Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

4t skoba vauhtipyörä irrotus

Aloittaja alppi, 19.09.18 - klo:20:21

« edellinen - seuraava »

alppi

Millä ootte estäneet vauhtipyörän pyörimisen, sitä mutteria irti ottaessa?

jwalk

Itse olen kiilannut sopivan lenkkiavaimen vauhtipyörän ajoituslaatan ja lphkon ajoitusnystyrän väliin

joni_k

vauhtipyörän irroitustyökalulla.eikus itseasiassa se on takavariaattorin irroitustyökalu mutta käy myös vauhtipyörään että saa mutterin auki.

purgiaali

Minulla on lattaraudan pätkä 5x30x500mm jossa sopivasti reiät, jotta saa pultit puhaltimen ropelin kiinnitysreikiin


Savöx

Tälläinen on kätevä tuohon ja moneen muuhunkin hommaan eikä maksa paljoa.


Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650

Samppa

Jep. Muutaman euron työkalut ovat hyvä investointi. Eipä lähde lohkosta palasia irti.  :D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

MORPA

Pulttipyssyllä se irtoo hyvin ;D Itte en jaksa uskoa niiden kampiakselin limppujen pyörähtämiseen toisiinsa nähden. Jatkuvasti niihin kohdistuu jos jonkinlaisia voimia kun toinen on kiini variaattorissa ja toinen ns. vapaa pää, eli just magneeton puoli.

Ehkä jossain vaihteellisessa härvelissä ne voi pyörähtää jos ensiövedon rattaat vaikka lukitsee jollain ja alkaa apinamomenttiin kiristettyä magnettoa pulttimopolla pärryyttää ;)
Liikennesika.

Coastside

#7
Kiloisella moskalla ne tasapainoittaa kampuroita. Sen verran voimaa sen kierto vaatii. Voi saada aikaan heiton joka rikkoo paikat. Monien mystisten laakeririkkojen syy voi olla iskukoneella avatut mutterit. Samalla iskulla ei tiukimmat mutterit aukea. Jos uskaltaa niin kaksitahdin sylinteriin voi sulloa köyttä ja sitä vasten vääntää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.09.18 - klo:07:48
Jos uskaltaa niin kaksitahdin sylinteriin voi sulloa köyttä ja sitä vasten vääntää.

Se on ihan toimiva konsti, eli tulpanreiästä narua sisään, kun mäntä on ohittanut yläkuolokohdan.

konenikkari

#9
Jos on todellinen hätä tai jo "paskat housuissa" tuokin käy.
Ei mikään erityisen suositeltava lukitustyökalu, parempi olisi esim tulpanreikään kierrettävä lukitsin,
joka pysäyttää männän 45astetta ennen ykk.
Tosin noissa "viristyksissä" piilee juurikin  tuo, kiertokangen alatapin kiertyminen, joka aiheuttaa vaurioita.
Oikeanlainen lukitustyökalu on ainoa oikea kalu, seuraavaksi parempi on tarkoitukseen soveltuva iskuväännin, harkitsevan käyttäjän kädessä.
Kuormaauton pyöränputteihin tarkoitettua iskuväännintä en suosittele, enkä kaikkia lievempiäkkään versioita.
Jos ollaan avaamassa vauhtipyörää iskuvääntimellä, on hyvä poistaa sytytystulppa ja varin hihna.
Näinollen moottori pyörii kevyesti, eikä vaurioita, todennäköisesti tule.
Eikä missään tapauksessa saa käyttää, vauhtipyörän lukitsinta, variaattoria avatessa. ::)
ja variaattorin mutterin voi huoletta aukaista iskuvääntimellä, jos vauhtipyörä on irroitettuna, ja tulppa pois paikoiltaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Jos tekee männän lukiten niin kone kylmänä koska liitokset on tiukimmillaan kylmänä. Aina mieluiten vääntämällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#11
Lainaus käyttäjältä: Savöx - 25.09.18 - klo:12:31
Tälläinen on kätevä tuohon ja moneen muuhunkin hommaan eikä maksa paljoa.


En kyllä ollenkaan ymmärrä henkilöä joka käyttää tuota kapinetta, vauhtipyörän lukitsemiseen  8)
Tuohon ketjun päälle kun pistäis kumiletkun pätkän, saattais toimiakin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Savöx

Mikäs tuossa työkalussa on vikana?
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650

konenikkari

#13
Kokeile joskus, eihän tuo ketju ollenkaan pidä tasaisella vauhtipyörän ulkopuoleisella teräspinnalla, eihän ?
Jos sen pistät pic-up korokkeen yli, tulee siitä entinen.
Vaiko missä pinnassa ajattelit tuon toimivan.
Tuo on vai peltisiin suodattimiin tarkoitettu työkalu, eikä sinällään sovellu muihin tarkoituksiin ilman muokkausta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Savöx

Tuossa varressa on tuollainen vähän karheampi kohta joka tulee vauhtipyörää vasten. Hyvin tuollainen on toiminut. Tottakai joku oikeanlainen työkalu toimii varmasti paljon paremmin.
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650