroksia ja on tunkkanen.putsasin kaasarin.
piti imee bensaa kaasariin niiin alipaineletusta tulikin bensaa.onko hana sökö.
saa liikaa eikä jaksa käydä.

Sepi6

kyllähän tuolla on kalvo välissä ja jos alipaine puolelta tulee bensaa on kalvo entinen, hana vaihtoon.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

joni_k

hana sökö. ei oo kova rasti samaan hintaan laittaa manuaalisen hanan loppuu pelleily. tolla rikkinäisellä saa liikaa bensaa.

Vespister

Täytyy tästä lähteä omalle tallille samaa asiaa testailemaan MonsterDucatissa.
Oli nimittäin hiljattain pakokaasutestissä ja häkää tuli 7 % tyhjäkäynnillä!

Moottori käy muutenkin tasakaasulla nykien ja nokeaa tulpat. Kun tyhjäsin pohjapropusta uimurikammiot, niin bensaa tuli niistä aivan hervoton määrä! Epäilen, että vuotava kalvohana tulvittaa kaasuttimet.

Pian tuo selviää.
( Hiukan on Ducati-kiintiö vaihteeksi taas täynnä. Sen verran on kaikenlaista riivausta sen kanssa viimeaikoina ollut...)

konenikkari

#4
Nelarivehkeissä jos on ollut moinen vika pidemmän aikaa, on syytä vaihtaa myös moottorin öljyt.
Se palamaton bensiini kun päätyy useinkin öljytilaan.
Ja kaksitahdissa, useinkin, pakoputkeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#5
Lainaus käyttäjältä: yxrutanen - 16.05.19 - klo:09:51
skootteri lähtee käyntiin,hakee hitaasti kierroksia ja on tunkkanen.putsasin kaasarin.
piti imee bensaa kaasariin niiin alipaineletusta tulikin bensaa.onko hana sökö.
saa liikaa eikä jaksa käydä.

Teit uuden avauksen, eli asian, unohdit taas mainita mistä laitteesta on kysymys. >:(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

yxrutanen

kysymys on retro bellasta.
139qmb
eli täyttä  paskaa koko rahalla.

yxrutanen

hanasta varmaan johtu sekin,että kylmänä räki reilusti mehuja huohottimen
putkesta,tais olla bensaa.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: yxrutanen - 16.05.19 - klo:18:16
kysymys on retro bellasta.
139qmb
eli täyttä  paskaa koko rahalla.

;D Loistava suomennos  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Vespister

Tuosta Monsterista ja sen kalvohanasta:

Eipä tiputellut bensaa kalvohanan lähtöletkun irrotettuani. Alipaineletkusta imaisemalla tuli bensaa. Siis ei ollut hanassa vikaa.
Seuraavaksi epäilen vanhoja kaasuttimien kohoja syypäiksi. Neulaventtiilit nimittäin vaihdoin uusiin kolme vuotta sitten. Kohot näyttivät hieman vääntyneiltä, vaikka muoviset ovatkin. Eli bensanpinta olisi päin Prinkkalaa...
Kaasuttimien suutinputket ovat kuulemma tässä Mikunin mallissa alttiit kulumiselle, joten ne varmaan vaihtuvat myös. Kunhan löytyy paikka, mistä niitä voi tilata. :(

Tämä Monster on varsinaisesti poikani prätkä, itsellä on käytössä Vespa ja vanha Suzuki GSXF750.

konenikkari

Jos ko. kapineessa on uimurin neulaventtiilit joiden runkoosa on irroitettavissa, ne vuotaa yleensä, ulkokautta ohi.
Neulaventtiilin rungoissa on, ulkopinnassa o-renkaat jotka kuivuu nykybensoista.
https://www.emc24.fi/tuote/neulaventtiili-1-5-mikuni-vm-38ss/
Kuva on vain viitteellinen, usein auttaa pelkkien o-renkaiden vaihto.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Vespister

Näinhän se on kuten Konenikkari mainitsi.

Ennen kestivät kaasuttimien tiivisteet " vuosikymmeniä". Nyt parasta vaihtaa ne aina kun kaasuttimiin koskee. Ainakin sellaisissa pyörissä, joissa kaasuttimet ovat hankalasti irrotettavat.

Olen italialaisten kaksipyöräisten suuri ystävä.
Rakkaudessa on vaan tunnetusti niitä ylä-ja alamäkiä.

Joku sanoi osuvasti Ducatista: " Jos Ducati olisi tyttö, niin se olisi juuri sellainen tyttö, josta äitisi sinua varoitti.."
Eli seksikäs, mutta harmaita hiuksia tuottava primadonna.

yxrutanen

kaikesta huolimatta alipaineletkusta ei pidä tulla mitään,sehän vaan avaa
varsinaisen hanan ja löpön saannin.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Vespister - 16.05.19 - klo:21:24
Tuosta Monsterista ja sen kalvohanasta:

Eipä tiputellut bensaa kalvohanan lähtöletkun irrotettuani. Alipaineletkusta imaisemalla tuli bensaa. Siis ei ollut hanassa vikaa.

Näinhän se toimii

Lainaus käyttäjältä: Vespister - 16.05.19 - klo:21:24
Seuraavaksi epäilen vanhoja kaasuttimien kohoja syypäiksi. Neulaventtiilit nimittäin vaihdoin uusiin kolme vuotta sitten. Kohot näyttivät hieman vääntyneiltä, vaikka muoviset ovatkin. Eli bensanpinta olisi päin Prinkkalaa...
Yleensä kyllä muovikohoissa on kuitenkin messinkinen "kieli" mikä painaa neulaventtiiliä josta bensapinnan voi säätää.

Lainaus käyttäjältä: Vespister - 16.05.19 - klo:21:24
Kaasuttimien suutinputket ovat kuulemma tässä Mikunin mallissa alttiit kulumiselle, joten ne varmaan vaihtuvat myös. Kunhan löytyy paikka, mistä niitä voi tilata. :(

Tämä Monster on varsinaisesti poikani prätkä, itsellä on käytössä Vespa ja vanha Suzuki GSXF750.
Jos (Ducati) Mikuni CV:n alkuperäiset alumiiniset pinnoitetut neulat, ne saattavat "syödä" seosputken. Lisää höpötystä tuolta linkistä
http://www.factorypro.com/jets/Jets,%20Mikuni,%20buy.htm


****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Vespister

Kiitos Sepi6 linkistä.
Taisin tuon alipainetestini tuloksen ilmaista vähän epätarkasti - alipaineletkusta ei siis tullut bensaa imastaessa vaan lähtöletkusta.

Muutenkin nakupyöräksi uskomaton operaatio Monsterissa tuo kaasuttimien irrotus. Mm. virtalukko pitää irrottaa ensin!
Toisaalta laskin joskus, että tuossa vanhassa katteellisessa Äffä-Suzukissa on irroitettava noin 60 ruuvia ennenkuin kaasuttimet ovat kädessä.