Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Takuuhuoltojen ja muiden huoltojen toimivuus (moposkootterit ja skootterit)

Aloittaja Samppa, 02.08.07 - klo:17:46

« edellinen - seuraava »

Samppa

Laitetaas tällainen aihe.

1. Mikä moposkootteri-, tai skootterimerkki oli kyseessä ja mitä hajosi?
2. Myönsikö myyjä virheen kuuluvan takuun piiriin ilman ongelmia?
3. Miten korjaaminen sujui (odotus, nopeus, tuliko kuntoon, mahdolliset kustannukset, jne.)?
4. Missä korjattiin (korjaamon nimi)?

Tähän alle myös muu huoltokeskustelu (huoltojen toimivuus).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Baotian

1) Baotian, taka-akseli, tukivarsi , käynnistinpolkimen rattaisto.
2) Kyllä myönsi, ei ongelmia
3)Osia jouduin odottelemaan matkahuollon ja postin kautta.Korjaus sujui ripeästi.Ei aivan tullut kuntoon, sillä myyjä ( JussiWihonen ) lähetti käytettyjä osia, joissa osittain samoja vikoja, toimii kuitenkin. Kustannuksia ei koitunut.
4) Korjaaminen tapahtui ei valtuutetussa huollossa, ammattitaitoisesti.

ankka100

Onkos kenelläkään muulla kokemuksia Sukidasta ja Suomen Polkupyörätukusta?

Tuli hankittua halpa ja hyvä Sukida kun lupasivat jopa huoltaa itse myymänsä
skootterin (perushuollot ja takuuhuollot).

Tosin epäilys heräsi hieman kun myyjä ei osannut oikein avata bensakorkkia
ja avaimen sekä startin käyttö vaikutti haasteelliselta.

Hauskuus alkoi kun toinen peili irtosi kotimatkalla  :-\  Syyllinen oli kiristysmutteri,
joka oli soikea... jäänyt ilmeisemmin hiukka heikolle (myymälän tekemä?)
kokoonpano ja skootterin perustarkistus.

Takaboxi saatiin viikon kuluttua ja sen kiinnitysyritys oli sangen surullista
katsottavaa -  "myyjä/huoltomies" yritti väkisin saada sen paikalleen epäsopivilla
ruuveilla - onneksi ei tuhonnut koko takatelinettä - ja "sopivia ruuveja" on
nyt kuukausi odoteltu...taitaa jäädä boxi kiinnittämättä.

Huoltopuheet paljastuivat perättömiksi:

Skootterin 300km huollon aikataulua ei osattu antaa kun skootteri jätettiin "käsittelyyn",
taitaa olla osaavalla huoltomiehellä max. kahden tunnin työ?

No, parin päivän päästä käytiin kysymässä joko skootteri on valmis:
takajarrua ja starttia ei ollut osattu säätää, joten Sukida skootteri joudutaan
kuulema lähettämään "huoltoon" jonnekin muualle? Missä lienee ja
milloin saadaan takaisin jäi tarkentumatta - lupasivat toki ilmoittaa -
hieno liike tuo Suomen Polkupyörätukku Oy.

Opetus: ei kannata paljon myyntimiesten puheita uskoa  :o

allu

Ainakaan moto-imatraan en vie yhtää mitään vehettä ennen oli sellainen aprilia sr ditech 50 -02 josta oli rikki  joku ilmaanturi niin he korjasivat sitä siellä 3 kk  ja kaiken huiippu heillä oli 3 samanlaista skootteria  ja  vaihtelivat osia keskenään  ja kaikki skootterit oli rikki.
yamaha aerox -01

Baotian

Luulin, että nuo totuudet pätevät vain nettikaupasta ostettaessa.  :o
No, kyllä muut ammattitaitoiset huollot voivat takuuhuollon tehdä ja se on noin kahden tunnin homma.

A_sentaja

polkupyörätukku tuo maahan tavaraa, mutta vastuu jää yleensä käyttäjälle. Näin myö heidän myymiensä pyörien suhteen, ostin kerra heiltä pyörän edullinen kun oli, no huollon koittaessa pyörä olisi pitänyt lähettää heille ja takuuhuolto on hesassa. Mies ja pyörä savossa, joten itse oli sekin tehtävä.
Eikös tukku myy helkama skootteriakin,, mites sen huollot hoituu.... :o
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Kenzy

Käsittääkseni sekin on "helkama", ei helkama, eli samaa kastia muiden kiinalaisten kanssa.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

A_sentaja

Aivan, surullista miten vanhoja hyviä brändejä nykyään käytetään surutta kiinanihmeiden kyljessä. Eihän siinä ole muuta kotimaista kuin se helkaman logo.. vai tehhäänkö se logokin jo idän suuressa ihmemaassa.. :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ankka100

Lainaus käyttäjältä: aeroxtuning - 17.08.07 - klo:11:42
polkupyörätukku tuo maahan tavaraa, mutta vastuu jää yleensä käyttäjälle.

Tässä tapauksessa Suomen Polkupyörätukku Oy:n myyjältä erikseen kysyttiin
ostettaessa onko huolto paikan päällä ja vastaus oli selkeästi kyllä. Koska
omaa osaamista näissä huoltohommissa ei ole ja kokemus skoottereista
nolla niin haluttiin varmistaa että edes ensimmäiset perushuollot sujuvat
joustavasti ja Sukida pysyy kunnossa!

Pettymys on nyt kyllä tosi suuri  :'(  etenkin kun skootterin huolto tuntuu
kestävän ja kestävän ilman mitään tietoa siitä milloin se on valmis!
Huoltoajankohta sovittiin etukäteen ja Sukidan arvioitiin olevan heillä
enintään kaksi päivää -  siinäkin on reipas lisä normaaliin 2 tuntiin...

Tyypillinen "ketjunrasvaus-paja"  eli polkupyörän penkin korkeuden
osannevat säätää  :D


cpi-racer

Moposport Oy www.mopo.fi tuo JC 50 QT-20 Sudoku skootteria, olisikohan se sama kuin tuo Pyörätukun Sukida ?

http://www.mopo.fi/jincheng/14

Moposportilla on  homma hanskassa ja jälleenmyyntiverkostona moottoripyöräliikkeet, joista voi kysyä osia ja huoltoa tarvittaessa.

Itselläni on CPI Oliver Sport joka hyvin paljon ulkoisesti muistuttaa Sukidoa/Sudokua, mutta tässä on 2t-moottori ja tätä väitettiin Itävallassa suunnitelluksi ja Taiwanissa valmistetuksi, sekä myyntikuvia ja esitteitä oli tehty prameasti Euroopassa, sekä hintaa sopivasti 1500.

Olen melko varma että Sudoku/Sukido  on kopio rungoltaan CPI:stä, ja Sukidan moottori on sama 4t kuin Fudessa, Baotanissa, Helkamassa ja Soliferissa.

Kopioksi Sukidaa/Sudokua/Fude Racea sanon siksi että CPI Oliver, josta runko on peräisin oli markkinoilla jo 2004.

CPI / Keeway on "Saksalais-Itävaltalaista suunnittelua" ja valmistettu "Taiwanissa /Unkarissa", muistuttaa vähän Komulaisen yhtiön markkinapuheita Solifer skootterin  "Suomalaisesta suunnittelusta" ja "Suomalaisesta kokoonpanotehtaasta".

Eli veikkaan että CPI, Keeway, Baotian jne ovat kaikki jotenkin samaa yhtiötä ja tekevät samalla tekniikalla skoottereita.

CPI ja Keeway ovat yhtiön "kalliit tuotemerkit" joilla rahastetaan ensin ihmiset ja sitten parin vuoden viivellä samat pyörät tulevat myyntiin "uutuuksina" muilla merkeillä..

Ei siis pitäisi olla mitään "merkkihuolia" sen Sudokun puolesta, osia ja huoltoa löytyy helposti, vaikka ei ehkä sieltä Suomen Polkupyörätukusta ja Sukida tuotemerkillä.

En tiedä mikä takuu Sukidassa on, mutta jos se on joku 1v / 4000 km, niin polkupyörätukun palveluista pääsee pikaisesti eroon, ja kannattaa jatkossa käyttää vaikka jotain Moposportin jälleenmyyjää.

Kymco

Erittäin huonot kokemukset sumekon/piaggion takuukäsittelystä >:(  Oli purejetti ja ei pelittänyt kunnolla, koittivat korjata sitä 1/2 vuotta ja sain melkein huonompana takaisin :o  No ehdotin , että uusi peli ja välirahaa ja saavat pitää p..kansa! Ei ollut mahdollista >:(  Täysin amatöörien puuhastelua mun mielestä. Empä ikinä tule kyseisen puljaakin maahantuomia tuotteita ostamaan!! Enkä suosittele pahimmalle vihamiehellekään :P  Nykyisin Kymcolla päästellään ja homma toimii sekä mopo ja maahantuoja :)
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

A_sentaja

Ensimmäisen aeroxini kanssa oli takuuongelmia, tosin huolto pelasi ja vika korjaantui, mutta eipä mennytkään takuuseen. Virtapää oli jossain vaiheessa ottanut kosteutta ja se piti vaihtaa, mopo oli juuri virallisen takuuajan jälkeen alkanut temppuilemaan, heitti vuoden takuusta vain joitakin viikkoja. Joten maahantuoja oli tyly ja sanoi että takuu on jo rauenut ja piste.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Juha

Lainaus käyttäjältä: allu - 16.08.07 - klo:14:00
Ainakaan moto-imatraan en vie yhtää mitään vehettä ennen oli sellainen aprilia sr ditech 50 -02 josta oli rikki  joku ilmaanturi niin he korjasivat sitä siellä 3 kk  ja kaiken huiippu heillä oli 3 samanlaista skootteria  ja  vaihtelivat osia keskenään  ja kaikki skootterit oli rikki.
Aprilian kanssa saa olla huolellinen, ettei joudu viemään merkkiliikkeeseen isompaan huoltoon. Osin toimitus Italian tehtailta kestää niin turkasen kauan. Itse jouduin hommaan takavalon lasin ja osan toimitus kesti n. 3-4kk.

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 12.11.07 - klo:12:34
Ensimmäisen aeroxini kanssa oli takuuongelmia, tosin huolto pelasi ja vika korjaantui, mutta eipä mennytkään takuuseen. Virtapää oli jossain vaiheessa ottanut kosteutta ja se piti vaihtaa, mopo oli juuri virallisen takuuajan jälkeen alkanut temppuilemaan, heitti vuoden takuusta vain joitakin viikkoja. Joten maahantuoja oli tyly ja sanoi että takuu on jo rauenut ja piste.
Ja tuossa vaiheessa maahantuoja rikkoi hienosti Suomen kuluttajasuojalakia. Kuluttajasuojalaki kun määrittelee termin "virhevastuu" siten, että tuotteen maahantuojalla/valmistajalla on tuotteen toiminnan kannalta kriittisten osien osalta korvausvelvollisuus tuotteen OLETETUN ELINIÄN ajan, joka tuollaisellakin osalla käsittääkseni on kolmisen vuotta. Tästä virhevastuupykälästä ei kaikki ole tietoisia, mutta siihen kuitenkin pitäisi osata vedota ko. tapauksissa.
Baotian BT49QT-12 vm. '07