Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bws ei käynnisty männävaihdon jälkeen.

Aloittaja Lumiaura, 14.08.19 - klo:18:01

« edellinen - seuraava »

Lumiaura

Eli, vaihdoin ankkaan männän koska oli väljä ja ongelma on nyt se että mopo ei käynnisty, vaikka sähköstartilla pyörittää.
Lupaa jatkuvasti kun pyörittää konetta mutta ei käynnisty kunnolla, kipinä on hyvä ja bensaa saa koska tulpan saa kastumaan. Lisäksi kun kaataa bensaa pyttyyn suoraan niin se ei auta ollenkaan ei edes lupaa, uutta tulppaa kokeiltu myös.

Coastside

Ota kaasari irti ja pyöritä konetta kuivemmaksi josko lähtisi. Tulppa ei saa normaalisti kastua jos seos on oikea.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k


A_sentaja

Kansi ja tiiviste varmasti kunnolla kiinni???
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Lumiaura

ne asiat pitäisi olla kunnossa, puristuksia on.

Mökkelö


Palosella

Männänrenkaat oikein päin? Mäntä oikein päin?

Coastside

Jos ei rempan jälkeen käynnisty, on syy sen jostain virheestä tai irti unohtuneesta osasta. Jos se sitä ennen toimi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

pari kertaa törmännyt tämmöseen, viimeksi velipojan Italjetin kanssa...
Ollut käynnistysvaikeuksia ja vaihdettu mäntää yms. syy on löytynytkin sytkäpuolelta, italjetin tapauksessa staattori paska.
Lupaili ja kasteli tulpan. Tulpan kuivas ja taas lupas vaan. Huono kipinä.
SYMin kanssa samat oireet, vikana silloin CDI

pera8x

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 16.08.19 - klo:14:16
Männänrenkaat oikein päin? Mäntä oikein päin?

sama tuli ekana mieleen.

Lumiaura

männänrenkaat ja mäntä on oikein

A_sentaja

2T pelin korjuun nyrkkisääntöjä on, jos kone ennen remonttia meni talliin suoraan ajosta,eli kaikki toimi. Niin korjauksen jälkeiset käyntiinlähtöongelmat johtuu yleensä asennusvirheestä, toinen on että kasauksessa jää löysällä olevia liittimiä. Nekin kun tuppaa siinä remonttia tehdessä liikkumaan.

Eli jos olet satavarma, että mäntä on oikein sylkässä eikä imuvutoja ole missään, saa bensaa ja antaa kipinän. Alkaisin perkaamaan vikaa uudella tulpalla ja testaamalla koko syttylinjan läpi mahdollisen kosketushäiriön osalta. Se että antaa kipinää ei kerro vielä mitään,varsinkaan käytetyllä tulpalla.
Coasti tuossa jo neuvoi että tuuleta kampikammio kuivaksi,jos se lilluu vanhoissa bensoissa,kastelee se heti tulpan.

Sitten vasta voidaan arvuutella onko vika imupuolella vai sytkäpuolella.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pera8x

onkos tuo nestejäähdytteinen peli? yks vaihtoehto, että kannentiiviste vuotaa. pääsee jäähdytysnestettä sen verran koneeseen, että tulppa kastuu. ei sitä juuri silmällä havaitse, jos vuoto on minimaalista. mutta riittää rikkomaan kipinän. kerran meinaan oli yks tuollanen tapaus ja vikaa sai ihan jonkun aikaa etsiä.. :D

Lumiaura

tämä johtui joko raottavista läpistä tai väljästä sylineristä, kun ne vaihdoin niin toimii taas.