Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Neo´s ongelmaa

Aloittaja Raz, 27.08.07 - klo:22:48

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

tai vaihtoehtoisesti liian laihalla seoksella, tulpän eloktrodi kuluu ja iahettaa kierrosten nousun myötä mooausta. mutta ääni tulpan tarkistukselle.. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

atsukka19

Raz, mistä löysit underin neossiin ku en oo ite löytäny?

atsukka19

Ja osaatteko sanoa mistä on kiinni ku nyt on alkanu ku starttaan nii kuulua "klonk" ääni mutta kyllä se käyntiin lähtee silti?

A_sentaja

Jaa´a vaikea sanoa näin kaukaa, konetta itse kuuntelematta. Mutta startin vapaakytkin tulisi mieleen ja toinen, että klappia on jossain jo sen verran, että lonksuu.. ;) Osassa jammuissahan on startin jälkeen vielä ns kitkakytkin joka irroittaa kun kone käynnistyy, kun se kuluu niin saattaa äännellä ennen pörähtämistä. Ja ei ole kallis osa vain noin 15e.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

atsukka19


Samppa

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 12.10.07 - klo:18:39
Osassa jammuissahan on startin jälkeen vielä ns kitkakytkin joka irroittaa kun kone käynnistyy, kun se kuluu niin saattaa äännellä ennen pörähtämistä. Ja ei ole kallis osa vain noin 15e.
Onko sulla kuvaa tosta kitkakytkimestä?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

No ei valitettavasti ole, mutta jammun varaosamanuskassa voisi olla.. Se kytkin tulee heti startin hammaskehän jälkeen suoraan varin akselille ja siis irroittaa startin kun kone pyörii. Taas käynistettäessä tarrautuu kiinni startin hammaskehälaippaan. Se on kuluva osa, ainakin minulla meni niitä 5 vuoden aikana 2kpl. Siinä on sisällä 3 pientä jousikuormitteista rullalaakeria, jotka tarpeeksi kuluneena tippuu herkästi pois, kun osaa irroittaa joten varovainen kannattaa olla. Noita pikkuosia ei saa erikseen, vaan on ostettava koko kytkin kerralla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Ethän tarkoita Bendixiä?

EDIT: etpä tietenkään jos tulee kiinni suoraan kampiakseliin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

En suinkaan. :) Todellakin osa on ihan erillään startista. Ensin tulee tietysti startti sinne lohkoon, startin hammaskehää vasten tulee isompi hammaskehä joka lepää lohkoon isolla neulalaakerilla, tätä kehää vasten tulee tuo ns vapaakytkin, joka on suorassa yhteydessä kampuraan. ;) Tuossa kytkimessä olevat 3 pienempää laakeria hoitaa sen tartuntakitkan ja kun ne kuluu riittävästi, niin startti "lyö" ensin tyhjää ennen kuin ottaa kiinni. Siitä kuuluu silloin korvin kuultava ääni.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

atsukka19

Oisko jotain kikkoja miten sais käyntii talven jälkee ku ittelläni ei meinaa lähteä sitten millää ?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: atsukka19 - 29.02.08 - klo:15:53
Oisko jotain kikkoja miten sais käyntii talven jälkee ku ittelläni ei meinaa lähteä sitten millää ?
Ruikkaset vähän tuoretta bensaa tulpanreiästä sisään ja käytä poljinta, älä sähköstarttia. Kannattaa myös putsata tulppa näin kevään kynnyksellä ja katsoa, että kipinä on ok.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Miguel

Olisi kysymys: Onko Nossiin olemassa uusia etumuovia tai jotain jolla saisi ulkonäön paremmaksi. Sekä tarviiko skodun muovit maalauttaa vai voiko ne onnistua jos itse malaa esim. spray maaleilla?

Kanisteri

Mitähän pitäs tehä ko mun neosista on pakoputki haljennu sieltä ihan alta ensimmäisen mutkan kohalta?(putki ruosteessa)
Ääni on iso ja se isonee kokoajan. Isoneeko se halkeama jos ajaa?
Sanoin koulussa käsityö-opettajalle ja tämä lupasi hitsata sen kuntoon. Ruosteet viilaa pois ja saumat kiinni hitsaamalla. Mitenhän kestää?

Ja vielä, että paljonko maksaa uusi vakioputki? Ja onko olemassa sellaisia tehoputkia joissa on kuristin että saa ajaa tiellä ilman, että poliisin puolesta tulee sanottavaa?

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Kanisteri - 27.08.09 - klo:20:40
Mitähän pitäs tehä ko mun neosista on pakoputki haljennu sieltä ihan alta ensimmäisen mutkan kohalta?(putki ruosteessa)
Ääni on iso ja se isonee kokoajan. Isoneeko se halkeama jos ajaa?
Sanoin koulussa käsityö-opettajalle ja tämä lupasi hitsata sen kuntoon. Ruosteet viilaa pois ja saumat kiinni hitsaamalla. Mitenhän kestää?
Toimii noinkin korjattuna.
Lainaus käyttäjältä: Kanisteri - 27.08.09 - klo:20:40Ja vielä, että paljonko maksaa uusi vakioputki? Ja onko olemassa sellaisia tehoputkia joissa on kuristin että saa ajaa tiellä ilman, että poliisin puolesta tulee sanottavaa?
Alkuperöiset putket saattaa maksaa paljonkin. Taitaa kaikki teharit olla poliisien silmissä laittomia, kannattaa ainakin katsoa ettei kulje yli ~55. Sillä nopeudella piitäisi päästä ilman mitään seuraumuksia.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

A_sentaja

Kannattaisi korjata mahdollisimman nopeasti, koska 2T pelissä haljennut putki ohentaa myös seosta pytyssä. Seurauksena voi olla kiinnileikkaaminen. Hitsaamalla yleensä korjaantuu, mutta jos putki jo kovin haperoa, niin kannattaisi vetää uutta putkea lahonneen paikalle.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...