Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tuorevoitelu 70cc.n kanssa

Aloittaja aerox2012, 31.01.17 - klo:21:33

« edellinen - seuraava »

aerox2012

Tulevaisuudessa aattelin hankkia 70cc + 17,5mm lorton tehoputken vierelle niin mahtaako tuorevoitelun pois otto olla kannattavaa, ja jos on niin miten sen saa ylipäätään pois ja millasilla seoksilla jatkossa mennää.

Jos jotain kiinnostaa mikä 70cc niin
Stage6 Streetrace/Malossi sport 70cc vähän vielä mietinnän alla kumpi(+pro replica)  Ja jos joillakin tietoa suunnilleen mistä suutin koosta alottaa kyseisen setin kaa nii kertokaa ihmeessä!

Eli settihän on low sport 70cc eli ei mitää kummosempaa 50cc.stä tietenki lisäpotkua jonku verra.

Make73

Sport-tason sylintereillä voit antaa olla, mutta suositeltavaa on lisätä tankkauksen yhteydessä tankkiin vaikka se 1% seos toimivuuden varmistamiseksi.

Coastside

#2
Uudella pytyllä alkuun on hyvä sekoittaa bensaan 1% öljyä varmistamaan voitelua parin tankillisen ajan. Suutin täytyy aina sovittaa pyttyyn ja putkeen ettei käy liian kuumana. Jos suuttimessa ei ole numeroa, voi vertailla neuloilla. Värittää tussilla ja työntää suuttimeen ja pyörittää ja mittaa työntömitalla. Hyvä tulpan väri on maitokahvin ruskea. Kierteen reunassa voi olla hieman nokea. Liian nokinen juoruaa kuumemman tulpan tarpeesta jos eriste on muutoin e.m. värinen. Oikealla seoksella teho on paras. Kaasarin neulaa säätäen muuttuu keskikierrosten teho.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Minä tapani mukaan liiottelin, kun uuden pytyn vaihdoin 2t skobaan. Laitoin tankkiin 2% sotkut ja tankin täytin aina ajoreissun jälkeen raakabensalla. Siinä se pikku hiljaa "lantraantui" Alussa mentiin savuverho perässä.

pera8x

paras teho tulee kylläkin hieman rikkaalla seoksella.

oikealla, eli optimaalisella seoksella periaatteessa palaa kaikki pensiini ja ilma. laihalla jaa ilmaylimäärää ja rikkalla jää osa polttoaineesta palamatta. pikkasen rikkaalla seoksella kuitenkin saadaan se paras teho pihalle, lämpökuormakin on pienempi ja melkein kaikki muukin on koneen kannalta paremmin. ainoa "haitta" puoli tuossa on kasvaneet päästöt ja polttoainetalous. tavan mopoilijaa se tuskin häiritsee millään tavalla. perinteisen kaasari kakstahtisen päästöt ja polttoainetalous on muutenkin vähän mitä sattuu..

aerox2012

Sit viel lisä kysymyksenä, että mahtaako toi vakio kampiakseli kestää sportti sylinteriä, mitä jaksoin saksan foorumeja käännellä niin siel väitellää tästä asiasta vielä tänäpäivänäkin, eikä saanu millää tolkkua tosta selityksestä. Tosiaan omalla kampiakselilla ajettu kohta se reilu 20tkm, 14tkm menny vakiona ja loput 6tkm tehari huuatuksella. 

Samana vielä joku jos osais sanoo mistä variaattorin painoista alottaa ton setin kaa, tällä hetkellä on 4,4 grammaset Malossi Multivarissa (Kampiakselin kierteet "vähän"  ;D kulahtaneet niin ei viittis hirveesti kierrellä)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 01.02.17 - klo:22:05
Sit viel lisä kysymyksenä, että mahtaako toi vakio kampiakseli kestää sportti sylinteriä, mitä jaksoin saksan foorumeja käännellä niin siel väitellää tästä asiasta vielä tänäpäivänäkin, eikä saanu millää tolkkua tosta selityksestä. Tosiaan omalla kampiakselilla ajettu kohta se reilu 20tkm, 14tkm menny vakiona ja loput 6tkm tehari huuatuksella. 

Samana vielä joku jos osais sanoo mistä variaattorin painoista alottaa ton setin kaa, tällä hetkellä on 4,4 grammaset Malossi Multivarissa (Kampiakselin kierteet "vähän"  ;D kulahtaneet niin ei viittis hirveesti kierrellä)

Jos veivin laakerointi on kunnossa, niin miksei kestäisi. Helpostihan ne vaihtaa tai kokonaan uusi kampura. Varin rullien painoon vaikuttaa muukin kuin iso pytty, joten oikeat säädöt löytyy perstuntumalla. Ilmeisesti koko set uppi koneessa vaihtuu,niin siksikin juuri säätöjen hakuun ei ole pomminvarmaa autuaaksi tekevää ohjetta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

jwalk

Kyl mie vaihtaisin, jos budjetti ei ole ongelma. On noi kilometrit jo ihan juhlavat. Kivempi ajella, kun tietää senkin olevan kondiksessa, ilkeempi vaihella sitte erikseen. Kun vielä tuo jenkaonkelmakin...

aerox2012

#8
No mul on budjetti siinä mallissa, että kampiakseli saa kestää sen aikaa kunnes uuteen varat, nyt ois enää sylkkäsarjan osto eessä oks kellää kokemuksia näistä "rauhallisemmista" 70cc.istä ja mitää ehotuksia minkä ostais mielellää Suomesta      Lisäyksenä pitääks tollane sisäänajaa vai oks se vaa se 1%/1,5% + tuorevoitelu sen ekat pari tankillista ja se riittää

Listaa viel mitä suomesta löytyy (roxiin käypät)
Airsal 70cc 190€~
Stage 6 streetrace 70cc 150€~
RMS 70cc 200€~
Malossi Sport 68cc 200€~

Stage 6 MK2 Racing 70cc 200€~ (Pois suljettu omista vaihtoehdoistani) Syy:Liian voimakas vakio kampiakselille
Stage 6 MK2 200€~ (Pois suljettu omista vaihtoehdoistani) Syy:Liian voimakas vakio kampiakselille
Naraku 150€~ (Pois suljettu omista vaihtoehdoistani) Syy:Naraku  ;D

openflow

Ei sen kummempaa sisään ajoa tarvita, ensimmäisen pari tankillisen ottaa vähän rauhallisemmin. 70cc:llä on muutenkin järkevää pistää aina öljyä suoraan bensan sekaan.

Kaasuttimen säätö on tärkeä: liian laihalle ja kone menee rikki.

aerox2012

#10
Lainaus käyttäjältä: openflow - 02.02.17 - klo:21:05
Ei sen kummempaa sisään ajoa tarvita, ensimmäisen pari tankillisen ottaa vähän rauhallisemmin. 70cc:llä on muutenkin järkevää pistää aina öljyä suoraan bensan sekaan.

Kaasuttimen säätö on tärkeä: liian laihalle ja kone menee rikki.

Joo no mulla tuleeki ton 17,5mm kaasarin kaa mukaan 89 ja 85 suuttimet ni alotan ny siitä 89.stä ei pitäs ainakaa mennä laihal.   Oks tulpan vaihto yks lämpöarvo kylmempää tärkeetä/oleellista?

A_sentaja

Jos näin viileällä kelillä ajelet, niin vakiotulppakin menee vallan mainiosti. Kesäkuumalla voi sitten kylmempää tulppaa tarjota. Itse tosin olen käyttänyt vakiotulppaa oli pytty viriä tai ei....

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#12
Perimmältään tulpan lämpöarvo vaikuttaa sen itsensä kestämiseen sen on pysyttävä sopivan kuumana ettei nokeennu tai sula tai eriste rikkoudu. Noki tekee piikin ja estää käynnistymisen. Oikean tulpan näkee siitä että  kuumaksi ajetusta otettu tulppa on eristeestä ruskea ja myös kierreosan reunasta hieman karstainen ei nokinen joka kertoo sen polttavan noen muttei aivan puhtaaksi tai sinistä terästä. Nokea tulee aina kylmänä käydessä Voi myös kokeilla kolmella eri lämpöarvolla ja vertailla niitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

aerox2012

En halua uutta postia tehdä niin kysäsen täällä. Käykö vakio sylinterin kannen pultit 70cc kannen pulteiks? Ja sit oks mitää millä vois korvata 70cc.n (S6 streetrace) tiivisteet ku mul ois tiedos 1tkm ajettu sylkkäsarja josta uupuu mäntä tiivisteet ja noi kannen pultit.

konenikkari

Jos kysymys yamaha aeroxista, vakio pultit käy.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)