Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

arla_m6

Tänään tehtiin eukon kaa 6h trippi ja tuossa kotimatkalla pohdin itsekseni Hondan kulutusta kun näytti 4 ltr/100km keskikulutusta, että mun vanha "Jontikka" vei vain hieman vähemmän (lievästi piristetty suuttimilla ja pakoputken käyrän avartamisella), sellaisen 3,6ltr/100km. Siinä sentäs oli 250cc ja nykyisessä 600cc. Ilmeisesti Hondan Silverwing lambda-anturilla varustettuna vie selvästi vähemmän mitä ilman lambda-anturia olevat. Moni puhuu tuolla ulkolaisilla saiteilla juuri tuosta 5-6ltr kulutuksesta. Luulen että moni muukin maxi, joissa on lambda, vie vähemmän "amitsuunia". Alimmillaan olen päässyt SW:llä yksin ajellessa 3,6ltr/100km nopeusalueilla 80km/h. Motarilla vetäsin 140 taulussa niin keskikulutus nousi vain litralla. Mutta kuitenkin, kokonaisuutena ajatellen, on aivan sama viekö se 3,6 vai 5,5. 100km kohden kustannusero ei ole kuin n. 2€. Mitä välii. Anti palaa vaan jos löytyy sopiva skode mikä miellyttää ja sopii omiin mittoihin.  8) ;)

Tomsko

#1561
Juu ei mun kilsoilla ole kulutuksella juuri väliä, jos erot on parinkin litran luokkaa. Tärkeintä on ettei jää muun liikenteen jalkoihin ja ettei kone huuda maksimikierroksilla jo 80km/h vauhdeissa. 
Mulle on ilmeisesti nyt tulossa 4-t 125 skode ja kokenukset näyttää onko tarvetta isommalle.
Nykyisessä käyttötarpeessa ei juuri ole, koska jätän ison mp:n vielä toistaiseksi pitempiä matkoja varten.
Ei sillä kaupungissa viitsi ajella.

Itse asiassa kiinnostaa hommata sellainen Gilera DNA lisäksi.  Tällähetkellä Nettimotossa vain yksi 125 ja 180 ei ollenkaan. Aika harvinainen tuo DNA. Nuo 180:t on Saksassakin melko hyvissä hinnoissa, vaikka viimeinen vuosimalli taitaa olla 2004.

Valinnan vaikeutta, kun myynnissä on myös FXR180. Toisaalta nelari riittäisi, mutta 2-t räväkkyys houkuttaa kaupunkiajossa. Onko kellään mielipidettä näiden puolesta ja vastaan?

MORPA

Tuossa ykspäivä ihmettelin erään kaupan pihassa jäätelöä nuoliessani erästä skootteria joka tuli paikalle. Se oli joku 300ccm Honda, melkein ulkomitoiltaan mopon kokoinen, mutta mittasuhde ilmeisesti hämäsi. Jaloille ei siinä ihmeemmin tilaa pituussuunnassa ollut, mutta penkki oli lattiaan nähden selkeästi niin korkealla, että jalkotila riitti hyvin. Tartteeko niitten jalkojen töröttää suoraan menosuuntaan jos muuten ne saa hyvään asentoon ;)
Liikennesika.

kestosippi

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 05.08.18 - klo:23:37
Tuossa ykspäivä ihmettelin erään kaupan pihassa jäätelöä nuoliessani erästä skootteria joka tuli paikalle. Se oli joku 300ccm Honda, melkein ulkomitoiltaan mopon kokoinen, mutta mittasuhde ilmeisesti hämäsi. Jaloille ei siinä ihmeemmin tilaa pituussuunnassa ollut, mutta penkki oli lattiaan nähden selkeästi niin korkealla, että jalkotila riitti hyvin. Tartteeko niitten jalkojen töröttää suoraan menosuuntaan jos muuten ne saa hyvään asentoon ;)
Pitäähän jalkojen yltää tukevasti maahankin. Varsinkin jos kyydissä on matkustaja niin pysähtyessä tarvitaan tukeva ote jaloilla maahan. Kyytiläisen jalat ei ainakaan mun skodessa yllä maahan kun se takasatula on kovin korkealla.
Peugeot Satelis 500

MORPA

Toki jalkojen pitää ylttää maahan saakka, mutta jos ei polvet taivu niin sitten pitää ajossa jalkojen törröttää eteenpäin. Yhellä tutulla oli aikoinaan 90-luvulla jalka kipsissä ja kulkuneuvona Suzuki PV, hankala yhdistelmä, mutta tankin viereen runkoon tää rakensi telineen johon pystyi nostamaan kipsatun koiven. Hidastaminen tapahtui vaihteilla ja etujarrulla ;D
Liikennesika.

Coastside

#1565
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/keeway-fact-evo-euro4-skootteri-2018-scooter

Ruiskuskode jo alle 1600. Alkoi jo kiinnostaa.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/keeway-monkey-50cc-2018-mopo-manki

Manki ruiskumoottorilla! Siitä saisi ruiskun ja väkertäisi siihen kaasarin ja möisi pois.

https://www.kone-glans.fi/mopot-ja-skootterit/glanspower-znen-zn50qt-11-classico-moposkootteri/

Peruskinkkiä saa vielä. Eivät mainitse onko nelari. Mustana myytävän kuvassa on eri moottori!
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Noi Keewayt on oikeasti harkinnan arvoisia, merkkihän on Taiwanilainen, mutta luultavasti mannerkiinassa rakennettuja laitteita. Mä luulen, että keeway toimii aivan liian hyvin Coastin makuun. Menee hermo kun pääsee kauppaan ja takaisin ilman korjaustoimenpiteitä :P
Liikennesika.

Coastside

#1567
Mulla meni neljä vuotta parilla käyntiinlähtövaivalla (karstaa venttiilissä) ja yhdellä hihnarikolla kun menin onneton pitkävenakoneen ostamaan. :-[ Nyt näyttää sama jatkuvan vanhalla koneella.

Harrastusta on ollu tuon nykyisen kanssa. Alkupräisiä osia ovat runko, takaiskari, tankki, mittari, kahvakytkimet ja paikatut katteet.

Tuossa kun noita uusia katselin niin sitä kiusaisi itseään  oikein kunnolla vaihtamalla uuteen parin vuoden välein, niin ettei koppaa avata tarvitsisi. >:(
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

No toisaalta pitäähän sitä saada harrastaa ja ei noi zingzongit välttämättä huonoja ole kun sattuu oikea yksilö kohdalle. Mulla yks Baotian tuolla säiden armoilla(ollut jo vuosia) ja jossain vaiheessa kun iskee kiinnostus niin koitan laittaa sen kulkemaan, ihan harrastemielessä.

On mulla toi moposkootterihörhöilyn aloittama -08 Agility, mulle vuonna -13 ostettu 8000km oli ajettu. 20000km tullu lisää mittariin mun aikana, on kyllä mun aikana huollettu tuolla mun rajoittuneella osaamisella. Mitään korjaustarvetta ei ole ollut, eikä tunnu olevan. Mää vähän luulen, että kuolen ennen tuota skobaa. Osta Coasti Agility, se on niin kiinalainen kun voi olla olematta varsinainen kiinalainen. Sun valmistamat erikoistyökalut luultavasti toimivat myös tuommosen korjaamisessa ;)

Talviajoon ottaisin ehdottomasti kakstahdin, se nyt vaan on parempi käynnistymään.

Mun ostojärjestyksessä ensimmäisenä olisi joku Piaggio, seuraavaksi menee Apriliat ja Pösöt, mut jos hinnalla olis ja niinkuin onkin merkitystä, niin Kymco tai Keeway. Mun Kymco S9 on varsinainen malliesimerkki ettei se käytettykkään aina halvaksi tule, pelkkiin välttämättömiin osiin jo mennyt jo varmaan 500 euroa, ja sit jokunen satanen niihin osiin jotka oon vaan halunnut. Mut Agi on aina toiminut, ja S9:stä olen aivan avoimesti kertonut Kymco-osiossa. Jos noihin vekottimiin käytetyn rahan laittaa nippuun niin alkaa saamaan uutta Piaggiotakin, mutta KYMCO on se mun juttu ;D
Liikennesika.

Coastside

Kyllä ne kymcolle minunkin pisteet menee. On tosin tuo halpa ylläpitää ja kun ei se täydellistä romahdusta millään tee, niin ei tule vaihdettua. Osiakin kun saa edullisesti, vaikka samat kävisi kymcoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Osta se Agility tai Super8, jos hinta/laatu suhteella alat asia ajatella niin ei ole muita vaihtoehtoja. Näihin saa helposti varaosia, siis käytettyjä. Agilityjä saa varaosiksi melkein kun vaan jaksaa hakea. Sun kinukin osat sopii näihin kahteen ihan heittämällä. Maahantuojalta ei yhtään osaa kannata Kymcoihin hankkia koskaan.

Jos se sun kinukki on 10" renkaalla niin sen perästä saa agilityyn "aavikkoperän".

Nelari Kymcot on todella huonoja käynnistymään jos vähänkään pidempää ovat käyttämättöminä, mutta primerpumppu korjaa ehkä ongelman.

Vahva suositus Agilityyn. Vespa kuskit ei aja talvella niin niiden Vespojen toiminnasta talvisäässä ei ole kenelläkään kai oikein kokemusta. Kymco S8 on tietyiltä osin perempi, mutta Agility taas on vanha ja varma laite.
Liikennesika.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 04.01.19 - klo:00:47
Vespa kuskit ei aja talvella niin niiden Vespojen toiminnasta talvisäässä ei ole kenelläkään kai oikein kokemusta.
Kyllä tuo Piaggion nelari ( mopo 50cc) toimii ihan kuten pitää vaikka on pakkasta, Vespassa sama sama 2V 4-tahti kone, noista 3V ja 4V koneista ei ole omakohtaista kokemusta. Ainakin -8 astetta käynnistyi hyvin, vähän raikasta oli kyllä ajella. Kun talvirenkaita ei ole tullut hommattua en ole halunnut kokemusta siitä, endurolla on tuota luistelua mukavampi harrastaa.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

#1572
On helpompia tai huonompia ajaa ja kuskinkin sopivuus talviajoon ratkaisee. Vaikea vertailla erillaisia kun jo tottumus vaikuttaa. Hieman jäykähkö kesällä on vakaa talvella. Jos tuuli puistelee kesällä, niin vakaampaa talveksi. Nelareissa kylmäkäynnistys pakkasessa on huono.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mökkelö

Olen tässä pohdiskellut jos joskus alkaa 2 - tahdilla pöristely meikäläistä kyllästyttämään, niin Kymco Filly voisi olla mielenkiintoinen kulkupeli.

Rific

#1574
Jos haussa 50cc 4T ruisku, 1600€ hintaluokassa ei taida olla Keeway fact evo 4E:lle kilpailijoita? Ja uuden haluan, liikaa kokemuksia raiskatuista ja viritetyistä.