Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-tahti bensiinin sekoittaminen...

Aloittaja kkossc2, 27.04.16 - klo:10:22

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Skegge - 06.05.16 - klo:13:53
Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 06.05.16 - klo:09:48
Onko noilla 2T öljyillä mitään eroja eri merkkien kesken?

Saisiko olla mansikantuoksuista 2T-öljyä?  ;D

http://yle.fi/uutiset/moderni_moottorimies_tuoksuu_mansikalta/6575285
https://fi-fi.facebook.com/Mansikka-2-tahti-%C3%B6ljy-102399459799071/

Ei ole kokemuksia, mutta kiitettävästi naaraat on tarttunu, pihkantuoksuiseen moottorisahamieheen  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skegge

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.05.16 - klo:14:04
Ei ole kokemuksia, mutta kiitettävästi naaraat on tarttunu, pihkantuoksuiseen moottorisahamieheen  ;D

No jos ei kerran ole valittamista niin mitä sitä turhaan vaihtamaan  8)
Ties minkälaisia se mansikantuoksu voisi houkutella  :-X

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Skegge - 06.05.16 - klo:14:10
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.05.16 - klo:14:04
Ei ole kokemuksia, mutta kiitettävästi naaraat on tarttunu, pihkantuoksuiseen moottorisahamieheen  ;D

No jos ei kerran ole valittamista niin mitä sitä turhaan vaihtamaan  8)
Ties minkälaisia se mansikantuoksu voisi houkutella  :-X

En oikein luota noihin mansikantuoksusta lumoutuneisiin.
Mieluusti karsintarajani  siis edelleen on, hiki, paska,2töljy ja pihka.
Ja ilimankos ei ole jonoa, ulkoovella  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

2 tahtarit haisee aina, jos et halua löyhkää aja 4 tahdilla...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kestosippi

Joku sanoo usein että synteettistä pitää olla 2t öljyn?
Silloin kun oli autojakin 2t moottorilla ei ollut "synteettinen" sanaakaan keksitty.
Peugeot Satelis 500

yamaha

Tuorevoitelu koneessa on hyvä käyttää synteettistä öljyä,mineraali öljy on vanhan aikaista.itse olen todennut tuon teboil 2T bike öljyn Hyväksi,muitakin on mut tuon bilteman öljyn jätän hyllyyn muutamaan euron takia en tingi öljystä.

kestosippi

#21
Lainaus käyttäjältä: yamaha - 06.05.16 - klo:23:59
Tuorevoitelu koneessa on hyvä käyttää synteettistä öljyä,mineraali öljy on vanhan aikaista.itse olen todennut tuon teboil 2T bike öljyn Hyväksi,muitakin on mut tuon bilteman öljyn jätän hyllyyn muutamaan euron takia en tingi öljystä.

Miten sen öljyn paremmuuden voi todeta?

Itselläni on tuoreöljyvoitelu käytössä mutta silti laitan 1% 2t öljyä bensan sekaan.
Peugeot Satelis 500

yamaha

Musta on turha läträtä,jos on tuorevoitelu käytössä.kantsii poistaa tuorevoitelu jos on epä varma sen toimivuudesta.ajattellaan näin että 4T koneessakin voi öljypumppuun tulla vika,ja harva laittaa bensan sekaan moottori öljyä ;) öljyn laaduista ollaan monta mieltä mut kyllä tänä päivän synteettiset öljyt on hyviä merkki kuin merkki.

kestosippi

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 07.05.16 - klo:17:06
Musta on turha läträtä,jos on tuorevoitelu käytössä.kantsii poistaa tuorevoitelu jos on epä varma sen toimivuudesta.ajattellaan näin että 4T koneessakin voi öljypumppuun tulla vika,ja harva laittaa bensan sekaan moottori öljyä ;) öljyn laaduista ollaan monta mieltä mut kyllä tänä päivän synteettiset öljyt on hyviä merkki kuin merkki.

4T koneissa öljynkierto voitelee laakereita ihan eri tavalla. Öljy johdetaan paineella pieniä öljykanavia pitkin suoraan laakereihin ja jopa männäntapille.
2T koneessa on ihan tuurissa minne se öljy pääsee bensahuurujen mukana kampikammiossa ja sylinterissä.
Peugeot Satelis 500

kestosippi

Nyt laskeskelin öljyn menekkiä tuoreöljysysteemistä. 1,66% bensamäärään suhteutettuna. Onkohan liian vähän?
Peugeot Satelis 500

oskuk

Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 08.05.16 - klo:11:18

2T koneessa on ihan tuurissa minne se öljy pääsee bensahuurujen mukana kampikammiossa ja sylinterissä.

No, mitä väliä sillä nyt siis on, tuleeko se tuurilla tuleva öljy tuorevoitelusta vai bensan mukana tankista saakka?

Skegge

Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 15.06.16 - klo:20:32
Nyt laskeskelin öljyn menekkiä tuoreöljysysteemistä. 1,66% bensamäärään suhteutettuna. Onkohan liian vähän?

Ei varmaankaan, 2T-perämoottoreissa käytetään usein esisekoitettuna 1% öljymäärää, toiset laittaa varmuuden vuoksi 1,5 tai 2%. Toisaalta perämottorit on vesijäähdytteisiä ja taitavat käydä aika kylmänä verrattuna skootteriin. Mutta joku enitisaikojen esson 2T-pumpusta ostettu 4% öljyä sisältävä bensa oli jo melkoinen ympäristörikos. Sinisen savun määrä oli noina aikoina melkoinen  ;D

Coastside

Yksi päivä sattui reitille PV:llä ajava poika jolla oli perässään savuvana kuin vanhaan aikaan. Silloin seoksen mittarina oli savun määrä. Bensapojat sekoitteli usein huolimattomasti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Nyt kun on kakstahtiskootterikin, niin tämäkin aihe on kohdallani ajankohtainen.

Muissa 2-T koneissa olen käyttänyt valmista pienkonebensaa ja pakokaasu ei haise niin kuvottavalle kuin itsesekoitetulla bensiinillä. No perämoottorissa on ollut itsesekoitetua, ihan vaikka vaan kustannussyistä ja kalathan sitä kuvottavaa hajua saavat haistella, siis jos edes mitään haistavat.

No siis alkaa skootterissakin tuo kustannuspuoli hieman jo kiinnostamaan, eli onko olemassa jotain öljyjä jotka eivät haise? Onhan niissä pienkonebensoissakin jotain öljyä joka voitelee, vai haiseeko kakstahtikoneessa jo pelkkä pumppubensakin huonosti palaessaan?

On se haju vaan niin uskomattoman kuvottava, ettei sitä oikein voi mitenkään sietää, mutta toisaalta kastahtisessa on kivojakin ominaisuuksia varsinkin näissä pienissä koneissa. En mää mikään vihikoira kuitenkaan ole, mutta jotkut hajut jo pieninä pitoisuuksina kuvottaa aivan suunnattomasti, ei vaan kestä niitä. Juotostinan hartsinkäry ja huonosti toimivan dieselmoottorin aiheuttamat hajut on näitä, ja itseasiassa dieselpolttoaineen ominaishajukin on jo erittäin kuvottava. Raskas polttoöljy ja vaikkapa kreosootti ei haise mun nokkaan niinkään pahasti. Pahaltahan nekin haisee, mutta joku psykologinen juttuhan tämä on.
Liikennesika.

konenikkari

Normi kaksitahdit haisee aina,varsinkin moottorin ollessa kylmä,
toimiva alkuperäinen katalysaattori esim sr ja aprilia,pösö haisee vähiten.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)