Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mopoilla "temppuilu" ja muu viritys = typerää?

Aloittaja anaalikisti, 16.05.08 - klo:15:07

« edellinen - seuraava »

funke

Lainaus käyttäjältä: Juha - 12.06.08 - klo:17:45
Lainaus käyttäjältä: funke - 12.06.08 - klo:13:42
Crazy Drivers Stunt Show. Ajattelin lähtee kattomaan. Linja-auton ajoa 2 renkaalla, auton kaatoja, tuliseinän läpi ajamista ym. Näkis, miten AMMATTILAISET sen tekee.
Misäspäin tällä kertaa. Olin tuossa kaksi vuotta sitten katsomassa, kun olivat täällä Noormarkussa :), viime vuonna kun satoi sinä päivänä niin ettei oikeen päässyt katsomaan.


15-17.6 eli 3pv peräkkäin kuopiossa. Vettä tietenkin tulee kun esteristä :-\

sargas

Kun aloittaa viilailun niin pitää tietää myös riskit. Reikäpäille en soisi tätä ollenkaan, on nimittäin väistetty useammin kun kerran nuorta vastuutonta kuskia, jonka tarkoituksena on ollut puhtaasti pyyhkäistä autoilijan ohi. Elämästään vähiten piittaavat ovat jopa uskaltaneet tulla pyörätieltä risteyksessä pakettiauton eteen. Eipä pakettiauto kovaa kulje, mutta ei se nopeasti kyllä pysähdykään.
Poliisi ei koskaan katso hyvällä naapuripitäjään asti kuuluvan mopon käyntiääntä, kuin ilmoittaakseen että kyllä tääkin kulkee.. Poliisille ei kannata mennä sanomaan että en mä tiedä mitä tässä on kun on vasta ostettu kaverilta tai että se kävi huollossa ja alkoi kulkemaan miljoonaa, en mä tiedä..
Nuoret, ja vanhemmatkin kuskit jotka tietoisesti virittävät menopelejään niin kantavatkin sitten vastuun ongelmatilanteissa. Harvemmin ne alkavat väittelemään virkavallan kanssa aiheesta ja makselevat mukisematta sakkoja. Mitä tulee tiellä leikkimiseen? -En voisi itse kuvitellakaan leikkiväni "flipperin kuulaa" tiellä jossa itse olen mopoineni pienin tienkäyttäjä. Olen istunut tähän aikaan asti sekä ratin että tangon takana ja tiedän mitä vinksahtaneella kuskilla voi käydä mielessä.

Loppuun sanon että 50/50, ei kannata viilailla/kikkailla, jos ei ole valmis kantamaan vastuuta tekemisistään.
Helkama SC1 2008 (+vauhtiviiva)

Coastside

#32
Tuli tuossa mieleen että samat reikäpäät, joiden moponvirittelyä katsotaan paheksuen, vaikka mopon tuhovaukutus on pieni, voivat kolmen vuoden kuluttua vinguttaa vaikka Bugatti Veyronin tuhattayhtä heppaa jos isin lompakko antaa myöten. Traktorikortilla saa ajella kymmeniä tonneja painavia työkoneita, joka ei ole välttämättä yhtähurjan näköistä kuin mopo pyörätiellä, mutta vaarallisempaa.

Nyt on vielä mennyt sekin peruste ettei mopon rakenne salli kovempaa nopeutta. Mopot tehdään yleensä samoista osista kuin tilavuudeltaan isommat menopelit. Kukaan kokeillut ei väitä että skoden hallinta mitenkään heikkenee 70 nopeudessa, verraten 45 nopeuteen. Tietenkin tilannekohtaisesti.

Sille asialle ei voi mitään että kuskien taidot vaihtelevat nollasta sataa, kuten myös liikenteen tapahtumien vaikeusasteet. Sillekkään että monen luokittamisen taustalla on keino kerätä eritavoin rahaa. Kun täyttää jotenkin normit ja maksaa, saa tappavamman ajokin.

Kuuluisimpia tapauksia on nainen joka kolmen autokoulun ja yhdeksän inssinajon jälkeen vihdoin sai kortin... Halut olivat taitoja suuremmat. Niitäkin on jotka eivät osaa kääntyä vasemmalle ja omaavat kortin.

Tilastoja rumentavat ovat yhtähyvin kiltisti ajavia tyttöjä kuin kaahaavia poikia, kertoi eräs lehtitieto. IF-yhtiö maksattaa naisilla suurempia vakuutusmaksuja.

Jotkin hurjannäköiset taiteilijat mopoineen ovat oikeasti taitavia ja se on vain eri keino kehittää taitojaan kuin Karting-harrastus, jolla päädytään jopa F1 sirkukseen. Temppuilija, jos jaksaa, kerää taitoja selvitä vaikka pakukuskina. Tietää milloin mopokuskilla ei oikeasti ole homma hanskassa ja väistää. ;)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#33
http://www.youtube.com/watch?v=nCW7HcG2fAg&NR=1

Mopo tolppaan. Verijälkiä ja koominen liitupiirros ruumiista.

http://www.youtube.com/watch?v=jtO5L6QVYr4&feature=related
Hölmö kolari
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pommi


FrozenCorpse

Joo. Noita pässejä tosiaan näkee täälläkin ja en voi ku pyöritellä silmiäni. On ero ihan oikeasti olla ajanut 6 vuotta ja tietää rajansa kuin olla ajanut pari vuotta ja luulla tietävänsä kaiken. Mulla hyvin harvoin lähtee edes tasapaino vähän heittämään kun teen jotain ja niistäki kaikista on selvitty kaatumatta. Se on typerää, että mopoja pidetään yleensäki vaa teinien leluina eikä ajatella ollenkaan, että mopo ei oo lelu ja sillä saa pahaa aikaa jos niin haluaa.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Coastside

#36
http://www.iltalehti.fi/urheilu/200808028044575_ur.shtml

Huipputasollakin temputtaa nopeuden suhteen. Liittyy siihen kun temppuilua ja sääntöjenrikkomista pidetään osaamattomien poikasten puuhana. Huippukuskilta (Loeb) on menossa kortti hyllylle ja uraan takapakkia.
Suhteessa tuohon miljonääri-urheilijaan, moponsa menettänyt 15 v kyllä menettää enemmän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

|mbk nitro|

mun mielestä mopoja saa virittää, kunhan sit vaan kantaa sen vastuun itse... mun oma skootterikin on viritetty, mut ajan silti useimmiten nopeusrajotusten mukaan  :D

ainö

Mun mielestä ei oo mitää järkee virittää mopoo, Kannattaa ostaa sit suoraa semmone joku skotteri mikä menee yli 45 ( paitsi tietty jos on vast 15 )
vespa lx 50 <3

karkulainen

Joskus voi olla turvallisempi ajaa mopolla joka kulkee yli 45km/h. Kohdalleni on tullut monta tilannetta, jossa minä lisäsin vauhtia välttääkseni kolareita/vaaratilanteita.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Se miten mopoja ja niiksi miellettyjä kevareita kohdellaan vaatisi yhtäpaljon korjaamista kuin se että mopoa piristetään hieman.
"Hirmutykit" kovaa ajettuna eivät enää kuulu liikenteeseen, ainakaan mopon kilvillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: sargas - 11.07.08 - klo:23:20

Poliisi ei koskaan katso hyvällä naapuripitäjään asti kuuluvan mopon käyntiääntä, kuin ilmoittaakseen että kyllä tääkin kulkee..

Tuota minä en edelleenkää ymmärrä, että miksi nuoret mopoilijat kuvittelee pelin kulkevan kovempaa, jos putken päästä lähtee halvatunmoinen möly. Niitä on täälläkin, ja olen lievästi viritetyllä hiljaa käyvällä skootterilla niistä ohi vetänyt mennen tullen.. ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

karkulainen

Kovat äänet lisäävät huippunopeutta ainakin 15km/h ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

"kun tehot laskevat vain parikymmentä prossaa, katsotaan viritys onnistuneeksi"

Täälläkin ilmestyi liikenteeseen jonkun 12 v pojan ajamana mopo, joka sadan metrin päästä ajaessaan sai minut luulemaan että joku poraa taloni kivijalkaa iskuporalla. Hän on ajellut pikkukylän läpi jo ihmeen monasti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Kait se itsetuntoa ruokkii, kun kone huutaa kuin anoppi hammaslääkärin tuolilla..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...